RPH MINGGU 11-15

Minggu 11


 

Tarikh: 9 Mac 2009 Hari: Isnin

Cuti Maulidur Rasul


 

Tarikh: 10 Mac 2009 Hari: Selasa

Tingkatan 

3F/3G (Masa: 12.50 – 2.00), 3B (Masa: 3.25 – 4.35)

Matapelajaran 

Pendidikan Moral 

Peperiksaan Semester 1 (Kertas Pendidikan Moral)

Tingkatan 

1C (Masa: 4.35 – 5.45) 

Matapelajaran 

Pendidikan Seni 

Tajuk 

Rupa

Bidang 

Asas Seni Reka 

Objektif 

1. Mengenal rupa dan muka taip

2. Menghasilkan huruf blok berpandukan format

3. Menerapkan unsur kerajinan dalam diri pelajar

Aktiviti 

Melukis huruf blok dan mewarna

Penerapan Nilai 

Kerajinan

Penyerapan Ilmu  

Matematik

Alat Bantu Mengajar 

Pensil, pemadam, pembaris, warna

Refleksi  

Pelajar berusaha menyiapkan tugasan


 

Tarikh: 11 Mac 2009 Hari: Rabu

Tingkatan 

1K (Masa: 2:00 – 3.10), 1D (Masa: 5.10 – 6.20) 

Matapelajaran 

Pendidikan Seni 

Tajuk 

Rupa

Bidang 

Asas Seni Reka 

Objektif 

1. Mengenal rupa dan muka taip

2. Menghasilkan huruf blok berpandukan format

3. Menerapkan unsur kerajinan dalam diri pelajar

Aktiviti 

Melukis huruf blok dan mewarna

Penerapan Nilai 

Kerajinan

Penyerapan Ilmu  

Matematik

Alat Bantu Mengajar 

Pensil, pemadam, pembaris, warna

Refleksi  

Pelajar berusaha menyiapkan tugasan


 

Tarikh: 12 Mac 2009 Hari: Khamis

Tingkatan 

1M (Masa: 2:00 – 3.10) 

Matapelajaran 

Pendidikan Seni 

Tajuk 

Rupa

Bidang 

Asas Seni Reka 

Objektif 

1. Mengenal rupa dan muka taip

2. Menghasilkan huruf blok berpandukan format

3. Menerapkan unsur kerajinan dalam diri pelajar

Aktiviti 

Melukis huruf blok dan mewarna

Penerapan Nilai 

Kerajinan

Penyerapan Ilmu  

Matematik

Alat Bantu Mengajar 

Pensil, pemadam, pembaris, warna

Refleksi  

Pelajar berusaha menyiapkan tugasan

Kelas                       

 1H (Masa: 3.25 – 4.00) 

Peperiksaan Pertengahan Semester 1 (Kertas PK Kemahiran Hidup Bersepadu)

Tingkatan 

3H (Masa: 4.35 – 5.10) 

Matapelajaran 

Pendidikan Moral 

Tajuk 

Kerajinan Penentu Kejayaan

Tajuk Khas 

Fikir dan Jawab/ Renung Bersama

Objektif 

1. Mengetahui bahawa kejayaan boleh dicapai melalui usaha berterusan

2. Mencontohi sikap individu yang telah berjaya

3. Mengamalkan sikap kerajinan untuk mencapai kejayaan

Prosedur 

1. Perbincangan dan soal jawab

2. Simulasi

3. Refleksi

ABM 

Buku teks, halaman 42 - 47

Penerapan Nilai 

Berdikari

Penilaian

Pelajar menyenaraikan 5 komponen penting sikap kerajinan

Refleksi  

Pelajar memberi pendapat ciri-ciri seorang pelajar yang rajin


 

Tarikh: 13 Mac 2009 Hari: Jumaat

Tingkatan 

3B (Masa: 2.00 – 2.35), 3F/3G (Masa: 5.10 – 6.20)

