Ranking Alexa 31.05.2014

Ranking Alexa 31.05.2014, maksud Ranking alexa, apa itu Ranking alexa, cara daftar Ranking alexa, cara letak widget Ranking alexa di blog, cara semak alexa rank, kepentingan alexa rank

Alexa Traffic Rank: 98,497
Traffic Rank in MY: 505

Ranking alexa makin meningkat jika dibandingkan minggu lepas iaitu di kedudukan 589. Hari ni berada ranking 505. Alhamdulillah. Apa maksud alexa rank ni? Apa pulak kepentingannya buat blog kita?

Apa itu Alexa Rank
Alexa rank atau peringkat alexa adalah peringkat yang dibuat oleh Alexa.com untuk website atau blog yang dikira berdasarkan jumlah trafik atau kunjungan website ke blog tersebut. Data trafik ini berdasarkan informasi daripada pengguna internet yang memasang toolbar alexa pada browser internet mereka.

Kepentingan Alexa Rank 
 Bagi pemilik website atau blog yang tidak menjadikan web atau blognya untuk mencari pendapatan di internet, maka alexa rank tidak begitu penting buat mereka.

Manakala, bagi pemilik website atau blog yang menjadikan web atau blognya sebagai pendapatan melalui internet, alexa rank ini sangat penting! Sebab apa? Sumber pengiklanan blog seperti text link, banner iklan (tapak sewa iklan), review iklan menjadikan alexa rank sebagai tolok ukur. Semakin bagus alexa rank yang dimiliki, maka berduyun-duyunlah para advertiser nak pasang iklan di blog kita. Alexa rank yang baik menunjukkan kepopularan blog tersebut di kalangan website lain. 

Semak Alexa Rank blog anda - SINI
Klik: Cara daftar blog dalam Alexa Rank

18 comments

Alhamdulillah, congrats Yumida...

Wahh.. ada peningkatan lah. Best nya

Wahh. Tahniah akak. Keep it up dan teruskan usaha :)

Tahniah Yumida... Cayalah kat Yumida :))

Tahniah.. kmk msih ribu2..

Alhamdulillah tahniah Yumida... semoga terus sukses ye.. :) :)

Ohh camtu yer...
Taktau pun selama ni...cuma tau berblog aje :)

waa...bagus ni..akak masih di tangga 1k lebih...jom sama2 kita kecikkan ranking...

tahniah buat blog yumida nih


EmoticonEmoticon