Wardina nafi sertai perhimpunan BERSIH



28 Jun 2011 mSTAR Online
PETALING JAYA: Pengacara Wardina Safiyyah,32, amat kecewa apabila dikaitkan terlibat dengan pertubuhan politik termasuklah menyokong perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil (Bersih).

Wardina berkata, imejnya tercemar apabila terdapat blog-blog tertentu yang mendakwa dia menyokong gerakan berkenaan sehingga menjejaskan reputasinya apabila banyak pihak yang mempersoalkan perbuatannya itu.

“Saya amat kecewa. Saya tidak terlibat dengan mana-mana perhimpunan haram. Ini semua salah faham pihak-pihak tertentu,” katanya kepada mStar Online ketika dihubungi di sini, Selasa.

Sehubungan itu jelas Wardina dia akan mengadakan sidang media tergempar, Rabu (esok) di Kelab Darul Ehsan, Ampang dekat sini pukul 9 pagi bagi menjelaskan pendiriannya berhubung tuduhan itu.

“Esok saya akan terangkan kepada pihak media mengenai dakwaan yang diperkatakan kepada saya,” ujarnya.

Jelas Wardina, selama ini dia banyak keluar masuk institusi pengajian tinggi tempatan untuk memberi motivasi dan inspirasi kepada para pelajar agar menjadi individu yang berguna sebaliknya tindakannya itu cuba dimanipulasikan.

“Apabila orang memberi reaksi yang buruk kepada saya, saya perlu menjelaskannya. Kerana perkara ini benar-benar mencemarkan nama baik saya,” katanya.

2011/06/29 BERITA HARIAN
KUALA LUMPUR: Pengacara Malaysia Hari Ini (MHI) Wardina Safiyyah menafikan tuduhan beberapa penulis laman blog bahawa beliau menyokong perhimpunan Bersih 2.0 dan akan bertanding pada pilihan raya umum nanti di bawah tiket Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Beliau berkata, segala tuduhan yang dilemparkan terhadapnya berkaitan gambarnya bersama beberapa pemimpin PKR, termasuk Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali adalah tidak benar dan merosakkan reputasinya sebagai artis.
“Semua dakwaan ini tidak benar, boleh tanya orang ramai yang datang pada hari itu, mereka sendiri mendengar ceremah saya dan boleh memberi pengakuan yang ceramah saya langsung tiada unsur politik,” katanya pada sidang akhbar di sini, pagi ini.
Wardina berkata, beliau tidak teragak-agak akan mengambil tindakan undang-undang sekiranya artikel yang tersiar termasuk gambar lamanya yang tidak berhijab tidak dikeluarkan daripada blog berkenaan secepat mungkin.

“Ia adalah tidak benar mengatakan saya terbabit dengan parti itu. Saya ingin memberi penjelasan atas salah faham dan kekeliruan yang berlaku dalam blog itu.

“Kehadiran saya di Karnival Mesra Rakyat 26 Jun lalu sebagai jemputan untuk memberi ceramah motivasi keibubapaan. Saya tidak diberitahu penganjur bahawa Azmin akan hadir sama,” katanya.




Beliau bimbang tindakan beberapa blogger terbabit yang cuba mengaitkan cerita lama keluarganya dengan gambar beliau duduk bersama pemimpin PKR di sebuah gerai makan.
“Itulah sebabnya saya panggil sidang media tergempar ini. Mengenai gambar saya bersama pemimpin PKR, saya sedang minum di sebuah gerai berdekatan dan kebetulan beberapa pemimpin PKR lalu dan duduk bersama di meja, takkanlah saya hendak bertindak tidak sopan dengan meninggalkan mereka,” katanya.

Wardina mengakui menghadiri Karnival Mesra Rakyat di Kelana Jaya anjuran Kerajaan Selangor, namun beliau menafikan sama sekali bahawa kehadirannya adalah berunsurkan politik.

Komen Anda
Guna Facebook id anda.
Nama :
Emel :
Komen :


Terima kasih diatas penyertaan anda. Berita Harian berhak untuk tidak memaparkan sebarang komen yang menyentuh isu-isu sensitif dan yang berbentuk iklan komersil. Alamat IP anda akan direkodkan dan mungkin digunakan untuk menghalang penghantaran komen seterusnya jika melanggar peraturan yang ditetapkan.

