Ads i+n

❤ Persembahan bunga api meledum-ledam malam MERDEKA 2016. Memang WOW!!!
❤ Mari berjiwang! Dedikasi untuk Hari Kemerdekaan Malaysia 2016
❤ Jiwang lagi. Ditujukan khas untuk Hari Malaysia 16 September
❤ Ibu bapa kena AMBIL TAHU perkara ini..jika sayangkan anak2
Mari mengorat! Pewit..>
❤ Zikir dodoikan anak sampai tidur lena
❤ Doa untuk ibu bapa - terbaik! Buat sesiapa membacanya rasa sebak

Shopping Bahan Buat Kek Raya

Inilah harinya! Hari menyopping beli bahan buat kek raya. Hb buat 3 jenis kek. Aku pulak buat 1 kek. Ok la kan..ada jugak sumbang kek raya untuk rumah.
Misi mencari Kek Raya Aidilfitri 2016 tersedap di muka bumi
Plan buat kek raya paling sedap

Entry sebelum ni, aku ada minta pandangan kek apa perlu dibuat. Terima kasih cadangan dari Melissa Mukhlis, kek dicadangkan kek lobak. Tahun depan boleh try kek lobak ni. Kena kaji dulu apa bahan-bahan digunakan.

Selepas berfikir panjang, percubaan mencipta kek baru, yey..hb bagi idea suruh buat KEK LAPIS COKLAT PEPPERMINT. Maksudnya nanti kek tu kaler coklat biru. Sabtu nanti baru giliran aku buat kek. Hari khamis, Jumaat dan pagi Sabtu turn hb berpesta di dapur, membaking.

Sebelum buat kek, wajib la senaraikan list bahan diperlukan. Mana yang terkurang kat dapur tu, pi tambah je. Tu yang menyopping hari ni, beli bahan buat kek. Yang dah expired gi buang. Macam esen ke, perwarna, pandan paste segala. Utamakan kebersihan semasa melakukan apa-apa tugasan menyediakan makanan kat dapur. Termasuk la membuat kek. Kan kan…
Terima kasih membaca Shopping Bahan Buat Kek Raya

4 comments: