SIMPLE GA : 5 tanda patut tinggalkan je lelaki tu.

1. Tak ada wawasan atau impian
 seorang lelaki patutnya memiliki impian atau perancangan untuk masa depan. Kalau dia sendiri tak tahu apa dia nak, mesti dia pun akan terus hidup macam tu tanpa arah tuju. Ambil contoh- Korang dah kapel, sekali tanya bila kita nak kahwin?. jawapannya "tak tahu". OK!. that's the cue for you to leave him. If the guy is serious enough, he will create something or come up with a plan. Bercinta nak, kahwin tak sudi!. macam mana tu?

2. Tak serious dalam sesuatu
Lelaki yang tidak serius dalam melakukan sesuatu mempunyai prinsip yang tidak tetap. Pendiriannya berubah-ubah. Baik hatinya, perasaannya, kesungguhannya dan bermacam lagi. Dalam hubungan, mereka akan sentiasa bersikap sambil lewa. Tidak benar-benar mahu melaksanakannya. Contohnya, suatu hubungan telah terbina sekian lama. Apabila berbicara soal kahwin, mereka akan mengelak. Mencipta berbagai alasan. Sebab musabab tidak dapat berkahwin. Lelaki yang serius dalam perhubungan, akan mencari jalan bagaimana untuk melangsungkan perkahwinan. Jika ianya berkaitan duit, mereka akan meminta suatu tempoh agar duit dapat dikumpulkan untuk melangsungkan perkahwinan. Ianya termasuklah dalam mengambil hati kita sebagai pasangannya. Tiada usaha untuk membahagiakan kita, membiarkan kita dengan perasaan kita sendiri. Umpama kita sorang je yang bertepuk sebelah tangan, tapi dia…buat don’t know je. Sikap acuh tak acuh. Terdetik di hati, siapa kita dalam hidup mereka? Mahukah kita menjalinkan cinta dengan lelaki yang tidak serius dalam perhubungan?

3. Lelaki bermulut murai
Mereka yang suka bercakap, bercakap dan bercakap. Bercakap benda yang tidak berfaedah. Kengkadang apa yang dituturkan tiada mesej. Umpama bercakap benda yang sia-sia. Orang sebegini jenis yang bukan suka mendengar. Menurut sebuah hadis, lelaki yang banyak bercakap, keras hatinya. Tidak mahu mendengar pandangan orang lain. Hanya mahu pendapat dirinya sahaja diterima. Jadi bagaimana dengan pendapat orang lain? Pentingnya dalam perhubungan untuk menjadi seorang pendengar yang baik. Mendengar apabila pasangan kita meluahkan perasaannnya, meluahkan masalahnya..agar sama-sama mencari jalan penyelesaian. Kalau jenis yang banyak bercakap juga tak mahu mendengar pendapat orang lain, hancuslah perhubungan kita. Itu baru couple, kalau dah berkahwin lagi banyak cabaran, dugaan dan masalah yang menimpa. Better kita tinggalkan lelaki sebegini dan mencari pengganti seorang pendengar yang baik.

4. Suka mengungkit
Pasti sakit hati kita apabila pasangan kita suka mengungkit! Mengungkit akan barang pemberiannya, mengungkit akan wang yang telah dibelanjakan olehnya, mengungkit akan pengorbanan masa dan tenaga mereka dan sebagainya. Lelaki yang suka mengungkit membuatkan kita berasa tidak dihargai. Rasa tersinggung..semestinya! Membuatkan kita sentiasa berkecil hati. Sanggupkah kita hidup bersama lelaki yang suka mengungkit??? Seorang lelaki yang benar-benar mencintai kita akan mengikhlaskan setiap perbuatannya. Ikhlas akan pemberiannya, pengorbanannya. Isu ungkit-mengungkit tidak akan timbul. Pasti membina hubungan yang bahagia. Umpama kata pepatah ‘give and take’. Yang sorang bagi, yang sorang lagi menerimanya. Pasangan anda jenis suka mengungkit? Tidak ikhlas dalam perhubungan? Tinggalkan sahaja. Moga anda menemui pasangan yang ikhlas berkorban demi mencintai anda.

5. Lelaki yang panas baran
Menyeramkan bila kita mendapati pasangan kita seorang yang panas baran. Tidak boleh tersilap sedikit, habis barang-barang menjadi tempat meluahkan kemarahan! Menyepak kerusi, meja, memecahkan pasu, membaling handphone. Huish…dahsyat! Lagi parah andai kita ditakdirkan menjadi isterinya. Bukan sahaja objek di rumah menjadi tempat melepaskan marahnya tapi badan kita. Lebam di sana sini. Malah kes penderaan suami terhadap isteri sekarang ni makin meningkat. Jika kita mengesan adanya sikap panas baran pasangan kita. Baik kita berundur, putuskan hubungan. Biar hati kita kecewa dek cinta tak kesampaian, jangan sampai badan kita luka berdarah dek tempias kemarahan.

NAK JOIN? KLIK SINI

6 comments

This comment has been removed by a blog administrator.

salah komen :l tak sabar tunggu penangan sis Yumida dalam contest ni , semoga berjaya :D

ahaha...sedang memerah idea..agak kebusyan lately ni...otak pun penat nak pikir perah idea

tenkiuuuu so much Yumida. Sudi join jgk GA licha ni.. hehe :)

All the best sis !!! Paling xsuka kalo ungkit mgungkit ni.. huhuuuu


EmoticonEmoticon