Matapelajaran

Pendidikan Moral 

Tajuk 

Kerajinan Penentu Kejayaan

Tajuk Khas 

Fikir dan Jawab/ Renung Bersama

Objektif 

1. Mengetahui bahawa kejayaan boleh dicapai melalui usaha berterusan

2. Mencontohi sikap individu yang telah berjaya

3. Mengamalkan sikap kerajinan untuk mencapai kejayaan

Prosedur 

1. Perbincangan dan soal jawab

2. Simulasi

3. Refleksi 

ABM 

Buku teks, halaman 42 - 47

Penerapan Nilai 

Berdikari

Penilaian 

Pelajar menyenaraikan 5 komponen penting sikap kerajinan

Refleksi  

Pelajar memberi pendapat ciri-ciri seorang pelajar yang rajin

Tingkatan 

1L (Masa: 2.35 – 3.45) 

Matapelajaran 

Pendidikan Seni 

Tajuk 

Rupa

Bidang 

Asas Seni Reka 

Objektif 

1. Mengenal rupa dan muka taip

2. Menghasilkan huruf blok berpandukan format

3. Menerapkan unsur kerajinan dalam diri pelajar

Aktiviti 

Melukis huruf blok dan mewarna

Penerapan Nilai 

Kerajinan

Penyerapan Ilmu  

Matematik

Alat Bantu Mengajar 

Pensil, pemadam, pembaris, warna

Refleksi  

Pelajar berusaha menyiapkan tugasan


 

Minggu 12


 

Tarikh: 16 – 20 Mac 2009 Hari: Isnin - Jumaat

Cuti Pertengahan Penggal 1 (1 Minggu)


 

Minggu 13


 

Tarikh: 23 Mac 2009 Hari: Isnin

Kelas                          

1H (Masa: 3.25 – 4.00) 

Subjek 

KHB-Reka Bentuk & Teknologi 

Tajuk

Elektrik

Subtajuk  

3.2 Jenis wayar dan kerja pendawaian

Objektif  

1. Menyatakan fungsi fius

2. Mengenal pasti bahagian lampu pendarfluor

3. Mengganti tiub dan suis penghidup

ABM

Buku teks, halaman 59 - 62

KBKK  

Sistematik

Nilai Murni  

Keadilan

Refleksi 

Pelajar mengetahui bahagian yang terdapat pada lampu pendarflour

Tingkatan 

3H (Masa: 5.10 – 6.20) 

Matapelajaran 

Pendidikan Moral

Peperiksaan Pertengahan Semester 1 (Kertas Pendidikan Moral)


 

Tarikh: 24 Mac 2009 Hari: Selasa

Tingkatan 

3F/3G (Masa: 12.50 – 2.00), 3B (Masa: 3.25 – 4.35)

Matapelajaran 

Pendidikan Moral 

Tajuk 

Kerajinan Penentu Kejayaan

Tajuk Khas 

Bincangkan Bersama-sama/ Iktibar Bersama

Objektif 

1. Mengetahui bahawa kejayaan boleh dicapai melalui usaha berterusan

2. Mencontohi sikap individu yang telah berjaya

3. Mengamalkan sikap kerajinan untuk mencapai kejayaan

Prosedur 

1. Perbincangan dan soal jawab

2. Simulasi

3. Refleksi 

ABM 

Buku teks, halaman 45 - 46

Penerapan Nilai 

Kerajinan

Penilaian 

Pelajar menyenaraikan 5 komponen penting sikap kerajinan

Refleksi  

Pelajar memberi pendapat ciri-ciri seorang pelajar yang rajin

Tingkatan

1C (Masa: 4.35 – 5.45) 

Matapelajaran 

Pendidikan Seni 

Peperiksaan Pertengahan Semester 1 (Kertas Pendidikan Seni)


 

Tarikh: 25 Mac 2009 Hari: Rabu

Tingkatan 

1K (Masa: 2:00 – 3.10), 1D (Masa: 5.10 – 6.20) 

Matapelajaran 

Pendidikan Seni

Peperiksaan Pertengahan Semester 1 (Kertas Pendidikan Seni)


 

Tarikh: 26 Mac 2009 Hari: Khamis

Tingkatan 

1M (Masa: 2:00 – 3.10) 

Matapelajaran 

Pendidikan Seni 

Peperiksaan Pertengahan Semester I (Kertas Pendidikan Seni)

Kelas                     

 1H (Masa: 3.25 – 4.00) 

