Bedal Buah Durian Di Awal Pagi

Hari Ahad kelmarin, jam 8.00 pagi aku dah start jerang air. Nak buat air the. Tup-tup api gas padam! Rupanya gas dah habis. So, hb aku pun terus bawa tong gas kosong tu ke kedai. Tunggu punya tunggu, belum lagi hb balik dari kedai. Perut aku dah start berkeroncong, lapar.

Ingat nak masak mi Maggie, bila teringat balik, ‘eh mana ada gas nak masak’. Cancel. Lepas tu layan tv kejap. Datang balik lapar. Erm nak goreng telur la. ‘gas belum ada lagi la’. Cancel balik. Asyik lupa je.

Buah durian, durian Sarawak, bau durian mengamuk, isi durian enak dan sedap, hantu durian, penggemar durian, isi durian gebu, raja buah, buah berduri
Jangan kata korang tak tergoda..

Lepas tu geledah dalam almari, cari makanan segera. Kerepek ke, keropok, roti. Tak ada! Habis da! Bila menoleh ke tepi, eh ada sebiji lagi buah durian. Terus aku belah dan bedal sengsorang. Nyum nyum..

Buah durian, durian Sarawak, bau durian mengamuk, isi durian enak dan sedap, hantu durian, penggemar durian, isi durian gebu, raja buah, buah berduri
Boleh bayangkan..betapa enaknya isi buah durian ni

Awal pagi dah makan durian. Balik dari kedai terus hb aku tanya, ‘tadi buka durian ke? Bau durian mengamuk serumah’. Hahaha.. Sedap sangat buah berduri tu. Sesuai di makan time cuaca mendung dan hujan. Badan tak panas sangat.

4 comments


EmoticonEmoticon