Oit! Esok...1 Mei


1 MEI 2013
selamat menyambut HARI PEKERJA!!!!
rilex..bersantai-santai kat umah..

yg dah de kapel mapel yg halal tu
meh kita dating esok hari
haha
raikan hari bahagia kita
pssst...ku kirimkan doa pengasih buat tatapan korang semua
meh berkasih-kasih setiap hari
hanya utk pasangan korang yg sah
moga cinta itu sentiasa tumbuh mekar


SELAMAT  BERRCUTI
CUTI2 MESIA...

Berlegar-Legar

runsing..bikin pusing
banyak betul bende yg berlegar-legar kat kepala ni
fuh......

bestnye jadi kucing
tdo je kejenye
makan minum tdo...

Segmen Topup 24 Jam Fizgraphic



Assalamualaikum w.b.t

Segmen ini akan berlangsung selama 24 jam sahaja mulai pada jam ini. 
So besok pada pukul 12 Tengahari bertarikh 1 Mei 2013 akan TAMAT.
Segmen ini ditaja oleh Fizgraphic, EmasPutih, CikLyeen, Hakimie, Cimie, Alia dan Amirul.

Syarat-syaratnya : 

Buat entry bertajuk :
Segmen Topup 24 Jam Fizgraphic


Follow blog tersebut :

Like Fan Page

Follow Google +


Follow Twitter




WAJIB Copy paste coding entry yang diberikan dibawah ini dan paste kan ke ruanganhtml post. *kalau x faham sila ikut step dibawah*




SIAP? Tinggalkan link entry di ruangan komen di bawah.

HADIAH : 
Top Referal
RM10 x 4

Random
RM5 x 8

SELAMAT MENJOINKAN DIRI!


Cokia Coki Coki...Akhirnya Kau Jugak Yg Aku Pilih

kenapa mesti COKIA?
why????
ingat x semalam aku post pasal beli hp baru
yeee..nokia jugak
hmmm..agak2 aku ngan cokia ni ade jodoh

cokia ker nokia?
hahahaha...ske2 je nak pangggil nama cokia tu
nampak comei
klo korang nak tahu..kat bluetooth ph aku 
aku set nama Cokia Coki-Coki
hampir kesemua ph cokia ni
ala comei2!

nak tahu sejarah hp cokia aku start aku memiliki hp x?
meh aku tayang sikit

NOKIA 3310

NOKIA 1110i

NOKIA N70

NOKIA C6-00

NOKIA ASHA 303

haaaa...see begitu setia aku ngan cokia ni
actually pernah gak curang beli ph model lain
tapi..pakai x lama
myb jenama x fofular kot
pasal tu aku setia dgn cokia
ye la..dulu2 kan cokia ni pemes
skrg..samsung..blackberry lagi famous amos

mula2 niat nak beli blackberry
tp mahai kann..tp byk kelebihannya
pikir punya pikir...
aah..pilih cokia la senang..macam tradisi pulak..haha
apa yg penting dlm pemilihan hp
kena tahu tujuan utama kita nak beli hp baru
macam aku..juz nak beli hp yg de keypad/keyboard
ringan, senang nak mesej..takmo yg touch screen nyer
de wifi..jugak budget harus kene cun!
that's why la aku pilih cokia 303

Mini Segmen by Nurirwane

KLIK BANNER UTK JOIN


TAG:
cynta ieda

TAMAT: 4 MEI 2013



First Giveaway by Nuranis Ama

KLIK BANNER UTK JOIN

FB: Yumida Huda


TAG:

TAMAT: 25 MEI 2013

Mini Giveaway By NurulFHMT

KLIK BANNER UTK JOIN
KLIK BANNER UTK JOIN



TAG:
cynta ieda


TAMAT: 23 MEI 2013

First Giveaway By Anadiera


TAG:
cynta ieda

TAMAT: 20 MEI 2013

BIG Giveaway : Idola Saya by Nurul

KLIK BANNER UTK JOIN


Siapakah idola aku? Sebagai seorang muslim, semestinya Nabi Muhammad s.a.w merupakan idola bagi setiap umat Islam di dunia ni. Merujuk kepada idola, ia merupakan ikon yg memberi aspirasi kepada seseorang untuk menjadi atau berjaya seperti orang yang dijadikan idola itu. Dalam konteks ini, idola yg aku pilih ialah Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary. Beliau merupakan usahawan Melayu yg telah berjaya dlm karier dan kehidupan.