Subjek 

KHB-Reka Bentuk & Teknologi 

Tajuk  

Elektrik

Subtajuk  

Latihan Pengayaan (Bahagian A)

Objektif  

1. Membuat latihan pengayaan bab 3: Elektrik

2. Menyemak bersama jawapan ujian penggal 1

ABM  

Buku teks, halaman 64

KBKK  

Sistematik 

Nilai Murni  

Rasional

Refleksi 

Pelajar membuat latihan dan menyemak kertas jawapan bersama-sama

Tingkatan 

3H (Masa: 4.35 – 5.10) 

Matapelajaran 

Pendidikan Moral 

Tajuk 

Kerajinan Penentu Kejayaan

Tajuk Khas 

Bincangkan Bersama-sama/ Iktibar Bersama

Objektif 

1. Mengetahui bahawa kejayaan boleh dicapai melalui usaha berterusan

2. Mencontohi sikap individu yang telah berjaya

3. Mengamalkan sikap kerajinan untuk mencapai kejayaan

Prosedur 

1. Perbincangan dan soal jawab

2. Simulasi

3. Refleksi 

ABM 

Buku teks, halaman 45 - 46

Penerapan Nilai 

Kerajinan

Penilaian 

Pelajar menyenaraikan 5 komponen penting sikap kerajinan

Refleksi  

Pelajar memberi pendapat ciri-ciri seorang pelajar yang rajin


 

Tarikh: 27 Mac 2009 Hari: Jumaat

Tingkatan 

3B (Masa: 2.00 – 2.35), 3F/3G (Masa: 5.10 – 6.20)

Matapelajaran 

Pendidikan Moral 

Tajuk

Hidup Bermakna Tanpa Aids

Tajuk Khas 

Fikir dan Jawab

Objektif 

1. Mengenal pasti cara jangkitan HIV dan Aids merebak

2. Menghuraikan langkah-langkah menghindari Aids

3. Menyatakan usaha-usaha membantu penghidap Aids

Prosedur 

1. Perbincangan dan soal jawab

2. Simulasi

3. Refleksi 

ABM 

Buku teks, halaman 48 - 49

Penerapan Nilai 

Kasih Sayang

Penilaian 

Pelajar mengetahui punca berlakunya penyakit Aids

Refleksi  

Pelajar menyatakan usaha cara membantu penghidap Aids

Tingkatan 

1L (Masa: 2.35 – 3.45) 

Matapelajaran

Pendidikan Seni 

Peperiksaan Pertengahan Semester 1 (Kertas Pendidikan Seni)


 

Minggu 14


 

Tarikh: 30 Mac 2009 Hari: Isnin

Kelas                          

1H (Masa: 3.25 – 4.00) 

Subjek 

KHB-Reka Bentuk & Teknologi 

Tajuk

Kerja Paip

Subtajuk  

4.1 Pengenalan Sistem Bekalan Air Di Rumah

Objektif  

1. Mengenal pasti sistem bekalan air di rumah

2. Mengenal pasti nama dan fungsi paip yang disambungkan ke tangki simpanan air

ABM

Buku teks, halaman 67 - 68

KBKK  

Sistematik

Nilai Murni  

Kejujuran

Refleksi 

Pelajar menyatakan pendapat jenis sistem bekalan air di rumah mereka

Tingkatan 

3H (Masa: 5.10 – 6.20)

Matapelajaran 

Pendidikan Moral 

Tajuk 

Hidup Bermakna Tanpa Aids

Tajuk Khas 

Iktibar Bersama/ Renung Bersama

Objektif 

1. Mengenal pasti cara jangkitan HIV dan Aids merebak

2. Menghuraikan langkah-langkah menghindari Aids

3. Menyatakan usaha-usaha membantu penghidap Aids

Prosedur 

1. Perbincangan dan soal jawab

2. Simulasi

3. Refleksi 

ABM 

Buku teks, halaman 50 - 51

Penerapan Nilai 

Bertanggungjawab

Penilaian 

Pelajar menyenaraikan iktibar yang diperoleh daripada petikan tersebut

Refleksi

Pelajar mencadangkan cara-cara menghindari penyakit Aids


 

