Ingin Hebat Bersama Blogger Tak Terkalah Yang Luar Biasa???!


As salam buat rakan pembaca..

contest review tak terkalah Contest Review Tak Terkalah.
Contest Review Tak Terkalah. Olaaa!

Tetibe aku terjebak dengan kontes mereview blogger si kacak a.k.a ahmadfaizal.com. Benda pertama yang buat aku tertarik ialah nama unik kontes ni. ‘Contest Review Tak Terkalah’. Haaa...tak terkalah? Aku macam pelik sikit. Kenapa nama ‘tak terkalah’ menjadi pilihan? Curious...itulah yg membuatkan hatiku tergoda untuk meneroka rahsia di sebalik nama pelik ni.

Actually, aku baru menjejaki kaki ke blog ni. Kiranya masih baru. Saje-saje nak menggedikkan diri join kontes ni. Sambil-sambil tu boleh la berkenalan dengan peminat cendol lain. Manalah tahu aku di offer menjadi CEO cendol pulak. Kannn..rezeki la tu.

Hebat lagi luar biasa tak bisa terkalahkan oleh orang lain..mempersembahkan blogger ahmadfaizal.com. Jom kita ikuti edisi terjah dan bedah siasat!



1. Menawarkan Perkhidmatan Review Tak Terkalah

‘Tak terkalah...tak terkalah..tak terkalah’. Ni la words paling glamour dalam blog ni. Bikin aku penasaran. Tagline dia la tu. Apa yang aku siasat mengenai blog ahmadfaizal.com ni, dia menawarkan perkhidmatan berbayar untuk mereview produk/perkhidmatan. Tak terkalahkan oleh orang lain! Dengan memiliki kedudukan alexa yang mantap dan punya skala pagerank yang hebat, perkhidmatan yang ditawarkan oleh ahmadfaizal.com memang berbaloi-baloi! Haaa...untuk mengetahui terma dan syarat bagi perkhidmatan mereview ni, jemput tuan puan..jangan malu-malu klik LINK ini ye.

Tawaran dibuka kepada sesiapa yang ingin mereview tentang produk, perkhidmatan, syarikat atau ebook, promosi event, promosi ubat-ubatan, promosi produk kesihatan ataupun lain-lain. Semuanya terpulang pada kemahuan korang. Dalam pada tu juga, jejaka kacak ni akan terapkan juga teknik SEO merah jambu dalam setiap reviewnya. Katanya, “Mungkin sales produk korang akan bertambah sehingga 50-5000 sales dan tak mustahil juga takkan dapat apa-apa sales langsung” Haa...faham apa yg dia maksudkan kat situ? Tu maksudnya, segalanya bergantung pada kerajinan dan perlaksaan kerja yg konsisten dalam mencari pendapatan. Blognya yg pemes lagi popular ni hanya sebagai loncatan untuk mengetengahkan produk/perkhimatan milik kita kepada jutaan pelanggan di luar sana.



2. Ranking Alexa Ahmad Faizal Tak Terkalah

alexa rank ahmad faizal 252 1024x445 Alexa Rank Malaysia = 252.
Macam tak percaya! Kan kan kann..Sila KLIK SINI utk ke entri beliau

Ranking alexa utk blog ni ialah pd kedudukan 60,403 (rating global) manakala mendapat kedudukan pd 252 (rating di Malaysia). Di semak pada 2 Jun 2013. Wah!...super hebat. Compared dengan ranking alexa blog aku...memang beratus ribu jauh tertinggal di belakang. Tapi takpe, kata orang usahakan lagi sehingga berjaya. Apa pentingnya ranking alexa ni? Haaa...kalau korang nak tahu..dengan ranking alexa ni la kita mengukur sejauh mana trafik pengunjung yg datang ke blog kita. Di sini lah letaknya peluang untuk kita menarik pengiklan untuk melabur di blog kita.

Dalam mencapai tahap alexa rank sebegini, mamat cendol ni telah menerapkan teknik SEO Merah Jambu dalam artikelnya. Usaha yg berterusan memberi impak pd status alexa rank nya. Semakin kecil nilai alexa semakin berhargalah nilai blog kita di mata pengiklan. Means, itu tandanya blog kita punya banyak pengunjung. Samalah juga bila kita membuat perkhidmatan mereview produk/perkhidmatan, dengan adanya trafik blog yang mantap, peluang blog kita diterjah oleh pengunjung juga tinggi! Haaa...jemput korang semua merebut peluang keemasan! Dgn melanggan perkhidmatan review oleh si jejaka kacak ni ahmadfaizal.com.



