Hi Awak Yg Cantik..Boleh Tak Sukatkan Air Beras Utk Saya..


alhamdulillah..ke udara lagi
dri td aku ngadap lappy x ter-update ngn entry baru
stuck! ye...idea aku tengah stuck sekarang

baru je sehari x jenguk blog
mood blogging menghilang
adoyai.....what happen to u yumida?

pssssst! tetamu masih d umah
dgn tekun & gigih aku memasak nasi 
penuh konpiden!
iyeeeee!
dah abeh basuh beras...
aku pi mintak tolong tetamu aku tu sukat air beras
pergggh! caya lah...
yumida bah itu..hohoho

sapekah gerangan tetamuku itu???
biarlah rahsia

tips korang..cara menyukat air beras di entry ni:
aku dah baca...berusaha aplikasi teknik sukatannya
tapiiiii....aku diserbu rasa was-was
takut2 nasi yg dimasak terlebih air or terkurang air
huh...syaitan punya angkara..
suka bikin aku jadi was-was

sekarang..terbongkarlah rahsiaku
bahawasanya...aku memang tak reti memasak nasi
hohoho...segan!
biarlah aku berlari2 anak masuk ke kamar tdo sambil menutup muka
babai u olls...

22 comments

haha takpe.. belajar pandai la jadinye... macam buat doodle jugak..

#ape kene mengena dengan doodle. hehe amp0n ;)

Assalamualaikum Yumida

masak nasi putih mukin tak tahu
tapi masak nasi beriani terellll...kut

suruhlaaa tetamu tolong ajarkan. kirim salam pd tetamu yaa yumida...

Hihihi.. Akak kene try sendiri dulu. Sebab lain jenis beras lain sukatan air dia akak. (^^,)
Try masak untuk si kucing tu dulu naa.. (^_^)

hahahhaa...kena banyak belajar lagi bab masak nasi hihi

salam yumida :)

nak ukur air utk tanak nasi..ukur di paras ruas jari bawah yg pertama yumida...

atau...guna sukatan spt cawan dll...1 cawan beras = dgn 1 setengah cawan air. maknanya 2 cawan beras = 3 cawan air (guna cawan yg sama)...insya Allah nasik masak dgn sempurna.

adessss!!!x pe x cube mane nak tau kan...hakhakhak!!!!

Kalau Mieya, main pakai agak-agak je. Ratio antara beras : air = 1 : 1

mama cikna ajar sukat pakai jari. cuba yumida try. hehe...

Samalah.. Sebab tu saya lebih suka guna rice cooker. Senang sikit.

xpe... praktis smpai pndai eh....hihi

habis selama ni,..sapa dok masak nasik ??

ayu klu beras byk sgt tak rti gk.hihi

Hahhahah..
Kalau masak pakai dapur susah sikit la..
Kalau periuk eletrik tu okay lagi..

Takpa pelan2 belajar dan terus belajar, insyaALlah pandai jua nanti :D

beli nasi yg dha siap la...hahahaa:P

takpe, belajar dan belajar lagi. nanti lama2 pandai la tu :D

xpe..truskn blajar..insyALLAH nt pndai ler tu..trror lg nt!:)

sik cayak kmk ktk sik pandei masak nasik,selalunya sapa yg masak?mun masak nasik lain kmk cayak.......

Nasib baik tetamu tu pandai masak nasi, kalau fail gak camna? Muahahaa

suruhlah tetamu turunkan ilmu masak nasi kt sis..hihi


EmoticonEmoticon