Aku Punya Excited

* Di hujung minggu yg manis *

Masih terbujur di situ
ku merencanakan aktiviti
aku tersenyum...bila segala yg ku rencanakan berjalan lancar
aku dibuai emosi..asyik
Ku goyangkan kaki...ke kiri..ke kanan..
argh! tiada muzik! lamunanku terhenti
aku bingkas bangun
x sabar utk memulakan segala yg dh direncanakan

Dgn tergesa-gesa dan penuh teruja
aku mencari-cari bahan
itu...ini...haaaa ada di situ!
otakku ligat berfikir
hormon adrenalinku mengalir laju
pantas! sekencang dadaku berombak!
tanganku semakin laju menyediakan bahan
darah merah menyirap panas..meluap-luap
Ya....sepanas semangatku yg membara!

Ku putar pili sebesar boleh
airnya mengalir perlahan...cissss!
deras lagi si air kencing
pasti ada yg tgh guna ni!

Ku junamkan si serbuk...'cup!!!'
ku kocak...semakin kuat!
terhasil buih2 hasil ekperimen ku
yeah...aku sudah berjaya
aku tersenyum bangga...hidungku kembang kempis
terima kasih ya serbuk
dirimu memang seperti yg diwar-warkan
aku menyimpan serbuk 'kompom wangi' ke dlm bekas semula

Sekarang....
yaaa.....sekarang aku harus mencari mangsanya!
ku geledah..ku selongkar...nah! lemaslah kau ke dlm lautan buih sana!
aku menunjal-nunjal..menghempas-hempas!
sehingga semuanya kebasahan
yes! beres sudah kerja ku

Sedang aku bergelak tawa bersama si kucing
aku baru teringat!!! kerja ku belum habis!
aku gabra...jantungku berdegup kencang!
aku berlari menuju ke jamban
yaaaa..aku memang takut andai yg kurencanakan x spt yg ku jadualkan!

'Tok...tok..tokkkk!'
- tiada jawapan -
'tok!...tokkk!..tokkkkkk!'
masih jg tiada jawapan
uish memang menguji kesabaranku
'Abang...nanti masukkan baju abg dlm baldi tu!'...aku separuh menjerit
bukan kerana aku marah..tp aku takut x kedengaran..jg di dorong rasa gabraku
- masih jg tiada jwpn -
menimbulkan sedikit rasa geramku 'arghhhhhh...'

Selang beberapa minit...hb ku keluar
"ish..tahulah...org nak berak pn x senang"

aku lari...membawa rajuk

Sedang aku memasak...aku terimbas kembali kejadian pagi itu
tetibe........'weiiii...aku tersenyum laaaaaaa'
vengong...
pasal excited punya angkara...aku terbawa-bawa emosi

see - aku di dorong rasa excited!


52 comments

tgh basuh baju ke cik kak? hihihi...itu la, cik abg nk eyak jgn dikaco.. :p

hahaa..teruk la cik kak nih sorang..hihii

hehehe...ida...ida...eksited pnyer pasal la nie..nak bagi kompom wangi...hehehe...

suspen mek baca cerita kitak ya..rupanya basoh baju..hahaha

hehehe sis nak tumpang basuh baju jgk blh..hehe

ooo tgh basuh baju rupanya. hehehe.. excited bkn main lagi. :)

haha..kesian cik abg nak membuang pun dikaco gara2 basuh baju

hehehhe...excited sungguh yumida smpai hb tgh membuang pun dikaco hakhak

aduiiii aku ingat apa tadi, basuh baju rupanya. cisss....



sebenarnya goggle tu ready made siap dengan power. jika mahu beli, pertama sekali kena tahu berapa nilai tahap kerabunan mata kita(power mata tu lah). Kedua, jika beli nanti pastikan nilai power swimming goggle itu di kurang kan sedikit dari nilai asal dari mata kita. Kerana jika di dalam air...air itu sendiri bertindak sebagai kanta sebenarnya.

contoh : power rabun mata = 300. jadi kita kena beli swimming goggle dgn power 200 (itu yg biasa aku buat lah, terpulang) atau pun nilainya 250. Di swimming goggle itu sendiri ada mention nilai power.


sedikit tips dan panduan beli swimming goggle utk org yang rabun
Jika mahu membeli power 200, ia akan ada sticker di situ bernilai -2.00 jika ia bernilai 350, di sticker tercetak nilai -3.50
dan seterusnya untuk nilai2 yang lain. Harapa ko dapat faham sis.hehehehe

heheh kelakar la yumida ni! :)

tak baik taw ganggu orang melabur saham ni.. kang tak untung pulak.. hahaha

Assalamualaikum Yumida ku yang sungguh exited.

Bila waktu tiba untuk mengimbas kembali
Kekalutan dan keterujaan.
Akan Ada senyum simpul di bibir mulus.

**Jangan sampai ikan pulak hangus dikuali ok. Hehehe

hahaha..kreatif sungguh otak yumida dlm penulisan.akak suka.tgh stress kt opis ni masuk sini terus akak senyum

pndai ngarang crita realiti.. klakar gilakk..hihi

HAHA lorhh sakit perot mbacenye

oppsss terkacau pulak.. hehe

jom beli tudung murah di http://qat-bawalgallery.blogspot.com :)

hehehe.....sabau aje la...basuh baju upenye..kacau je cik abag tengah membuang eh...tak baik...hehehe

hahaha. ingatkan excited apa la tadi. isk2.

From,

Nasz

MOHD NASER.COM

story excited..buat nyue excited nk bc...kaw2...btol excitednye..ahaha

haha..kesian En.Asben, terganggu konsentrasinya..

macam al kisah cerpen pulak.. hehe.. "vengong" a.k.a "vangang" hahahaha

amboi, kemain lagi excitednya..

excited smpai org benyak pun yumida kacau..hihihih...

seronok sgt le tu...hihi

excited bebasuh baju.... dgn buih2 sabun + wangi...

hehee eksaited basuh baju rupenyer hehehe

akak tag yumida

http://wanieysqaliefsuka-ga-contest.blogspot.com/2012/06/1st-giveaway-by-jaakechik-corner.html

Hehehe.. Mula² tadi ingat nak mandikan kucing tu.. ;D


Keterujaan tu penting, tapi pastikan ia tak mengganggu proses sesuatu kerja tu.. hehe

haaa3x... macam ni punya kes pun ada yee...

Lorrrr..akak ingtkan apa le nak dibuatnye..basuh bahu..sian cik abg nk yak yak pun x khusyuk..hehe

cerita tgh basuh baju rupanya..hahahahha..kemain ko punye eksaited kan..

adehh sabojer den baco!hehe btw sorry lambat reply yer ahli gsf=)nurul baru baik demam cikenpox.hikhik..tq taw dtg singgah di blog

Basuh baju je camtu skali..bleh tulis novel la camni..

bukan main excited sangat ni,haha

basuh baju punya cite..hihi..

haha.. adoi.. tetak mek baca.. ng excted deng oo.. huhu

kreatifnya la korang ni..mau cuci kain pun boleh jd puisi

haha...spoil la cik abg tengah puisi kat dalam tu diganggu pula...huhu

hahahah..aku sanggat suka membacanya..seronok :)

kesiannnn. nak berak pun org mengacau. hehehe.

Hahah baju oh baju . sgt suspen wee


EmoticonEmoticon