Intro Bidang Jahitan

Budak baik
Tajuk Buku: Panduan Menjahit Pakaian Wanita
Harga: RM24.00
Halaman: 336 muka surat

Budak jahat cuba koyak/ cakar buku
Telling u d truth
Actually...aku memang x reti menjahit pon
Basic skill menjahit ialah Zer0
Nak jahit lurus pon still bengkang bengkok
Tp ok la kan drpd xnak blaja langsung..ahaha...

Klo korang masih ingat
Aku penah hasilkan jubah utk my mum
Meh kasi preview balik

Itu adalah hasil jahitan tangan ku sendiri
Slack nyer bhgn bahu jubah
Coz aku bt cam kotak
That's why aku perlukan buku ni utk kasi upgrade lg knowledge aku..haha


K...cakap pasal buku ni..
Ade 68 panduan & teknik penyediaan pola pakaian wanita
Termasuklah blause, sut blaus-skirt, gaun, seluar serta sut seluar, jaket & sut...banyak kan..
Disertakan sekali tips menjahit, tips pemilihan fabrik, tips penjagaan pakaian
Panduan membuang kesan pn ade gak..for e.g: kesan karat, getah, gris n etc
Actually, ade byk panduan lain...nnti aku share ngn korang 1 per 1 yer..utk next entry la


Passion ku jg dlm jahitan manik
Mmg kegilaan la
Klo blh semua baju2 aku nk kasi manik/batu
Tp tengok budget jgk la..coz manik2 ni bkn nya murah kan
So...doa2kan utk diriku
Supaya sentiasa dimurahkan rezeki
Berkarya...berkarya..berkarya!
Mana tahu 1 hari nnti leh jd kaya..hehehe


21 comments

mcm nk beli juga je..dya tak reti menjahit..:(

dyabunga: better beli yg basic dulu..panduan menjahit...coz yg ni versi ke-2..sy pn x brpa nk phm sgt

xrimas ke baju ade manik2?sori...cuma curious aje..heheh :P

assalamualaikum yumida...selamat berjaya yer...:)

semoga berjaya dgn projek yumida tu.
js mmg tak berbakat tengok pun dh pening...hehe

Gud luck SOm.. Mun ktk maok d kolej komuniti ada polah kursus jahitan time tok.. Ktk buleh check website sidak untuk check date and time.. :D

kalau nak mudah kena masuk kelas menjahitlah...tak lama pun

dah pandai nanti boleh buka kedai nie

Eza pun suka baju manik2. heee. cantikkkk!

saya suka sama itu kucin...hekhekhek

nice yumida, kmk kinek tok try untuk belajar mengait.. :')

kmk suka model buku ktk kak... hehehe...

sik lamak gik pande ktk kak...
kmk pun tengah mupok belajar jait juak tok... ;P

helooo
facebook awak da ok blom? :)

pandai awk jahit jubah tu... :D..

Mr. clive: x ar..cantik ape..bling2 lg..haha..lom install lg la chrome tu..weekend nnti..skg x sempat

amirfx: jauh la...mek bkn kt kchg tok..ya la rs nk cri tok guru ngaja jait..

telo power: insyaAllah...kena pandai dulu..haha

karukord: ensem2 x diorg tu...

portrait: aah..lom terer sgt la menjahit ni...

khairunnisa: bgs ya..polah k kmk juak

masz sidek: mun blaja ngn org..mudah lg kot..

lady bird: thanks kak..actually klo tengok kualiti jahitan tu..sure akak gelak :)

practice make perfect, dah ada buku ni kenalah rajin2 menjahit ye Yumida, bakat dah ada tu..

Bagusla rajin nak blaja.mak alu tailor tp sikit pun aku tak warisi bakatnya.rugi betul.

yobih kya ko mdh sik reti bjahit? aku truk gik ari ya hahaha


EmoticonEmoticon