Apa?? Bawa Durian Seguni Besar Dalam Bas?

Lama eh tak naik bas. Hari Rabu lepas kami hantar FIL ke terminal. Sebut pasal terminal terbayang-bayang banyaknya bas lalu-lalang. Then, datang la 1 bas ni. Berhenti.. Fuh bawa aroma sekali. Aroma apa? Aroma bau durian! Hb aku cakap sedapnye bau durian ni. agak-agak kat mana eh datangnya bau durian nih.

Aku pun menoleh ke kiri ke kanan, sah tak ada pun orang jual durian. Bila bas tu buka tempat penyimpanan barang bawah bas tu, pergh! Bau durian makin kuat! Penumpang pun ambil barang masing-masing. Paling mengejutkan, ada sorang penumpang tarik 1 guni besar keluar dari perut bas. Oooo rupanya bau durian datang dari situ!

Gila weh! 1 guni besar dia angkut keluar dari bas. Guni yang berisi buah durian! Terkejut giler kami orang tengok. Eh boleh ke bawa durian guna bas? Setahu aku kalau kat hotel memang tak dibenarkan bawa durian. Tapi kalau bas, boleh ke? Tak mabuk ke penumpang hidu bau durian tu sepanjang perjalanan?

bawa durian dalam bas
Mesti bau durian mengamuk dalam bas. Kredit foto bas durian

Errrr..even aku hantu durian, tapi aku alah pada bau durian. Especially bila perjalanan tu jauh. Boleh buat aku mabuk dan muntah. Musim durian sekarang. 1 biji boleh dapat harga RM5. Nyum nyum..enak tak terkata!

4 comments

pengsan bau durian, tapi sy hantu durian pantang jumpa mesti perabih..hhaha

kalau SA memang pengsan 44 kali dah tu...

sy pun peminat durian, tp nak bawak lama2 dalam kete tak lah..pening..huuhu


EmoticonEmoticon