Gambar nanas pelbagai saiz!

Jenjalan di kota nanas menemukan nanas yang pelbagai saiz. Ada yang kecik, sederhana besar, besar dan nanas gergasi! Kota nanas hanya terdapat di Sarawak dikenali sebagai Bandar Sarikei.

gambar nanas
 Nanas sederhana besar – 2 biji RM7.00
Sedang masak ranum. Hmmm…kecur air liur tengok nanas ni. Kalau dimakan sure manis!

Gambar nanas pelbagai saiz, platform
Nanas besar - nanas atas RM8.00, nanas bawah RM10.00
Terkejut dengan nanas ni. Saiznya agak besar. Sure banyak isi di dalamnya.

nanas sarikei
Nanas gergasi
Haaa..jangan terkejut, nanas ni lagi la besar! Nanas kingkong! Tak boleh dimakan, tapi sangat glamour sebab jadi pujaan kamera. Nanas menjadi tanda mercu Bandar Sarikei Sarawak.

Nanas boleh dibuat sebagai bahan masakan seperti kari nanas, sambal nanas, paceri nanas, rojak nanas dan sebagainya. Malah boleh dijadikan jus minuman. Jus nanas terbaik!

19 comments

yumida ni sure peminat nanas. hehe

nenas gergasi ni tak jual ke dear? hehe

Assalamualaikum yumida. wahhh lama sheila tak makan nenas. heheee. cicah kicap sodapnya ~~~

Lama tak minum jus nenas, terliur pulak tengok nenas nie :)

Assalamualaikum dik Yumida...pena Diana dengar ada orang cakap...kalau nenas sarawak manis...hehe..teringin pula nak bergambar kat nenas kingkong tu..huhu..

Oh... kota nanas eh.. baru tahu.. thanks sharing.. :)

Semoga berlibur di rantau orang. Tunggu entri terkini

nanas mmg sedap tapi bila makan terlalu bnyk lidah akan pedih. huhu

Apa beza nanas sarawak dgn nanas biasa ye Yumida

dah terliur tengok nenas nie...bestnya.kalau makan banyak takut lidas pulak

nanas kat sarikei tu nmpak mcm nanas betul...siap warna macam btul...

Bole knduri skampung kalo ada nenas giant yg btol.. hahhaa.

nak nenas yg besar tu... mkn sebulan pun x habis! hihihi...


EmoticonEmoticon