Tarikh: 31 Mac 2009 Hari: Selasa

Tingkatan 

3F/3G (Masa: 12.50 – 2.00), 3B (Masa: 3.25 – 4.35)

Matapelajaran 

Pendidikan Moral 

Tajuk 

Hidup Bermakna Tanpa Aids

Tajuk Khas 

Fikir dan Jawab/ Iktibar Bersama/ Renung Bersama

Objektif 

1. Mengenal pasti cara jangkitan HIV dan Aids merebak

2. Menghuraikan langkah-langkah menghindari Aids

3. Menyatakan usaha-usaha membantu penghidap Aids

Prosedur 

1. Perbincangan dan soal jawab

2. Simulasi

3. Refleksi 

ABM 

Buku teks, halaman 48 - 51

Penerapan Nilai 

Kasih Sayang

Penilaian 

Pelajar mengetahui punca berlakunya penyakit Aids

Refleksi  

Pelajar menyatakan usaha cara membantu penghidap Aids

Tingkatan 

1C (Masa: 4.35 – 5.45) 

Matapelajaran

Pendidikan Seni 

Tajuk 

Bentuk

Bidang 

Asas Seni Reka 

Objektif 

1. Mengenal bentuk ilusi dan konkrit

2. Menghubungkait garisan dan bentuk, rupa dan bentuk

3. Melakar bentuk manusia

Aktiviti 

Melakar dan melukis bentuk manusia

Penerapan Nilai 

Kerajinan

Penyerapan Ilmu  

Sains

Alat Bantu Mengajar 

Pensil, pembaris, pemadam, warna

Refleksi  

Pelajar berusaha melakar bentuk manusia berdasarkan format diberi


 

Tarikh: 1 April 2009 Hari: Rabu

Tingkatan 

1K (Masa: 2:00 – 3.10), 1D (Masa: 5.10 – 6.20)

Matapelajaran 

Pendidikan Seni 

Tajuk 

Bentuk

Bidang 

Asas Seni Reka 

Objektif 

1. Mengenal bentuk ilusi dan konkrit

2. Menghubungkait garisan dan bentuk, rupa dan bentuk

3. Melakar bentuk manusia

Aktiviti 

Melakar dan melukis bentuk manusia

Penerapan Nilai

Amanah

Penyerapan Ilmu  

Sains

Alat Bantu Mengajar 

Pensil, pembaris, pemadam, warna

Refleksi  

Pelajar berusaha melakar bentuk manusia berdasarkan format diberi


 

Tarikh: 2 April 2009 Hari: Khamis

Tingkatan 

1M (Masa: 2:00 – 3.10)

Matapelajaran 

Pendidikan Seni 

Tajuk 

Bentuk

Bidang 

Asas Seni Reka 

Objektif 

1. Mengenal bentuk ilusi dan konkrit

2. Menghubungkait garisan dan bentuk, rupa dan bentuk

3. Melakar bentuk manusia

Aktiviti 

Melakar dan melukis bentuk manusia

Penerapan Nilai

Keadilan

Penyerapan Ilmu  

Sains

Alat Bantu Mengajar 

Pensil, pembaris, pemadam, warna

Refleksi  

Pelajar berusaha melakar bentuk manusia berdasarkan format diberi

Kelas                       

 1H (Masa: 3.25 – 4.00) 

Subjek 

KHB-Reka Bentuk & Teknologi

Tajuk  

Kerja Paip

Subtajuk  

4.2 Penyambung Paip

Objektif  

1. Mengenal pasti jenis paip dan fungsi penyambung paip

2. Mengenal pasti bahan pemasangan paip

3. Mengenal pasti dan menggunakan alatan tangan

ABM  

Buku teks, halaman 68 - 75

KBKK  

Sistematik 

Nilai Murni  

Kasih Sayang

Refleksi 

Pelajar dapat membezakan jenis-jenis paip dan alatan tangan

Tingkatan

3H (Masa: 4.35 – 5.10) 

