Bintang Mencari Bintang musim 2

Bintang Mencari Bintang ialah sebuah rancangan program realiti dari TV3 yang memperlihatkan kewibawaan barisan Sifu terkenal tanah air dalam menggilap bakat baru berdasarkan bakat sketsa komedi dan nyanyian bagi menyambung legasi mereka.

Bagi musim ke-2 ini (Bintang Mencari Bintang 2014), Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik dan Faizal Ismail dikekalkan antara enam Sifu yang akan menggalas tanggungjawab sebagai tenaga pengajar. Manakala tiga Sifu yang merupakan wajah baru Bintang Mencari Bintang musim 2 adalah Saiful Apek, Adlin Aman Ramli dan Ebby Yus.

gambar Bintang Mencari Bintang musim 2, peserta Bintang Mencari Bintang musim 2, sifu Bintang Mencari Bintang musim 2, pengajar Bintang Mencari Bintang musim 2

Bintang Mencari Bintang musim pertama tahun lepas, telah berjaya meraih jumlah penonton tertinggi sebanyak 3.8 juta (16.2 TVR) atau 54.4% syer penonton (sumber: Nielsen Audience Measurement). Malahan tontonan keseluruhan Bintang Mencari Bintang Akhir musim pertama telah mencipta rekod dengan tontonan mencecah hampir 5 juta sepanjang siaran dari jam 9.00 – 12.00 tengah malam pada 23 Jun yang lepas. Oleh itu, TV3 meneruskan inisiatifnya mencari pelapis dalam bidang komedi dan nyanyian menerusi program Bintang Mencari Bintang yang kini memasuki musim kedua.

Sumber: TV3

Ho yeah…nak tengok Bintang Mencari Bintang musim 2 nanti. Adakah peserta akan menampilkan idea lawak baru. Or still sama macam tahun lepas. Kita tunggu dan lihat depan TV.

15 comments

Semoga tahun ini lebih hebat....
Salam hujung minggu dari bunda...


#DOABUATMH370 :(

errr dok asrma1 tk pat nk tgok! :(

Wahh menarik ni Yumida... thanks sharing.. :)

Hope ada kelainan pada musim kali ini...

BMB telah lahirkan ramai bakat mcm kumpulan Bocey..

Assalamualaikum singgah di sini :)

harap harap best la macam musim lalu yerr

harap thn nie lagi hebatla kan

Assalamualaikum.. nak tengok la , tahun lepas tak berkesempatan pun. hihi ~~~

tahun lepas pny sedap la sikit. tahun ni tak berapa kick. last tgk ujibakat baru.

Assalamualaikum dan salam singgah sini dik Yumida...InsyAllah tahun ni nak tengok...

xsuka adlin aman ramli..huhu

kenapa mesti adlin ada eh? hihi.. dia bkn lawak pun...


EmoticonEmoticon