Harga Rambutan Sekilo RM8

Minggu lepas hb ada belikan buah durian dan buah rambutan. Excitednya aku bila dengar hb beli rambutan. Sebab aku ni penggemar buah rambutan. Tak kisah rambutan merah ke, rambutan kuning, rambutan sekolah, rambutan masam kemerahan pun aku bedal.

Rambutan merah yang jenis kopek (mudah tanggal isi dari biji rambutan) hb beli sekilo pada harga RM8. Agak mahal la harga ni bagi aku. Kalau ditengok kualiti buah rambutan tu, hmmm tu kategori anak rambutan. Kecil je. Buah rambutan tu bila dikupas sebesar jari telunjuk aku je. Memang kecik.

rambutan kuning, buah rambutan, harga rambutan 1 kg
Cenggini la rambutan tu. Kredit foto rambutan

Memandangkan tekak aku ni nak makan buah rambutan so hb beli je la. Kat sini kalau musim rambutan, harga boleh dapat RM3 sekilo. Tapi kalau bukan musimnya harga agak mahal.

Oh ya, paling murah aku beli rambutan kat Sabah. Harga sekilo RM1 je. Tu time aku nak konvo. Tak dapat beli banyak. Hanya beli untuk makanan sendiri je. Adik ipar aku pun terkejut giler tengok rambutan semurah tu. Ah..rindu pulak aku kat bumi Sabah, seronoknya kalau jenjalan kat KK tu. Puas cuci mata. Banyak barang dijual kat sana.

4 comments

Mahalnya harga rambutan... biasa ratenya dalam RM3-3.50 sekilo jer...

Itu pun masa musim buah pun baru dapat harga murah gitu kak. Sekarang bukan musim, rambutan kampung pun dah RM6 kat sini T_T

mahal gak bagi kak ana Yumida, selalu kat sini bila musimnya dapat 3 kilo RM10 .


EmoticonEmoticon