Sebijik Lagi...Ho Yeah!


Dgn rasa gumbira and riang rianya
Tersangatlah hepi hatiku
Kerna....tinggal sebijik lagi pil utk ditelan
Yeah! Yes! Yes!! Yes!!!

Minggu lepas gusi gigiku bengkak
Tersangatlah tidak selesa bila time makan
Ye la..dah namanya gusi bengkak n kembang
Bila mengunyah makanan..gusi tu akan bergesel dgn makanan
Sangatlah tidak bez
Xde feel nak makan

Tempat gusi kembang tu kat area gigi geraham belah kiri
Mula2..aku biarkan je
Malas nak makan pil
Makin lama...bengkak tu makin besar
Tak syok la kan bila kita nak makan
Menganggu..
So..dgn keterpaksaan aku ambik pil penicillin
Ubat antibiotic

Ubat ni klo makan..xleh makan sebijik dua pastu blah
Kene makan dgn konsisten selama seminggu
Barulah ubat tu berkesan
Bunuh kuman2 dlm system badan

Yg x beznye bila makan pil ni
Akan rasa loya..mual2
Perut berkeriok...bukan pasal lapar..entah la sukar aku nak ungkapkn
Bila sendawa akan terasa aura pil tu...euw! sgtlah x bez
Pastu air kencing akan berbau ubat ni
Sememangnya...amat2 aku elakkan dr memakan pil ni
Apakan daya..klo ini yg terbaik buat diriku
Tapi xpe...arini last..tinggal sebijik lg..yeyyyy!

Korang pernah terkena gusi bengkak/ kembang?


32 comments

Seksa juga sakit gusi ni, selera makan ada tapi nak makan tu sakit x)
Get well soon.

Bau ubat ya nang tahap gaban.. Bau gilak2..

Memang ngilu tu...seksa sangat...

Semoga cepat sembuh. Gusi bengkak memang mengharu kan hari kita kan?

Ummppp. Rasanya sakit kot kan kalo bengkak. Nin takat ni tak pernah bengkak lagi. Ngeeee

Dina tak suke makan ubat. Tambah2 antibiotik. Tak cukup dengan pahit, bau pon perghh.. Memang tak boleh tahan nak nelannye.

#Semoga cepat baik ye gusi tu =D

kuatnya bau ubat tu. tahan jelah. dari sakit kembang gusi tu kan. huhu..

salam kak yumida.. sebab terinat.. saya x makan ubat lagi..hihi..terima kasih ingat kan..^^

hehe. sabor ye. moge cepat baik. :)

tak dapat nak bayang kalo sakit gusi sebab seksa sangat..macam saya ni adalah masalah gusi..teruk la

saya pun kena hari ni sudah lama x kena. ni nanti nak cari la ubat ni huhu x selesa nak makan

moga cepat sembuh.

♥ geng jemah follow sini

alahai...kalau sakit gusi, gigi mmg rasa nak marah je kan...

yumida dah cuba kumuh dgn air garam...?

GET WELL SOON OK!
Lyeen baru dapat ubat tadi..byk lagi nk kena telan..uwaaa!

alololo...cian nye...aku slalu pakai ubat sapu jer....stakat neh oklah...heheh...comel jer kocen tuh hulur pil kat cik yumida yang baik hati slalu bagik makan kocen....hakhakhak.....

ish... sakit gusi atau gigi mmg seksa wooooo....

sakit gigi tu sakit sampai otak,huhu

mmg seksa kan sakit gusi & gigi

hye Yumida..
cenne sakit gusi lagi?
harap makin baik la hendaknya..

akak tak penah kene sakit gusi..
so tak penah rasa penicilin tu..
bile Yumida cite cam tu..
minta2la.takde sakit gusi..
hope gusi sihat2 je...

InshaAllah....

semoga cepat sembuh ye yumida..kalau sis js time sakit gigi mmg xblh nk kata apa2...huhu

SORI HURUF BBESR SEMUANYA.. KEYBOARD ROSAK

MESTI X SELESA!TPI BEZ KLU MAIN DGH LIDAH BENGKAK TU...EGHE

nak cepat baik kena rajin makan ubat

Sakit gusi ni nak buat apa pun tak jalan kan....
Pegilah cabut geraham tu...

cantik kartun awak buat....buat guna pe tu..pls ajar aku leh tak??

- Admins blog 3 dalam 1
http://blog3dalam1.blogspot.com/

- Facebook fan page
https://www.facebook.com/MingHuiRaingerzAwesomeCollections

- Ping blog artikel @ Facebook
https://www.facebook.com/groups/kakipingdotcom/

yeay..benci ubat..hehe..nak baik kena la habiskan juga kan..hehe.get well soon ya.. :)

kartun tu kelakar, hihi.. iha suka makan ubat, pelik kan iha ni.. tapi doktor x bg pulak ubat huhu.. apapun moga cepat baik tau kak Yumida :)


EmoticonEmoticon