3. Memiliki Google Pagerank Tak Terkalah


Skala google pagerank (PR) ahmadfaizal.com pada tahap PR2. Disinilah terletaknya keglemeran blog ahmadfaizal.com di mata enjin carian google. See...PR2  youuuu. Tahniah! Yup..taglinenya memang berkesan! Kerana terbukti berjaya mengalahkan PR blog aku. Aku doakan moga PR blog ahmadfaizal.com sentiasa meningkat sehingga ke PR10. Ho yeah! Oh ya...memiliki PR yg baik seperti blog mamat cendol ni membolehkan blognya sentiasa mendapat tempat pada paparan enjin awal. Means, entri nya mudah disenaraikan pada enjin carian google. So, kalau korang membuat jalinan kerjasama dgn mamat cendol ni, melalui langganan perkhidmatan review yg ditawarkan olehnya. Means, korang akan kena tempias di kedudukan enjin. Haaa...see..begitulah impaknya.

Berdasarkan kenyataan ahmadfaizal.com sendiri, blog dia ni mendapat sumber utama trafik dari enjin carian iaitu sebanyak 90%. Dengan kelebihan inilah, ahmadfaizal.com sukses dlm mengaut banyak sales!



4. Pakar Affiliate Tak Terkalah

Orangnya pemes dengan pakar jana duit secara online. Tak lain tak bukan jejaka kacak di Malaya.. ahmadfaizal.com. Sesiapa yg menyimpan hati kat jejaka kacak ni memang aku alu-alukan. Moga korang sama-sama sukses menjadi jutawan internet. Mengikut laporan, jejaka kacak ni dah berpuluh kali cash out hasil pendapatannya. Malah seringkali dijemput sebagai ahli panel dalam seminar. Antaranya Seminar Buat Duit Dengan Blog 2013 anjuran Denaihati.com . Memang awesome la! Jadi, aku nak invite korang semua jemput datang ke blog ahmadfaizal.com ni. Memang tak rugi..dijamin 100%! Sebab banyak ilmu mengenai cara menjana pendapatan melalui blog akan korang pelajari nanti. Sambil-sambil tu, jom la daftar sekali. Kita daftar satu-satu erk. Jomniaga, Jobdirumah, Innity, Weeclick dan banyak lagi! Nak tahu? Kenalah terjah blog ahmadfaizal.com ni.



5. Peminat Cendol Banting Tak Terkalah

Sekali lagi aku tegaskan! Iye...minatnya pada cendol tak terkalahkan oleh orang lain! See...dengan blog ni..beribu perkataan cendol aku jumpe. Siap ade kad member cendol lagi. Tu belum campur dgn kad diskaun 80%. Memang beruntung la orang meniaga cendol kat area banting. Tak perlu promote nak hebohkan perniagaan pakai news paper, tv bagai. Media blog ahmadfaizal.com ni pun dah cukup bagi hot letop..medium penyebaran berita sepantas roket!



Biodatanya telah kudedahkan. Meh ler korang semua bertandang ke blog ahmadfaizal.com.
Orangnya kacak, ensem, manis, berkaca mata, bijak, sweet forever gitu. Jemput singgah:
  




Aku tahu blog ahmadfaizal.com ni memang dah cukup pemes, lengkap dan terbaik. Tapi ade beberapa benda kecik yg aku nak sarankan.
Cadangan:

1. Masukkan Widget Follower
-senang pengikut nak follow..aku la tuuu. Kekerapan ahmadfaizal.com mengupdate entry akan keluar di dashboard blog aku. Boleh la aku mengikuti perkembangan blog ahmadfaizal.com ni secara tak langsung.

2. Masukkan Blog Archive
-senang untuk refer segala entry yg berkurun lamanya dan melihat entry terbaru mengikut susunan tarikh kat blog archive

Haaa...itu je.

Pecah kaca, pecah gelas,
Lepas baca, sila komen di atas.

Contest Review Tak Terkalah ini dianjurkan oleh Ahmad Faizal dan Earncent.com dan ditaja bersama oleh SaraSyukri Tahir,RahsiaDuitFreeIlaZainalBlackrosehunter, dan Nuristimewa

6 comments

hye yumida lama myepi..ke mana mghilang?? blog dia pon dah berubah ekk..

Menarik, boleh lah ambil peluang ni bkenalan dgn blogger pemes..hehe...gud luck..

wahh tajuk x menahan tu... tp mcm menarik.. tp nak terjah skng x dpt la.. domain blog la pulok...huhu...

tajuk dia osem la kak.. haha good luck ye.. :)


EmoticonEmoticon