Senarai komen

ahmadzulkifli
SALAM, DAH BEBERAPA KALI KISAH PN WARDINA BERADA DALAM MAJLIS2 ANJURAN PEMBANGKANG YANG SAYA DENGAR, HARAPAN SAYA...BELIAU HARUS PANDAI DAN BERHATI2 MEMILIH MAJLIS, KERANA BELIAU MERUPAKAN PUBLIC FIGURE DAN MEWAKILI MAJIKANNYA DAN SEHARUSNYA BERKECUALI.
maiz
berpolitiklah secara matang jgn ikut perasaan.
owh
Buat kecoh saja pandai. Nak cari makan pun susah.
Teruk sangat sehingga terpaksa menumpang populariti artis untuk berpolitik. Teruk - teruk.
redza
Takpa, kita tahu apa pendirian Wardina melalui twitternya.
hamidah ismail
Fikirkanlah kita hidup ni tak lama. Kalau huru hara, siapa yang rugi. Kita telah bertahun-tahun boleh belajar,cari makan, cari rezeki, harta yang serba ada. Kalau kerana setitik nila ini membuat kacau, apa akan jadi dengan tadi. Nak bina semula bukan senang. Jangan terlalu taksub sesuatu yang membawa kepada pembinasaan sendiri. Bayangkan mesir, orang2 pelastine, adakah kita sanggup begitu. Aduh! bayangkan lah. Sayangkan negara kita kerana susah payah pemimpin dahulu meneraju dan memajukan negara. Kita letak diri semacam pemimpin yang berakal dan jadilah agama sebagai pegangan agar kita tidak bertindak diluar batasan. Kalau anda bertindak ikut nafsu, samakan lah diri anda dengan syaitan yang melawan tokeh (Allah swt) tidak menghormati apa yang telah ditetapkan.
Shahbani Md Akhir
Menggunakan celeberiti untuk menarik perhatian umum. Reputasi artis akan tercalar seandainya berpolitik. Bukan semua artis minat berpolitik. Cukuplah Bob Lokman seorang.
orangkecil
Jangan kerana POLITIK rakyat tertindas..
ayah mat
berjuang untuk kebenaran tidak perlukan parti
pelajar universiti
kami cintakan keamanan, kami cintakan perpaduan, kami benci demonstrasi jalanan.
duan lang
Hidupkan semangat 1 Malaysia!!!
Fadzil bin Hj Abdullah
Seorang gembala balik ke rumah dan mendapati anjing peliharaannya berlumur darah pada mulutnya. Tanpa berfikir panjang terus dibunuh anjing tersebut dengan prasangka anjing itu telah membunuh anak yang ditinggalkan dalam rumah. Apabila dia masuk ke rumah didapati anak beliau sedang tidur lena dengan disebelahnya seekor ular yang telah mati. Sedarlah gembala itu bahawa anjing tadi mempertahankan anak beliau dari dipatuk ular. Penyesalan yang tak terhingga kerana kedangkalan beliau dalam membaca suasana telah menjadikan sebagai manusia buas yang emosi melulu.

Cerita kanak-kanak yang mendidik sikap yang baik. Mendidik untuk berprasangka baik dan tidak membuat keputusan mengikut hawa nafsu semata. Walaupun cerita ini sepatutnya mewarnai budaya masyarakat. Namun kita dapati masih ada dalam masyarakat manusia yang menafsirkan sesuatu secara jahat. Maka timbullah kesangsian yang merencat pemikiran masyarakat. Bersemaraklah budaya haprak dan rendah hati budi.

Islam menganjurkan sangka baik dan menggalakan hubungan baik antara manusia. Jika setiap perjumpaan ditafsirkan porak perandalah masyarakat. Silah atau hubungan antara manusia dipupuk dengan bersandarkan kepada prinsip insaniah Islam. Dari itu akan terzahirlah manusia yang boleh memimpin peradapan dunia. Pemimpin adalah orang yang boleh menguruskan perbezaan pandangan dan pendapat dan merumuskan kebaikan dalam mencapai redha Allah.
abdul
Skrg ni opotunis politikus exploit peluang ape aje yang dapat lonjak isu untuk tingkatkan pengaruh, jadi anda hati-hatilah apabila terima jemputan. Bagus juga anda cepat buat sidang media bagi beri penjelasan, dah lehih baik jika anda panjangkan dalam laman sosial spt facebook.
Abang Aji
Akhir zaman.....manusia suka membuat fitnah.Suka memecahbelahkan dan melaga-lagakan antara satu dengan lain.Insaflah....bersatulah demi bumi Malaysia yang tercinta ini. Di mana letak hati bloger yang suka buat fitnah dan menuduh tanpa bukti ni...INGAT balasan ALLAH tanpa amaran! INSAF lah.......


EmoticonEmoticon