Acuan Biskut

Siapa rajin buat biskut angkat tangan! Aku..kengkadang jer rajin. Tu pun time bulan puasa je. Biskut untuk Raya. Bulan puasa lepas aku sempat ronda-ronda kat kedai cari perkakas buat biskut. Salah satunya acuan biskut. Plan nak buat biskut corn flakes. 

gambar Acuan Biskut, harga Acuan Biskut, kegunaan Acuan Biskut, fungsi Acuan Biskut

Terjumpalah acuan biskut ni. Teka berapa harganya? Murah je! Untuk 12 acuan biskut ni harganya RM4.99. RM5 la senang kira! See…murah kan? Coz aku ada jugak survey kat kedai lain, agak sedikit mahal. Ye la..aku kan kedekut. Mesti la cari harga yang murah. Baru berbaloi nak beli. Jadilah pengguna bijak. Kan kan..
 
Kemain semangat aku beli acuan biskut ni. Siap ada 12 acuan lagi. Last-last buat biskut tepek kat tapak tangan tanpa perlu nak buat bentuk bagai. Coz corn flakes ni keras. Bila tekan acuan, tak menjadi pun bentuk. Last-last pakai tangan jer senang.

11 comments

hihihi..tahun ni punya plan nk buat kuih raya langsung kelaut. terus tunjuk je semua

Assalamualaikum dik Yumida...akak pun ada beli acuan untuk buat biskut ni..bila da beli rasa semangat nak buat biskut..hehe..

sejak ni dah takde buat kuih raya pun yumida..semua beli...kecuali cornflakes madu jelah...

Alahaiiii bila tengok acuan biskut ni, naik rindu plak nak buat biskut raya semula. Hurmmm harap2 tahun depan sempat lagi nak buat cookies huhu.

Saya hanya tahu makan biskut... Dah siap nanti, pos ya! hehe...

memang murah la kalau 4rggt lebih...ni jadi ke idok ni buat biskut?
hehehe

Memori terindah: Sesi Mengejar Impian: I'amPossible

hahaha..tahun nih tak de mood nak buat biskut.. lepas raya baru ada mood buat kek jer.. hehehe..

aduyai...akak suka buat biskut..tapi tang menekap..wallah..tu yg tak tahan..bilalaaa nak siap..huhuhu


EmoticonEmoticon