Sinopsis Drama Nasuha

Sinopsis Nasuha Drama TV9
Nasuha mengisahkan seorang gadis buta bernama Nasuha (Tasha Shilla) yang mendambakan bahagia dalam hidupnya. Hidupnya penuh dengan ujian. Walaupun hidupnya penuh derita, Nasuha cekalkan hati menempuhi dugaan yang akhirnya menemukan dirinya dengan ketulusan cinta.

Sinopsis Nasuha drama TV9, gambar drama Nasuha, pelakon drama Nasuha TV9, Original Sound Track OST Nasuha, lagu tema drama Nasuha TV9, download OST Nasuha – Terbaik Bagimu (Siti Nurhaliza), lagu Terhakis (Aweera)

Hubungan persahabatan antara Nasuha dan Zahid begitu akrab! Hidup di dalam keluarga yang miskin banyak mengajarkan Nasuha erti ketabahan dan kematangan. Dan kerana itu juga, dirinya banyak dibantu oleh Zahid sejak kecil lagi. Sehinggalah satu insiden tragis yang meragut penglihatannya.

Kerana keadaan keluarganya yang daif, Nasuha tidak mampu dirawat dan terpaksa menerima ketentuan dia akan menjadi buta dan tidak lagi dapat melihat keindahan dunia. Dalam meningkat remaja, Zahid memendam perasaan cinta terhadap Nasuha dan berharap Nasuha membalas cintanya. Zahid menerima seadanya Nasuha kerana kesucian hati Nasuha sudah menjadikan dia sempurna di mata Zahid.

Namun persahabatan mereka tidak kekal lama. Kerana hutang bapanya yang tidak berbayar, Zahid terpaksa menyertai satu kumpulan gangster. Zahid tiada pilihan selain membiarkan dirinya ‘mati’ dan hidup sebagai Zack, seorang penjenayah.

Kehilangan Zahid benar-benar member tamparan kepada Nasuha. Namun, kemunculan Irfan membuka hatinya tentang cinta. Marina, tunang Irfan cemburu melihat Irfan yang selalu menemaninya di pasar. Kerana cinta yang tidak berbalas dan benci melihat Nasuha bersama Irfan, Marina mengupah Zack untuk membunuh Nasuha.

Adakah reaksi Zack apabila melihat wanita yang akan dibunuhnya? Iaitu sahabat rapat sepermainannya ketika kecil, juga merangkap insan istimewa di hatinya. Mampukah Zack membunuh Nasuha? Adakah timbulnya bibit cinta antara Nasuha dan Irfan? Bagaimana dengan pengakhiran hidup Zack sebagai penjenayah? Mengertikah Nasuha bahawa dirinya dicintai oleh Zahid, iaitu Zack sendiri? Saksikan segalanya dalam drama Nasuha di TV9.

Pelakon Drama Nasuha
Tasha Shilla
Shah Iskandar
Jasmin Hamid
Miera Liyana
Ammar Alfian Aziz
Azhan Rani
Amyza Adnan
Fendi Seman
Roy Azman

Gambar drama Nasuha
Sinopsis Nasuha drama TV9, gambar drama Nasuha, pelakon drama Nasuha TV9, Original Sound Track OST Nasuha, lagu tema drama Nasuha TV9, download OST Nasuha – Terbaik Bagimu (Siti Nurhaliza), lagu Terhakis (Aweera) Tasha Shilla
  
Original Sound Track OST Nasuha
Lagu: Terbaik Bagimu
Penyanyi: Dato Siti Nurhaliza

Lagu Tema Drama Nasuha TV9
Lagu: Terhakis
Penyanyi: Aweera

Sinopsis Nasuha drama TV9, gambar drama Nasuha, pelakon drama Nasuha TV9, Original Sound Track OST Nasuha, lagu tema drama Nasuha TV9, download OST Nasuha – Terbaik Bagimu (Siti Nurhaliza), lagu Terhakis (Aweera)

Saksikan drama slot Ratu Nasuha
Jumlah episod drama Nasuha: 14
Hari: Selasa – Rabu
Jam: 8.30 malam
Saluran: TV9

1 comments so far

nice entri !! hee :)
btw awak ditag

http://cuteandadorable-is-sugarmeow.blogspot.com/2015/02/mini-ga-by-nina-anies.html


EmoticonEmoticon