Balik Dari Kenduri

as salam buat rakan pembaca yg budiman
aku baru balik kenduri tadi
membawa perut yg berisi ayam kicap, daging kari, sayur lemak, ikan merah & tembikai
sungguh enak aku menikmati kesedapan masakan si tukang masak


program majlis bermula 9 a.m sehingga 1 p.m
standard la tu..kat Sarawak memang start awal
datang ke umah pengantin jam 10.30 a.m
aku rasa 'time' tu memang cun
acara kemuncak

sedang aku menyusuri masuk ke halaman umah pengantin
aku bertembung dgn tetamu yg sudah pulang
dgn ramahnya dia menegur aku
"eh..lambat la korang datang"
aku terkezut
lambat? aik..jam baru je 10.30 a.m
aku hanya melemparkan senyuman manis


sampai je kat umah pengantin
ku lihat ramai yg sedang mkn
selepas bersalaman dgn tuan rumah..sambil menyumbangkan jutaan ringgit
aku pun duduk mkn
baru je suapan pertama..semua dah angkat nak balik
yg tinggal...yg tinggal aku sorang je mkn!
huhuhu...
dgn muka tersipu malu..aku mkn dgn sopannya
sure la org akan pandang aku makan kannn
dah aku sorang je yg makan kat situ
ooo...begini rupanya menjadi artis

penghujungnya...aku kenyang!
cuma x puas hati sikit..pasal aku ambik sikit sangat daging kari
aku ingat yg tu kambing
juz ambik 2 hiris daging je
rupanyaaaa...oh my peberet! rasa rugi pulak
nak tambah segan..dah duduk sengsorang je mkn
cayangku kat meja bahagian lelaki
takkan aku menyibuk nak duduk situ kannn
hmmm..masih terbayang2 keenakan daging kari tadi

*thanks pd yg berkunjung ke sini
belum berkesempatan nak jejak balas
pasti akan ku kunjung jua
tunggu dakuuuuuuu...

14 comments

seronoknya pergi kenduri,dpt mkn free :)

This comment has been removed by the author.

sedapnyer

mintak tolong http://www.mimbarhatiku.blogspot.com/2013/06/mintak-tolong-sangat-sangat-urgent.html

ehhehe... mana pic pengntin?? ekkekek >.<

awalnye start, awal jugak abih... pngntin pon kna bsiap awal la klu cm2 yer?? :)

Mun kamek, kamek suka lempah sapa masak kicap. Siap mbak campor gik kat umah.. Hihi..

awalnya kat sana mula acarakan....

salam kak yumida.. alaaa.sian die mkn sensorangg^^

Owh, kat sana awal pagi dah ramai orang ye, kt semenanjung biasa kul 12 baru ramai orang..

awalnya mula kenduri disana ye..

hehehe..lepas ni pegi kenduri amik daging byk2 tau.. :)

sama la..hari ni saya pun makan lauk kenduri sebab kawan kawin

ehhh memang awal & masa utk org dtg tu sekejap sangat. huhu..

Kalau dah sedap.. Buat selamba je... Hehe tambah lauk.. Kan dah rugi hihi

hahaha...samalahCiM baru balik dr kenduri di Surau berdekatan rumah. mlm td ada ceramah, so ber nasi beryani lah mlm td.


EmoticonEmoticon