Oooooo...Begitu..

assalamualaikum...
alhamdulillah...dpt berblogging arini
check kat kotak komen
woooo..ramai peminat
perasan retis la tu :p

iye...ni diolag aku ngan tetamu
nak minta tolong sukatkan air beras
ramai yg bertanya
selama ni siapa yg masak nasi kat umah?

sape lagi..gegirl yg santek ni laaaa..hohoho
tapi..nasi yg dimasak dlm kuantiti yg sedikit
2 cawan je...tu pun sukatan air beras x menentu
kengkadang nasi lembik..kengkadang nasi keras
entah la..bab2 nak sukat air beras susah sikit nak masuk

kengkadang masak beras baru...yg di kasi org kpg kat sini
org cakap...klo beras baru..air beras tu pakai sikit je

beras yg kte org pakai kat umah
beras wangi

beras utk kucing pulak
beras Nasional

haaa...3 beras yg berbeza
kata orang...beras lembut or beras biasa sukatan air dia berbeza
pasai tu aku x berapa reti nk sukat air beras

so..bila ade tetamu di umah
kuantiti beras yg di masak banyak
so..aku x berani la ambik risiko
that's why mintak pertolongan tetamu sukat air beras
klo nasi tu...kurang air...or terlebih air
dpt la back up diri aku...pasaaaaaaal bukan aku yg sukat air beras
huahuahua...idea jahat yumida!

19 comments

hahaha, tetamu la yang kena sukatkan ekk.. atleast akak berani jugak mintak tolong dekat tetamu.. haha..

Assalamualaikum Yumida

kalau tetamu tu tak tahu masak nasi macam mana.....

Akak pun kadang2 bermasalah gak kalau masak nasi kat umah org sb tak tau beras apa yg depa makan tu..

yeyey sis dh update n3 he3...

hoho saya kalau husbd beli je brs jenama yg jrg guna,atau gi mn2 rumah fmly,ms msk nasi mmglah x suka.kalau tpaksa gak saya dh kosek cuci then mesti srh diorg sukat sdri beras tu.kalau nasi lembik ke keras ke bknlah slh saya ngehhhh...

ooo ada udang sebalik mee rupanya. heheh.. kalau masak banyak mmg tak reti nak sukat air.

kamek pun .mun laki mek suruh cuba beras baru, kali pertama masak mesti nyuruh nya.takut terlebih atau terkurang air

salam..
ni contoh terbaik sebagai tuan rumah..huahua..terbaik!!^^

klu beras baru sy pon fail nak sukat air dia byk mna...

hahaha... nape tak suh je tetamu masakkan je terus smua... kohkohkoh...

beras wangi tuk baby.. tu la kena pndai agak2.. lain beras lain sukatannya

kalau nak sukat air beras guna lah jari...

wah,,..banyak beras kat umah dia..:)

tetamu tolong sukatkan ? hahahhaa . first time dengar . lawak lawak

nice day:)
saya adalah saya hari ini karena pilihan-pilihan
yang saya kemarin..


bagi-bagi motivasi yaa.. :)


http://wisataoutboundmalang.com/

hehehe....akak pon kalu nak masak nasik kat umah mertua harus tanye bape nak sukat airnye..kalu tak nanti jadi nasik lembik plak..hehhehe

ha ah betul tu dear..sukatan air ikut jenis beras hu hu.tp saya tetap guna kaedah jari bila ragu2 hu hu

apa kta awk sukat guna cawan?
cm contoh 3 cawan nasi = 4 cawan air
msti guna cawan yg sama..cawan air mesti akn lbey dari nasi..3 suku ke..
awk try la sbb kt umah kte sukat guna tu tp bila kt umah org bru kte guna jari

hahaha..pandai yumida...
lepas diri eh..

kalau ika yang sukat.. confirm..
nasik tu lembik dan ika akan dimarah oleh ibu tercinta..


EmoticonEmoticon