Matapelajaran 

Pendidikan Moral 

Tajuk 

Hidup Bermakna Tanpa Aids

Tajuk Khas 

Bincang Bersama-sama

Objektif 

1. Menyenaraikan objektif kelab PROSTAR

2. Menyatakan aktiviti-aktiviti untuk menjayakan kelab PROSTAR

Prosedur 

1. Perbincangan berkumpulan

2. Pembentangan

ABM 

Buku teks, halaman 52 - 53

Penerapan Nilai 

Kerjasama

Penilaian 

Semua pelajar membuat perbincangan yang baik dalam kumpulan

Refleksi  

Setiap kumpulan mencadangkan aktiviti-aktiviti bermanfaat


 

Tarikh: 3 April 2009 Hari: Jumaat

Tingkatan 

3B (Masa: 2.00 – 2.35), 3F/3G (Masa: 5.10 – 6.20)

Matapelajaran 

Pendidikan Moral 

Tajuk 

Hidup Bermakna Tanpa Aids

Tajuk Khas 

Bincang Bersama-sama

Objektif 

1. Menyenaraikan objektif kelab PROSTAR

2. Menyatakan aktiviti-aktiviti untuk menjayakan kelab PROSTAR

Prosedur 

1. Perbincangan berkumpulan

2. Pembentangan

ABM 

Buku teks, halaman 52 - 53

Penerapan Nilai 

Kerjasama

Penilaian 

Semua pelajar membuat perbincangan yang baik dalam kumpulan

Refleksi  

Setiap kumpulan mencadangkan aktiviti-aktiviti bermanfaat

Tingkatan 

1L (Masa: 2.35 – 3.45) 

Matapelajaran 

Pendidikan Seni 

Tajuk 

Bentuk

Bidang 

Asas Seni Reka 

Objektif 

1. Mengenal bentuk ilusi dan konkrit

2. Menghubungkait garisan dan bentuk, rupa dan bentuk

3. Melakar bentuk manusia

Aktiviti 

Melakar dan melukis bentuk manusia

Penerapan Nilai 

Toleransi

Penyerapan Ilmu  

Sains

Alat Bantu Mengajar 

Pensil, pembaris, pemadam, warna

Refleksi  

Pelajar berusaha melakar bentuk manusia berdasarkan format diberi


 

Minggu 15


 

Tarikh: 6 April 2009 Hari: Isnin

Kelas                          

1H (Masa: 3.25 – 4.00) 

Subjek 

KHB-Reka Bentuk & Teknologi 

Tajuk  

Kerja Paip

Subtajuk  

4.3 Jenis dan Kelengkapan Paip

Objektif  

1. Mengenal pasti jenis, nama bahagian dan fungsi tangki simbah

2. Menyatakan operasi tangki simbah

ABM  

Buku teks, halaman 80 - 81

KBKK  

Sistematik

Nilai Murni

Maruah Diri

Refleksi 

Pelajar menyalin nota dan melukis rajah tangki simbah

Tingkatan 

3H (Masa: 5.10 – 6.20) 

Matapelajaran 

Pendidikan Moral 

Tajuk 

Pembangunan Untuk Semua Menjamin Kemakmuran Negara

Tajuk Khas 

Fikir dan Jawab/ Renung Bersama

Objektif 

1. Menyedari kepentingan prinsip keadilan demi kesejahteraan negara

2. Mengenal pasti kemudahan yang disediakan oleh kerajaan

3. Menghargai kemudahan yang disediakan

Prosedur 

1. Perbincangan dan soal jawab

2. Simulasi

3. Refleksi

ABM 

Buku teks, halaman 54 - 57

Penerapan Nilai 

Keadilan

Penilaian 

Pelajar menghargai pengorbanan kerajaan dalam menyediakan kemudahan kepada masyarakat

Refleksi  

Pelajar menyatakan pendapat contoh kemudahan yang disediakan oleh kerajaan di tempat mereka


 

Tarikh: 7 April 2009 Hari: Selasa

Tingkatan 

3F/3G (Masa: 12.50 – 2.00), 3B (Masa: 3.25 – 4.35)

Matapelajaran 

Pendidikan Moral 

Tajuk 

Pembangunan Untuk Semua Menjamin Kemakmuran Negara

Tajuk Khas 

Fikir dan Jawab/ Renung Bersama

Objektif 

1. Menyedari kepentingan prinsip keadilan demi kesejahteraan negara

2. Mengenal pasti kemudahan yang disediakan oleh kerajaan

3. Menghargai kemudahan yang disediakan

Prosedur 

1. Perbincangan dan soal jawab

2. Simulasi

3. Refleksi 

ABM 

Buku teks, halaman 54 - 57

Penerapan Nilai 

Hormat-menghormati

Penilaian 

 

