Jatuh Cinta Dgn Dunia Jahitan

lama dah aku x menjahit. actually aku bukan reti sangat pun menjahit. saje2 try. pernah aku jahit baju..tapi x muat tangan nak masuk. bukan setakat tu je..aku pernah hasilkan seluar..baru beberapa minit pakai. 'krek' koyak pulak! sukatan x cun!

lepas beberapa tahun mencuba..barulah berjaya. tu pun aku main agak2 je. sekarang aku hebat menjahit..pergh ayat 'hebat' tu mcm x boleh blah je..

buatkan gaun utk anak buah aku. pujilah sikit. baik kan makcik dia ni. idong kembang kempes!

lepas tu minat menjahitku beralih pulak pada sulaman manik. haa...yg ni aku sedang belajar. aku tengok yg kat kedai tu..bukan main cantik manik diorang buat..harga takyah cakap la. gerun bulu hidung aku nak keluar tengok angka tu. 

blogging punye blogging..terjumpelah blog pasal jahit2 ni. wah..ohsem..jom sama2 kita lihat


sarung kusyen

see..kerusi pun kene ade baju ber-neck tie

beg..so cute!

design lain..beg jugak

kaler lain--beg

sulaman bunga ros

aku rasa empunya blog ni seorang guru. hanya di kenali sebagai NH. beliau ambik tempahan jahit dan sulaman. korang boleh lihat beberapa hasil kerjanya dlm blog. sgt ohsem! klo berminat blh lah berurusan dgn beliau. ade disertakan beberapa butiran seperti email & fb. eh..macam kempen promosi pulak aku ni. aku cuma nak cakap. aku sgt sukakan jahitan akak ni. memberi aku inspirasi nak buat sesuatu. apakah?..jengjengjeng..

20 comments

suka dengan manusia yg pandai menjahit nie.. T__T sangat berseni

adik yumi cubalah jak...hihi...
cik akak kalau soal menjahit nie...slow tapi lembah sikit..hahaha

wah cantiknya cikgu ni jahit..

pst:yumi, saya dah follow awak..(*__*)tq

tertarik ngan nak ngkah rh krusi ya.

hehe.menjahit ni best,bile tah kita nak jahit,kena belajar balek niii

Wahhhh....ada bakat ni..suka sarung kerusi mkn tu...cantik...

waaahhh... sarung kerusi tu... lawanya.. huhuhuh..

sangatla beruntung pempuan yang pandai menjahit ni. Boleh jimat beribu riban duit! hehehe

Ohsem bangat beg biru dan merah itam tu sis.Ooooohhhh (^^,)

english style ooo.kena dgn tema ruma eca yg baur nak ber-english style.hahaha

teruskan la minat yumida tu. sekarang ni tukang jahit banyak untung tau..

psttt.. nak buat ape tu? ;)

Nur pun dah lama tak menjahit..malas sebenarnya..hehe...

yumida nak buat baju untuk meow ke..?hehehe

Wah, pande kitak njait.. Polah skirt ngan kmk wak mowk x.. Hihi..

aceli dulu onie study kos jahitan dan tekstil,tapi entah kenapa tak minat menjahit,bhahahahaha..setakat jahit manik kat baju kurung tu minat la,haha

Cantek2 .YUmida bila.pulak ni nak buat ni hihi

Wah, cantik kerusi tu kena pakai baju macam tu..huhu

Wah, cantik kerusi tu kena pakai baju macam tu..huhu

best la pempoan yang pandai menjahit ni...kalau suami punya baju koyak tak payah dah aantar kedai ...sruuh bini ja... hehehehe.... yumi..tolong jahit seluar aku...koyakkk la.... hehehe

Blog 3 Dalam 1
http://blog3dalam1.blogspot.com/

xsemua org leh mnjhit dengan baik.. :) btww..comeyy nyer sis punya header :)


EmoticonEmoticon