Panduan Membuang Kesan Tanda Gris


Semalam, Cik Hanie Dew request ade x cara utk menghilangkan kesan minyak hitam pd pakaian. Jawapannya: ADA. 
Andai anda ada kemusykilan mengenai cara2 ingin membuang kesan2 tanda...sila tinggalkn request anda di kotak komen. Berpandukan buku di bwh, aku akan cuba mencari jawapannya. No hal lah. Ok jer. Ilmu itu harus kita kongsi bersama. Baru lah sronok utk di baca. Kan..kan..kan...

Panduan dipetik dari buku di atas.

Gris merangkumi minyak motor, mentega/ margerin dan gris kereta.

Tanda gris yg tidak kuat blh dirawat dgn detergen. Cuci dlm air panas adalah cara yg paling selamat bg fabrik tersebut. Letakkn di atas kertas lap tebal yg bersih. Kemudian, letak cecair pembersih di belakang tanda gris tersebut. Ganti kertas lap selalu. Then, pakaian yg telah siap di cuci akan dibilas, seterusnya dikeringkan oleh angin.

Selamat mencuba yer Cik Hanie Dew :)


22 comments:

  1. ni kalau kene kicap pun boleh wat camni x? banyak baju kene kicap... :'(

    ReplyDelete
  2. akak pun nak terang bukan pandai sangat pun tapi cuba ke link ini dan ikut caranya ok..tengok macam mana

    http://www.lyssasecret.com/2011/03/tutorial-reply-to-comment.html

    selamat mencuba heheeee

    ReplyDelete
  3. hahaha nk mntak itu gambar buaya laa..

    ReplyDelete
  4. persoalannya, macam mana baju boleh terkena gris?

    hehehe

    ReplyDelete
  5. *mata bekaca kaca*..
    thanks a lot for this tips. tak sangka ada caranya. baju keje hubby ada yg kene kesan gris ni. putih lak tu..

    thanks sekali lagi. muah.

    ReplyDelete
  6. mr. clive: kicap? ade...nnti next entry sy share psl kicap erk...byk nyer bj kena kicap..cam budak2 makan..hihi

    ReplyDelete
  7. telo: apa beza petua n panduan erk..konpius...

    ReplyDelete
  8. yatie: haaaaa..tengkiu kak..

    ReplyDelete
  9. karukord: sila ambil buaya ensem itu

    ReplyDelete
  10. delearocha: cm ne erk? myb main2 ngn gris....pastu teramat syg..pastu bw tdo sekali..:) hehe

    ReplyDelete
  11. hanie: hubby erk? sorry la kt atas tu lek cik...so kena p tuka jd madam lak kt kotak komen nih..hihi

    ReplyDelete
  12. wahh...tips yang bagus laa...selama ni mmg tak pnh tau..thnks awk :)

    ReplyDelete
  13. kalau zmn sekolah, kain sekolah sellau je kene minyk hitam sebab tersangkut kat rantai basikal..

    ReplyDelete
  14. @acheeqa farhana
    welkam sis...blh la try kt bj yg ade gris...kannnn..

    ReplyDelete
  15. @LadyBird
    betul tu kak...sy pon sm...dgn aksi lasak lg..bkn jer kain yg kena tp kt bj n tudung skali

    ReplyDelete

SITE: P_yumida (mobile) Mobile overlay 320x50: SITE: P_Yumida 160x600: 300x250: 728x90: