Tauke Cina Bilang Anakku Malek Noor

Siapa tak kenal Dato’ Malek Noor, bekas atlit negara bina badan. Berketul-ketul body nya. Abang sasa. Melangkah masuk ke kedai jual barangan kereta baby, 3 mata memandangku. Sorang tauke cina perempuan yang masih muda, 2 orang lagi pekerjanya.

“Kakak ini ada kereta untuk baby. Harga RM400 ada remote control sekali”, kata pekerjanya dengan ramah. “Oooo..”kataku. Cantik memang cantik la kereta baby tu, tapi baby Amirah belum reti lagi nak naik, nak main benda tu.

“Kat dalam ada baby walker, boleh kasi baby ni main. Mari masuk lagi ke dalam”. Aku follow je. Orang dah promote. Nak cuci mata je, bukan nak beli pun. Memandangkan diorang dah ramah, aku pun layan je la.

“Baby walker ni sesuai untuk baby ni guna”. Kata tauke cina tu merujuk pada baby Amirah sambil bagi penerangan kelebihan baby walker tu. Aku pun jawab,”Tak apalah, dia masih kecik lagi, nanti dah besar saya beli”.

Inilah Malek Noor Bilangnya..
Baby Amirah bergaya dengan dress baju kuning dan skirt kuning putih hadiah dari neneknya.

  “Eh, dia umur berapa”, kata tauke cina tu. “4 bulan”.”Haiya..macam Malek Noor. You tahu umur anak saya sama umur anak you, tapi badan dia kecik saja”, sambil tunjuk jari kelingking. Dia pun geram kat baby Amirah lalu mintak nak bawa. Aku pun bagi la si Amirah kat dia. “Woo, berat woo”.

Budak bambam ni suka tidur dalam kereta

Since dari awal aku masuk kedai tu, dia terpesona dengan kemontelan baby Amirah. Muda je tauke cina tu, anak baru 2 orang. Sambil demo barang kedai, sambil bergurau dengan pekerja dia. Jarang jumpa bos macam ni. Selalu jumpa bos yang macam harimau dengan pekerjanya. Ni, memang bos sekamceng la. 

3 comments

Alolo. Malek Noor pulak ye baby Amirah. :)
Yang penting steady baby Amirah buat muka comel :)


EmoticonEmoticon