Banyakkan Mendengar...Jadilah Orang Yg Prihatin


Banyak bercakap membuatkan hati menjadi keras
Sukar menerima pendapat orang lain

Kurangkan bercakap..lebihkan mendengar
Insha Allah jumpa jalan penyelesaian

26 comments

good =)

http://myartcrafting.blogspot.com

i am a good listener, are u a good listener?

Promosi Rainbow AlQuran & Ribbon Watch! Sehingga 23 Mac 2013 sahaja!

http://bit.ly/cd2aQx

Suka ketawa pun sama jgk..habis keluar ilmu

cakap byk kdg2 kita tak sedar yg percakapan kita menyakitkan hato org lain..so better silent..

kurangkan bercakap, banyskkan membaca, jadilah pendengar setia. klau org ckp, kita pown nk ckp, cmne nk ada input.

Kurangkan bercakap benda tak perlu. Banyakkan berzikir :)

lebih suka mendengar kot dari bercakap. ;)

saya suka mendengar dan suka bercakap bila perlu..huhu...

Bagus perkongsian nie...

mselim3

pls: Insaallah cuba baiki diri, hiasi peribadi...

Bagus perkongsian nie...

mselim3

pls: Insaallah cuba baiki diri, hiasi peribadi...

singgah dan titipkan pesan

namamu di mimbar

http://umikasum.blogspot.com/

itu la.. lengoh gak mulot ni tau berckp byk2.. hihi..tp kalo mendgr tu perkara2 yg baik je la... =)

yer,..baiklah,..xnak cakap byk.,..taip jer lah

saya lebih bnyk mndgr drpd brkata-kata.
sbb tu org kata saya pendiam
tp tak sbnrnya..

assalamualaikum yumida...betul tu sokong sangat...:)

setuju, bercakap dan mendengar perlu seiring :)

setuju..krang bercakap dpt kurang dosa jgk..huhu

mana butang like?nak like banyak2 kali..hehe


EmoticonEmoticon