Sinopsis Jalan Kembali Drama TV2

Sinopsis Jalan Kembali Drama Bersiri TV2

Jalan Kembali sarat dengan kisah kemasyarakatan dan realiti yang berlaku di kalangan remaja masa kini. Tasya dan Amy yang berkawan baik sejak dari sekolah memilih untuk bergaul dengan mat-mat rempit setelah tamat persekolahan. Mereka berdua bergaul rapat dengan geng rempit yang diketuai oleh Keting yang menggelar dirinya sebagai Raja Rempit KL.

Mus pula yang sepatutnya bekerja di syarikat bapanya seronok dengan kehidupannya sendiri iaitu berlumba motor haram. Namun begitu nasib Mus kurang baik apabila Acai, anak didik Keting telah berjaya mengalahkannya dalam satu perlumbaan. Sementara itu, Dani seorang bekas mat rempit yang telah bertaubat setelah dibebaskan dari penjara sejak 3 tahun lalu dan kini bekerja sebagai penghantar surat.

Suria, ibu Tasya sering meleteri anak gadisnya itu kerana kerap melepak di luar hingga lewat malam. Tapi Tasya tetap berdegil. Amy pula resah memikirkan kelakuan bapanya, Razali seorang kaki judi yang menjadikannya sebagai sumber untuk mendapatkan wang. Dalam pada itu, bapa Mus kecewa dengan tindakan Mus yang enggan pergi ke pejabat gara-gara leka dengan aktiviti motornya. Dani bertindak melarikan diri apabila dia terserempak dengan Keting. Keting pula nekad untuk memburu Dani.

Sementara itu, Dani kesal kerana Mus dan rakan-rakan lain enggan menerima nasihatnya agar berhenti berlumba haram. Secara tidak sengaja Dani telah terserempak dengan Acai dan dia telah diugut supaya segera menemui Keting. Dani gelisah memikirkan hutangnya dengan Keting berjumlah RM5 ribu untuk satu perlumbaan 3 tahun lalu sebelum dia dipenjarakan. Acai bergaduh dengan Mus gara-gara dia tidak puas hati dengan kekalahannya dalam satu perlumbaan dengan Mus. Keting yang terkejut dengan kekalahan Acai telah menasihati Acai supaya berhati-hati kerana polis sedang memburunya. Ekoran kejadian yang sama Mus turut diburu polis.

Bukti perlumbaan haram mereka itu telah dirakam oleh CCTV. Kedua ibu bapa Mus lega apabila Mus akhirnya menyerah diri di balai polis trafik dan hanya dikenakan denda. Tasya sudah tidak tahan dengan leteran ibunya lalu dia bertindak melarikan diri dari rumah dan menumpang di rumah Amy.

Mus tiba-tiba menyampaikan hasrat untuk berhenti kerja di syarikat bapanya kerana ingin berdikari di luar. Keputusan Mus dibantah oleh bapanya malah dia diberi tempoh 30 hari untuk berfikir semula. Amy marah dengan cadangan Ah long agar dirinya dipinjamkan kepada mereka selama seminggu untuk selesaikan hutang Razali. Dalam pada itu, Keting yang sudah lama ‘cuci tangan’ menyahut cabaran musuh lamanya Lan Botak untuk berlumba dengannya.

Mus bersimpati dengan masalah keluarga yang dihadapi oleh Amy dan dia sering bantu dari segi kewangan. Razali tiada pilihan lain, dia memujuk Amy untuk dipinjamkan kepada Ah Long selama seminggu demi menyelesaikan hutangnya. Akibatnya Amy nekad mengajak Tasya lari dari rumah dan menyewa bilik di luar. Keting yang bangga dengan gelaran raja rempit KL berang apabila Lan Botak berjaya menewaskannya dalam satu perlumbaan.

Acai naik berang lalu dia menumbuk Dani kerana benci dengan tindakan Dani memujuk Tasya agar membaca buku-buku agama. Tasya marah apabila dia diberitahu tentang Amy dan Acai yang keluar makan bersama. Tanpa Amy sedari Acai sebenarnya menyukai Amy. Amy terkejut dan menolak secara baik demi persahabatannya dengan Tasya. Selain Tasya, Mus turut rasa cemburu dan tuduh Amy perempuan murahan. Mus bertindak menumbuk Acai dan beri amaran. Keadaan menjadi cemas apabila Amy terima panggilan ugutan dari Ah Long. Razali telah disiksa dan dikurung oleh Ah long.

Amy gelisah dan kusut memikirkan cara untuk melepaskan bapanya dari terus dikurung oleh Ah Long. Keadaan menjadi cemas apabila Amy diperangkap oleh bapanya yang dipaksa untuk menggadaikan Amy kepada Ah Long. Mus terkejut apabila Amy meminta bantuan supaya menyelamatkannya dari buruan Ah Long. Amy mulai rimas apabila dia terpaksa bersembunyi dalam bilik sewanya gara-gara diburu Ah Long. Mus resah memikirkan cara untuk bantu Amy selesaikan masalah dengan Ah Long tanpa melibatkan polis.

Amy akhirnya diculik oleh Ah Long ketika dia dalam keadaan terkejut melihat bapanya maut akibat dilanggar kereta. Tanpa berfikir panjang Mus terus buat laporan polis mengenai penculikan Amy. Tasya benar-benar terkejut mendengar berita penculikan Amy dari Mus dan dia turut sama berusaha untuk selamatkan Amy. Kemarahan Keting terhadap Dani semakin membara gara-gara beberapa gengnya sudah berubah kembali ke pangkal jalan.  Tonton kesudahan drama ini, episod akhir Jalan Kembali hanya di TV2. Kredit: Jalan Kembali

Pelakon Utama Jalan Kembali

Sheera Iskandar - Tasha
 Qazem Nor – Ah Chai
 Lufya Sheikh Omar – Amy
Azuan Mazlan – Mus
Hafiz Hamidun – Dani
Sofi Jikan – Keting

Pelakon Pembantu Jalan Kembali

Mubarak Majid- Razali
Aznah Hamid - Suria
Dato’ Aziz Singah – Hashim
A.Galak A.M.N – Pak Mail
Kuna – Masni
Lando Zawawi – Lan Botak
Mak Jah – Ramlah
Raffi Husin – Bakar
Ridzuan Ahmad – Zakuan
Ustaz Fairus Shah – Ustaz Fairus

Original Sound Track OST Jalan Kembali

Lagu: Kembalilah
Penyanyi: James Baum ft. Doul Harun

Lagu Tema Jalan Kembali

Lagu: Oh Cik Adik
Penyanyi: James Baum

Lagu  Latar Jalan Kembali

Lagu: Jalan Kembali
Penyanyi: Hafiz Hamidun

Gambar Jalan Kembali

Sinopsis Jalan Kembali Drama TV2, gambar Jalan Kembali, pelakon Jalan Kembali,  OST Jalan Kembali, episod akhir Jalan Kembali, Original Sound Track Jalan Kembali, Download OST Jalan Kembali – Kembalilah, Download OST Jalan Kembali – Oh Cik Adik, Download OST Jalan Kembali – Hafiz Hamidun, Jumlah episod Jalan Kembali 13, drama bersiri slot Selekta Prima

Saksikan Jalan Kembali
Jumlah episod Jalan Kembali: 13
Slot Selekta Prima
Hari: Isnin
Jam: 9.00 malam
Saluran: TV2
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓

1 comments so far