Ranking Alexa blog Yumida 23.05.2014

Ranking Alexa blog Yumida 23.05.2014, maksud alexa rank, apa itu alexa rank, cara pasang widget alexa rank di blog, kepentingan alexa rank bagi sesebuah blog

Alexa Traffic Rank: 98,742
Traffic Rank in MY: 589

Semakin meningkat jika dibandingkan dengan bulan lepas. Alhamdulillah. Apa maksud alexa rank ni? Apa pulak kepentingannya buat blog kita?

Apa itu Alexa Rank

Alexa rank atau peringkat alexa adalah peringkat yang dibuat oleh Alexa.com untuk website atau blog yang dikira berdasarkan jumlah trafik atau kunjungan website ke blog tersebut. Data trafik ini berdasarkan informasi daripada pengguna internet yang memasang toolbar alexa pada browser internet mereka.

Kepentingan Alexa Rank 

 Bagi pemilik website atau blog yang tidak menjadikan web atau blognya untuk mencari pendapatan di internet, maka alexa rank tidak begitu penting buat mereka.

Manakala, bagi pemilik website atau blog yang menjadikan web atau blognya sebagai pendapatan melalui internet, alexa rank ini sangat penting! Sebab apa? Sumber pengiklanan blog seperti text link, banner iklan (tapak sewa iklan), review iklan menjadikan alexa rank sebagai tolok ukur. Semakin bagus alexa rank yang dimiliki, maka berduyun-duyunlah para advertiser nak pasang iklan di blog kita. Alexa rank yang baik menunjukkan kepopularan blog tersebut di kalangan website lain. Haaa..itu yang Yumida baca, fahami dan menterjemahkan dari artikel rakan blogger lain. Rujukan dibuat melalui blogger Miftah.

Nak tahu alexa rank blog korang. Meh semak kat SINI 
Klik: Cara daftar blog dalam Alexa Rank

17 comments

589 ??? Fuyoooo !!! Tahniah !!! =D

tahniah kak yumida!!
husna punya masih beribu bintang di langit lg..:p

Tahniah Yumida... Memang terbaik la :))

Tahniah Yumida ...Wow TERBAIK !!!

wah..tahniah..lepas ni boleh sasarkan bawah 500 pulak..mesti boleh!!:)

tahniah Yumida.. tak tau plak fungsi ranking Alexa smpai mcm tuh skali.. thanks 4 da info..

wahh hebatnya.. saya punya berpuluh-puluh ribu >.<

tahniah yumida :) teruskan usaha


EmoticonEmoticon