Yang Berat Atau Yang Ringan?


Bila aku nak jenjalan..sering aku dihantui dilemma
Antara yg berat..atau yg ringan
Aku sukakan berat..segalanya lengkap!
Tapiiiii..bahu ini sering mengeluh bila memikulnya

Ringan.. Ya! Ini pilihanku. Pasti!
Mudah.. senang ke mana2..
Ringan..umpama bahu ini ingin menari
Tapiiiii...bila aku memerlukan..segalanya punya kekurangan
Dengan ringan...aku juga dihantui dilemma
Jadi, aku decide memilih yg berat

Berat atau ringan
Pastikan yg wajib harus ade!
Purse & handphone!
2 benda penting..
Takmo takde...mesti ade!

Bila ringan...aku tambahkan dgn lipstick
Tisu..

Bila berat...aku lengkapkan dgn alat kosmetik
Foundation, face powder, blusher, lipstick, losyen..
Minyak kapak, pen, notepad, tisu, ubat..
Petik jari...sume ade!

Berat atau ringan?
Aku di persimpangan dilemma
Mahukan yg berat..tapi ingin membawa yg ringan..
Isu..isuuuuuu..isu bila aku keluar jenjalan
Jangan biar isu ini bikin panas!
Meh kongsikan jawapan anda
Suka yg berat atau yg ringan?
Segalanya tersimpan dlm handbag anda..


23 comments

prefer yang ringan tapi selalunya mesti fail...mesti berat jugak jadinya...

berat sikit takpe asalkan semua ada. takla susah kan. :)

Selalunya nak ringan tapi akhirnya seberat 1kg jugak purse ku.. :D

Bila dah ada anak ni takleh nak ringan ringan. Terpaksa gak pilih yang berat. Maklum la sume nak sumbat. Tisu kering la, tisu basah la, plastik muntah la, air la dll lg. Bedak, lipstik bagai tu pilihan kedua. Tp sllnya x bawak la.

berat same dijinjing...ringan same dipikul....ajaklah org sebelah tolong....huhuhuh!!!kalau sorang bawak mende yang penting jer....

Nur jarang bw handbag...huhuhu

entah lah...x dpt decide..tp mmg hp dan purse tu WAJIB ada..

hehe. kalau tak berat tak sah kan. mane entri lame? susah dah nak geledah. hee.

nak ringan tp selalu je berat sebab bawak baby duo orang

yg ringan.. wallet+ hand/phone.. haha

jom baca
http://pemudattbc.blogspot.com/2013/02/bersabar-dengan-ujian-allah.html

mestila ringan..hehe..selesa berjalan..

memang prefer yang ringan... tapi mesti ade je yang tertinggal...

selalu nak yang ringan tapi mesti jadi berat juga akhirnya../heheh

kalo ringan sgt alamatnye byk la brg yg xde..huhu.. kena sedang2 la kot..

salam,

blog yang cute

lawat and follow blog saya ye..

http://doktorsihat.blogspot.com

Betul ya mun boleh nak komplete brg yg nak dimbak berjln semua ada,tp berat yalah masalahnya.

assalamualaikum yumida...mmg nak yg ringan tapi kekadang masuk juga yg berat...;)

depends on situation...klau CiM jln santai2 CiM lebih suka semuanya sumbat ke pocket. skang ni pickpocket berpeleseran memerhati kita, sgt bahays.

tp, bila CiM berjln ngan family, pstinya beg CiM umpama pocket doremon. semunya msti ada.

ringan tu best :D

Tutorial Cara Hilangkan Navbar Di Blog Anda - ez Tutorials Blog
http://blog3dalam1.blogspot.com/2013/02/tutorial-cara-hilangkan-navbar-di-blog.html

Sllnya dlm beg solehah akan isi purse, handphone, lipbalm, bedak kompak, perfume n tisu. itu jelah yang solehah bwk. rasanya ringan je barang2 ni. bwk yg penting2 je kak :)

bergantung kemna kaki melangkang...klu encik boifren belanja,konfirmbawa phone je....gpun encik boifren rimas tgk awek dia cantik sgt.....hahaha~


EmoticonEmoticon