Minggu 20
Tarikh: 11 Mei 2009 Hari: Isnin | |
Kelas | 1H (Masa: 3.25 – 4.00) |
Subjek | KHB-Reka Bentuk & Teknologi |
Tajuk | Tanaman Hiasan |
Subtajuk | 6.3 Penjagaan Anak Pokok |
Objektif | 1. Cara Menjaga Anak Pokok 2. Latihan Pengayaan |
ABM | Buku teks, halaman 114 - 115 |
KBKK | Sistematik |
Nilai Murni | Menghormati Orang Yang lebih Tua |
Refleksi | Pelajar mengetahui cara penjagaan anak pokok |
Tingkatan | 3H (Masa: 5.10 – 6.20) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Tajuk | Amalan Adat Warisan Keluarga |
Tajuk Khas | Fikir dan Jawab/ Tahukah Anda? |
Objektif | 1. Mengenal pasti adat dan pantang larang yang diamalkan oleh keluarga 2. Menyatakan kepentingan pengekalan tradisi kekeluargaan 3. Mengamalkan tradisi kekeluargaan dalam kehidupan harian |
Prosedur | 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Simulasi 3. Refleksi |
ABM | Buku teks, halaman 83 - 86 |
Penerapan Nilai | Adat dalam keluarga |
Penilaian | Pelajar memahami pentingnya mengamalkan adat dan pantang larang dalam kehidupan harian |
Refleksi | Pelajar menyatakan pendapat adat dan pantang larang yang diamalkan oleh keluarga mereka |
Tarikh: 12 Mei 2009 Hari: Selasa | |
Tingkatan | 3F/3G (Masa: 12.50 – 2.00), 3B (Masa: 3.25 – 4.35) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Tajuk | Amalan Adat Warisan Keluarga |
Tajuk Khas | Fikir dan Jawab/ Tahukah Anda? |
Objektif | 1. Mengenal pasti adat dan pantang larang yang diamalkan oleh keluarga 2. Menyatakan kepentingan pengekalan tradisi kekeluargaan 3. Mengamalkan tradisi kekeluargaan dalam kehidupan harian |
Prosedur | 1. Perbincangan dalam kumpulan 2. Pembentangan hasil kerja |
ABM | Buku teks, halaman 83 - 86 |
Penerapan Nilai | Adat dalam keluarga |
Penilaian | Pelajar memberi kerjasama baik dalam sesi perbincangan berkumpulan |
Refleksi | Pembentangan hasil kerja kumpulan sangat baik |
Tingkatan | 1C (Masa: 4.35 – 5.45) |
Matapelajaran | Pendidikan Seni |
Tajuk | Lukisan |
Bidang | Seni Halus |
Objektif | 1. Menghasilkan sebuah lukisan perspektif 2. Mewarna menggunakan ton warna |
Aktiviti | Melukis tajuk: Pemandangan Senja di Tepi Laut (Perspektif) |
Penerapan Nilai | Bertolak ansur |
Penyerapan Ilmu | Geografi |
Alat Bantu Mengajar | Pensel, pembaris, pemadam, kertas lukisan dan warna |
Refleksi | Semua lukisan pelajar dapat disiapkan sebelum masa berakhir |
Tarikh: 13 Mei 2009 Hari: Rabu | |
Tingkatan | 1K (Masa: 2:00 – 3.10), 1D (Masa: 5.10 – 6.20) |
Matapelajaran | Pendidikan Seni |
Tajuk | Lukisan |
Bidang | Seni Halus |
Objektif | 1. Menghasilkan sebuah lukisan perspektif 2. Mewarna menggunakan ton warna |
Aktiviti | Melukis tajuk: Pemandangan Senja di Tepi laut (Perspektif) |
Penerapan Nilai | Bertolak ansur |
Penyerapan Ilmu | Geografi |
Alat Bantu Mengajar | Pensel, pembaris, pemadam, kertas lukisan dan warna |
Refleksi | Pelajar menghantar lukisan pada masa ditetapkan |
Tarikh: 14 Mei 2009 Hari: Khamis | |
Tingkatan | 1M (Masa: 2:00 – 3.10) |
Matapelajaran | Pendidikan Seni |
Tajuk | Lukisan |
Bidang | Seni Halus |
Objektif | 1. Menghasilkan sebuah lukisan perspektif 2. Mewarna menggunakan ton warna |
Aktiviti | Melukis tajuk: Pemandangan Senja di Tepi Laut (Perspektif) |
Penerapan Nilai | Bertolak ansur |
Penyerapan Ilmu | Geografi |
Alat Bantu Mengajar | Pensel, pembaris, pemadam, kertas lukisan dan warna |
Refleksi | Pelajar berusaha menyiapkan lukisan pada masa ditetapkan |
Kelas | 1H (Masa: 3.25 – 4.00) |
Subjek | KHB-Reka Bentuk & Teknologi |
Tajuk | Bab 1: Organisasi Bengkel & Keselamatan, Bab 2: Reka Bentuk & Penghasilan Projek, Bab 3: Elektrik, Bab 4: Kerja Paip |
Subtajuk | Ulangkaji Bab 1 hingga 4 |
Objektif | 1. Membuat ulangkaji untuk bab yang keluar dalam ujian 2. Ulangkaji bersama pelajar |
ABM | Buku teks, halaman 1 - 85 |
KBKK | Sistematik |
Nilai Murni | Ketekunan |
Refleksi | Perbincangan dan soal jawab berjalan lancar dalam kelas |
Tingkatan | 3H (Masa: 4.35 – 5.10) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Tajuk | Amalan Adat Warisan Keluarga |
Tajuk Khas | Bincangkan Bersama-sama |
Objektif | 1. Mengenal pasti adat dan pantang larang yang diamalkan oleh keluarga 2. Menyatakan kepentingan pengekalan tradisi kekeluargaan 3. Mengamalkan tradisi kekeluargaan dalam kehidupan harian |
