Kod Iklan Innity Ada Malware

Siapa sini pasang iklan Innity di blog? Bagi pengguna Innity diminta untuk scan blog korang untuk menyemak kehadiran malware. Actually aku pun baru tahu selepas blogger Hasrul Hassan hebahkan benda ni. Tak perasan pulak dalam script kod iklan Innity tu ada malware. Tq sifu..atas hebahan info yang begitu bermanfaat.

Script kod iklan Innity ada malware. Jom semak blog ada jangkitan malware ataupun tak dengan scan menggunakan Sucuri.Net.
Blog terkena serangan malware - malware dari laman web Innity

Bila aku scan blog, terbukti ada amaran pasal malware. Malware yang datangnya dari script kod iklan Innity. Untuk mengelakkan aktiviti malware ni bertambah parah di blog, so tindakan aku.. membuang semua kod Innity dari blog. Untuk tempoh sementara sahaja, bila laman web Innity dah kembali pulih baru pasang iklan Innity balik.

Sebelum ni, blog aku pun pernah kena jangkitan malware sebab pemasangan kod banner laman ping Busuk. Busuk yang kini dikenali sebagai Babab.Net. Info lanjut: Cara Buang Malware Di Blog.

Script kod iklan Innity ada malware. Jom semak blog ada jangkitan malware ataupun tak dengan scan menggunakan Sucuri.Net.
Nak dipendekkan cerita, lepas remove kod iklan Innity dari blog, aku pun check balik masih ada lagi ke tak malware kat blog aku. Alhamdulillah..tak ada dah.

Oh ya, korang boleh semak blog korang ada malware ke tak dengan pergi ke website ni: SCAN BLOG DENGAN SUCURI.NET. Kalau ada serangan malware, cepat-cepat buang k. Lepas tu scan balik blog dengan klik kat bahagian: Force a Re-scan to clear the cache.

Lagi kisah Innity di sini:

5 comments

terima kasih atas perkongsian

owh ptt la klu buka sesetgh blog yg guna iklan ni, laptop bg warning... huhuhu

This comment has been removed by a blog administrator.

http://www.kenahack.net/2015/11/innity-com-kenahack.html


EmoticonEmoticon