Segmen Jom Tambahkan Followers

KLIK BANNER UTK JOIN

CADANGAN MEMPERBAIKI BLOG MINA ZAIM:

1. centerkan header
header tu tak berada di tengah-tengah. ia lebih banyak ke arah kiri sahaja. kalau berada kat tengah-tengah, blog akan nampak lebih kemas.

2. widget follower letak selepas iklan nuffnang
kedudukan widget tu lebih bagus kalau letak lepas iklan nuffnang. supaya senang pengunjung nampak, terus follow. tanpa perlu skroll ke bawah.

3. paparkan kesemua tajuk artikel di widget blog archive
pengunjung lebih gemar kalau sesuatu informasi tu dipaparkan secara terus. contohnya blog archive tu hanya memaparkan bulan sahaja. rasanya lebih elok dan memudahkan pengunjung tahu senarai artikel pada blog archive tu.

4. pilih warna terang bagi perkataan yang ada link
pemilihan warna untuk perkataan yang ada link pun penting. link tu bermakna tajuk artikel perlu di klik untuk mendapat bacaan penuh. kalau warna link tak menarik dan kelam, pengunjung tidak perasan. ada kemungkinan ayat berlink itu tidak diklik.

5. tambahkan senarai blog di bahagian bloglist
seperti yg yumida tengok ade 2 blog je. kalau letak banyak2 blog lagi bagus. supaya kita tahu informasi sesuatu dengan cepat. ataupun letak url blog yumida dalam bloglis tu ke. hehehe. yumida pun orang sarawak tau. boleh kita ngelaka and singgah sia sitok.

wokeh tu je. korang ade cadangan? meh reramai join segmen ni sambil mengeratkan persaudaraan sesama blogger. jemput like fanpage yumida:


TAMAT: 13 OKTOBER 2013

.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

6 comments

suka baca ulasan awak ttg blog tersebut, walaupun kita tahu stp org punya kesukaan sendiri dlm menghias blog mrk, tetapi buat sesuatu dgn ilmu juga akn menguntungkn tuan blog itu sendiri..:)

eh?org sarawak juak..hihi

tengs join eh... :)

insyaAllah, kmk akan baik pulih keadaan blog kmk :)

boleh hantarkan emel ke missmadam221212@gmail.com untuk menerima e-kad :)