Prosedur | 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Simulasi 3. Refleksi |
ABM | Buku teks, halaman 87 |
Penerapan Nilai | Adat sebagai seorang pelajar |
Penilaian | Penerapan unsur adat dalam sesuatu kaum |
Refleksi | Pelajar menyatakan contoh adat dan pantang larang yang diamalkan oleh kaum Bidayuh, Iban dan Cina |
Tarikh: 15 Mei 2009 Hari: Jumaat | |
Tingkatan | 3B (Masa: 2.00 – 2.35), 3F/3G (Masa: 5.10 – 6.20) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Tajuk | Maruah Keluarga Impian Bersama |
Tajuk Khas | Fikir dan Jawab/ Praktikkan Bersama-sama |
Objektif | 1. Mengenal pasti kepentingan mengamalkan perlakuan yang baik 2. Mengetahui tanggungjawab memelihara maruah keluarga 3. Menjaga nama baik dan maruah diri serta keluarga |
Prosedur | 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Simulasi 3. Refleksi |
ABM | Buku teks, halaman 89 - 91 |
Penerapan Nilai | Menerapkan pentingya menjaga maruah diri pelajar |
Penilaian | Pelajar memahami pentingnya berkelakuan baik sebagai seorang anak dan pelajar |
Refleksi | Pelajar menghuraikan contoh-contoh perlakuan baik sebagai seorang anak dan pelajar |
Tingkatan | 1L (Masa: 2.35 – 3.45) |
Matapelajaran | Pendidikan Seni |
Tajuk | Lukisan |
Bidang | Seni Halus |
Objektif | 1. Menghasilkan sebuah lukisan perspektif 2. Mewarna menggunakan ton warna |
Aktiviti | Melukis tajuk: Pemandangan Senja di Tepi laut (Perspektif) |
Penerapan Nilai | Bertolak ansur |
Penyerapan Ilmu | Geografi |
Alat Bantu Mengajar | Pensel, pembaris, pemadam, kertas lukisan dan warna |
Refleksi | Pelajar menyiapkan lukisan dengan sempurna |
Minggu 21
Tarikh: 18 Mei 2009 Hari: Isnin | |
Kelas | 1H (Masa: 3.25 – 4.00) |
Jamuan - Sempena Hari Guru | |
Tingkatan | 3H (Masa: 5.10 – 6.20) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Tajuk | Maruah Keluarga Impian Bersama |
Tajuk Khas | Fikir dan Jawab/ Praktikkan Bersama-sama |
Objektif | 1. Mengenal pasti kepentingan mengamalkan perlakuan yang baik 2. Mengetahui tanggungjawab memelihara maruah keluarga 3. Menjaga nama baik dan maruah diri serta keluarga |
Prosedur | 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Simulasi 3. Refleksi |
ABM | Buku teks, halaman 89 - 91 |
Penerapan Nilai | Menjaga maruah diri pelajar |
Penilaian | Pelajar mengetahui pentingnya tanggungjawab anak terhadap keluarga |
Refleksi | Pelajar memberi contoh sikap baik yang perlu dicontohi |
Tarikh: 19 Mei 2009 Hari: Selasa | |
Tingkatan | 3F/3G (Masa: 12.50 – 2.00), 3B (Masa: 3.25 – 4.35) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Tajuk | Maruah Keluarga Impian Bersama |
Tajuk Khas | Fikir dan Jawab/ Praktikkan Bersama-sama |
Objektif | 1. Mengenal pasti kepentingan mengamalkan perlakuan yang baik 2. Mengetahui tanggungjawab memelihara maruah keluarga 3. Menjaga nama baik dan maruah diri serta keluarga |
Prosedur | 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Simulasi 3. Refleksi |
ABM | Buku teks, halaman 89 - 91 |
Penerapan Nilai | Menjaga maruah diri pelajar |
Penilaian | Pelajar memahami tanggungjawab sebagai seorang anak |
Refleksi | Pelajar menyenaraikan contoh amalan baik yang perlu diikuti |
Tingkatan | 1C (Masa: 4.35 – 5.45) |
Matapelajaran | Pendidikan Seni |
Tajuk | Ulangkaji |
Bidang | Bab 1: Garisan, Bab 2: Warna, Bab 3: Jalinan, Bab 4: Rupa, Bab 5: Bentuk |
Objektif | Membuat ulangkaji keseluruhan bab yang keluar dalam peperiksaan semester 1 |
Aktiviti | Ulangkaji, sesi perbincangan dan soal jawab dalam kelas |
Penerapan Nilai | Bersopan Santun |
Penyerapan Ilmu | Matematik |
Alat Bantu Mengajar | Buku Nota |
Refleksi | Pelajar memberi kerjasamayang baik dalam sesi ulangkaji |
Tarikh: 20 Mei 2009 Hari: Rabu | |
Tingkatan | 1K (Masa: 2:00 – 3.10), 1D (Masa: 5.10 – 6.20) |
Peperiksaan Semester 1 |
Tarikh: 21 Mei 2009 Hari: Khamis | |
Tingkatan | 2K (Masa: 2:30 – 4.00) |
Peperiksaan Semester 1 | |
Kelas | 2M (Masa: 4.30 – 5.45) |
Peperiksaan Semester 1 | |
|
|
|
Tarikh: 22 Mei 2009 Hari: Jumaat | |
Tingkatan | 3E (Masa: 2.00 – 3.00), 1G (Masa: 4.30 – 5.30) |
Peperiksaan Semester 1 | |
|
|
|
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓
1 comments so far
rph kemas dan rapi.tahniah