Sinopsis Filem Love Supermoon

Sinopsis Filem Love Supermoon | Love Supermoon mengisahkan kehidupan 5 sahabat bermula di bangku sekolah hingga ke zaman universiti. Juga memaparkan mereka di alam pekerjaan dan juga dunia berumah tangga. Razak (Farid Kamil) dan Triz (Nadiya Nisaa) sudah mengenali semenjak kecil lagi. Sulayman merupakan kekasih kepada Nina (Rita Rudaini) juga kawan rapat Triz.

Setelah menamatkan pengajian, Triz bekerja di syarikat automobile. Pada masa yang sama, Triz bercita-cita menjadi seorang penulis. Triz juga pernah menghantar karyanya kepada syarikat penerbitan namun kesemua ditolak!

 Kekasih Triz iaitu Azman (Azhar Sulaiman) tidak menyokong hasrat Triz untuk menjadi penulis. Azman sering memberi kritikan dan komen negatif, namun semuanya tidak melunturkan semangat Triz menjadi penulis.

Kini Razak menmpunyai kerjaya sebagai seorang doktor. Selepas bertahun-tahun mengharungi pelbagai masalah cinta dan ujian hidup, Razak dan Triz mengambil keputusan untuk berpisah. Adakah aka nada jodoh antara Razak dan Triz? Saksikan segalanya dalam filem Love Supermoon.

Pelakon Filem Love Supermoon
Farid Kamil - Razak
 Nadiya Nisaa - Triz
 Rita Rudaini- Nina
Azhar Sulaiman - Azman
 Zain Hamid
 Anne Ngasri
 Zain Saidin

Gambar Filem Love Supermoon 
Sinopsis filem Love Supermoon, pelakon dan gambar filem Love Supermoon, review Love Supermoon, filem lawak kelakar komedi romantik tahun 2015

Saksikan filem Love Supermoon di pawagam berdekatan!
Tarikh Love Supermoon mula ditayangkan: 22 Oktober 2015
Genre: Komedi / Romantik
Selamat menonton!
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

2 comments

rasa macam nak tengok lagi cerita ni...best sangat!
sambil ketawa boleh menangis tetiba....