Bagi sesiapa yg belum mengenali beliau, mari kita lihat latar belakang profil beliau.


Haaa..dah kenalkan? Maka, bolehlah jatuh cinta. Jatuh cinta pada keperibadiannya. Siapa sangka dari kehidupan yg susah kita boleh bangkit menjadi orang yg berjaya di dunia ini. Semuanya dgn usaha yg tinggi di samping tidak mengenal erti putus asa. Sebab itu aku amat kagumi dgn semangat beliau. Dahulunya beliau pernah hidup susah, di mana tinggal di rumah kayu yg tidak mempunyai katil, meja dan kerusi. Keadaan ini mengajar dirinya utk terus bangun dan meningkatkan taraf hidup keluarga.

Sebagai org Melayu, bagiku beliau merupakan ikon utk menjadikan diriku bangkit drpd kehidupanku yg sedia ada. Capailah impian dgn segala usaha terdaya. Jangan di tunggu sehingga hari esok. Mulakan dgn sekarang. Even pergerakan begitu perlahan. Transformasilah kehidupan menjadi lebih baik. Cuba mencari peluang yg boleh membuka luas rezeki kita. Rebutlah peluang yg ada di depan mata. Jangan terlalu banyak berfikir memikirkan risiko ini risiko itu. Jika tidak di cuba kita tidak tahu. Dgn percubaan itu kita memperoleh pengalaman dan mengukuhkan lagi kekentalan jiwa menghadapi cabaran hidup. Sepertimana cabaran dan dugaan yg dihadapi oleh Tan Sri Syed Mokhtar AlBukhary, keadaan yg sukar tidak pernah mematahkan semangatnya utk terus berjuang. Sikap beginilah yg harus kita ikuti.


Banyak menerima kegagalan tidak bermakna diri kita akan gagal selama-lamanya. Contohi sikap Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary di mana beliau seringkali menghadapi kegagalan dalam membuka perniagaan. Namun tidak pernah merasai kegagalan itu mematikan perjuangan hidupnya dlm mencari rezeki. Sikap yg suka mencuba dan berani mengambil risiko meletakkan dirinya pada kedudukan baik di masa sekarang.

Bila sudah berada di atas jangan di lupa mereka yg berada di bawah. Sikap Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary yg sentiasa merendah diri dan bermurah hati sebagai dermawan amat-amatlah dipuji. Walaupun beliau sudah kaya dengan asset yg bernilai billion ringgit, namun beliau tidak pernah lupa diri. Alhamdulillah, orang sebeginilah yg kita dambakan sebagai ikon terulung.

Di sebalik kegagalan dan kepayahan yg diharungi, akhirnya berjaya juga Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary merasai kemanisan usahanya. Alhamdulillah, banyak kejayaan yg telah beliau kecapi sehingga ke hari ini. Semuanya dgn berkat sabar dan usaha yg konsisten. Mari kita lihat syarikat-syarikat mega di bawah naungan Tan Sri Syed Mokhtar Al Bukhary.


Antara kata-kata Tan Sri Syed Mokhtar AlBukhary yg menyentuh jiwaku:






TAG:

TAMAT: 25 MEI 2013

Special Giveaway from SABAH

KLIK BANNER UTK JOIN























VIDEO KHAS UTKMU...

Telah di MUAT TURUN dlm Youtube

video



TAG:

TAMAT: 26 MEI 2013