Segmen : Saya Suka Makan...

KLIK BANNER UTK JOIN


Makanan kegemaran aku ialah SALAD BUAH-BUAHAN. Sape tak pernah makan salad kat sini? Sedap woo...makan sampai menjilat jari!


Cara2 nak buat salad ni senang jer. Bende paling simple! Korang takyah ikut kelas memasak. Haaa..mudah je! Satu lagi aku nak cakap..klo korang jadikan menu salad ni utk pemakanan harian. Bagus amat sih! Selain drpd mengandungi vitamin yg super banyak...gas umah korang jimat! Sekali lagi...JIMAT! Pasal..korang tak perlukan gas utk memasak salad ni. Yeyyyy...jimat duit dapur.

Dalam salad ni aku kasi taruk banyak buah-buahan. Antaranya buah epal, buah pear, betik, anggur, lai, pisang dan segala buah yg ade kat umah. Buah-buahan ni sume korang cuci sampai bersih then potong dadu. Pastu aku rebuskan telur, terpulang la berapa bijik. Klo nak campur kentang pun boleh. Kasi ummmph! Kentang tu korang rebus then potong dadu. Dah siap sume tu..korang campur semua sekali dan gaul bersama mayones. Tambah sedikit susu pekat. Nyum-nyum...sedap! Tu je. Simple kan. Cer try nanti.

Klo korang nak tahu makan salad ni banyak khasiatnya. Dikatakan, dgn memakan salad ni, ia mampu mengurangkan paras kandungan gula dalam badan, mencegah kanser, mengubati kencing manis, gout, penyakit jantung dan sistem penghadaman. See..banyak kan kebaikkannya. Pasal salad2 ni sume berasaskan drpd tumbuh-tumbuhan yg segar. Fresh gitu! Bila fresh..banyak la mengandungi vitamin. Pasal tu salad ni amat bagus utk org yg berdiet...juga dgn memakan salad.. ia merupakan langkah yang paling baik untuk mengekalkan kesihatan! Nak sihat??? Jom la makan SALAD!

Berdasarkan kajian, salad kaya dengan zat besi, kalsium, fosforus, sodium, potassium, vitamin A, vitamin C, magnesium dan zink. Ia mampu untuk mengurangkan stres dan menenangkan fikiran. Haaa...klo stres2 tu..makan la salad.

Belum habis lagi! Salad merupakan penawar yang terbaik bagi mengatasi insomia (gangguan tidur).  Tak caye? Try la nnti...korang akan mendapati tidur korang akan lebih tenang dan nyenyak. Zzzzzz...



TAG:
cynta ieda


TAMAT: 31 MAC 2013

11 comments

macam sedap gak tuhh~gud luck dear

Terima kasih sebab sudi join segmen saya. Penyertaan anda amatlah d hargai. Link anda telah pun sy masukkan d dlm senarai peserta. :D

yummy2..gud luck..(^_^)

http://eymasushoppe.blogspot.com/2013/02/segmen-saya-suka-makan.html

Dari segmen yg sama..
Eira follow sini..
http://eiraaikawa.blogspot.com/2013/02/segmen-saya-suka-makan.html

dari segmen yang sama .:)

http://www.cikfie.com/2013/02/segmen-saya-suka-makan.html

menarik la entry yumida :)

ciksu join juga
ciksu pon suka :)

http://lobaksusue.blogspot.com/2013/03/segmen-saya-suka-makan.html

hyee ! Edd follow sinii . jempot follow Edd balekk . Tengs ! salamm ukhuwahh ^^

hye sis!nasuha br je tgglkan link ajk join.tgh bz ni kt ofce tp nk gak join support kwn2/good luck utk sis :)

#owh salad mmg my fav,org lain gi pizza hut dok order itu ini..saya?saladdddddddd dgn thousand island wallaaaa ^^

http://nursyafiqahrahmat.blogspot.com/2013/03/segmen-saya-suka-makan.html

owh,salad rupenye kegemaran awak..hehe,,done follow awak,,


EmoticonEmoticon