Refleksi  

 

Tingkatan 

1C (Masa: 4.35 – 5.45) 

Matapelajaran 

Pendidikan Seni 

Tajuk 

Bentuk

Bidang 

Asas Seni Reka 

Objektif 

1. Melakar bentuk manusia

2. Menghubungkaitkan format garisan dengan lakaran manusia

3. Mengaplikasi warna ke atas lakaran manusia

Aktiviti 

Melakar, melukis dan mewarna bentuk manusia

Penerapan Nilai 

Kerajinan

Penyerapan Ilmu  

Sains

Alat Bantu Mengajar 

Pensil, pembaris, pemadam, warna

Refleksi  

 


 

Tarikh: 8 April 2009 Hari: Rabu

Tingkatan 

1K (Masa: 2:00 – 3.10), 1D (Masa: 5.10 – 6.20) 

Matapelajaran 

Pendidikan Seni 

Tajuk 

Bentuk

Bidang 

Asas Seni Reka 

Objektif 

1. Melakar bentuk manusia

2. Menghubungkaitkan format garisan dengan lakaran manusia

3. Mengaplikasi warna ke atas lakaran manusia

Aktiviti 

Melakar, melukis dan mewarna bentuk manusia

Penerapan Nilai 

Toleransi

Penyerapan Ilmu  

Sains

Alat Bantu Mengajar 

Pensil, pembaris, pemadam, warna

Refleksi  

 


 

Tarikh: 9 April 2009 Hari: Khamis

Tingkatan 

1M (Masa: 2:00 – 3.10) 

Matapelajaran 

Pendidikan Seni 

Tajuk 

Bentuk

Bidang 

Asas Seni Reka 

Objektif 

1. Melakar bentuk manusia

2. Menghubungkaitkan format garisan dengan lakaran manusia

3. Mengaplikasi warna ke atas lakaran manusia

Aktiviti 

Melakar, melukis dan mewarna bentuk manusia

Penerapan Nilai 

Amanah

Penyerapan Ilmu  

Sains

Alat Bantu Mengajar 

Pensil, pembaris, pemadam, warna

Refleksi  

 

Kelas                       

 1H (Masa: 3.25 – 4.00) 

Subjek 

KHB-Reka Bentuk & Teknologi

Tajuk  

Kerja Paip

Subtajuk  

4.3 Jenis dan Kelengkapan Paip

Objektif  

1. Mengenal pasti jenis dan bahagian utama pili

2. Mengganti sesendal pili

ABM  

Buku teks, halaman 82 - 83

KBKK  

Sistematik 

Nilai Murni  

Bertanggungjawab

Refleksi 

 

Tingkatan 

3H (Masa: 4.35 – 5.10) 

Matapelajaran 

Pendidikan Moral 

Tajuk 

Pembangunan Untuk Semua Menjamin Kemakmuran Negara

Tajuk Khas 

Tahukah Anda?/ Bincangkan Bersama-sama

Objektif 

1. Menyedari kepentingan prinsip keadilan demi kesejahteraan negara

2. Mengenal pasti kemudahan yang disediakan oleh kerajaan

3. Menghargai kemudahan yang disediakan

Prosedur 

1. Perbincangan dan soal jawab

2. Simulasi

3. Refleksi 

ABM 

Buku teks, halaman 56 - 58

Penerapan Nilai 

Kejujuran

Penilaian 

 

Refleksi  

 


 

Tarikh: 10 April 2009 Hari: Jumaat

Tingkatan 

3B (Masa: 2.00 – 2.35), 3F/3G (Masa: 5.10 – 6.20)

Matapelajaran

Pendidikan Moral 

Tajuk 

Pembangunan Untuk Semua Menjamin Kemakmuran Negara

Tajuk Khas 

Tahukah Anda?/ Bincangkan Bersama-sama

Objektif 

1. Menyedari kepentingan prinsip keadilan demi kesejahteraan negara

2. Mengenal pasti kemudahan yang disediakan oleh kerajaan

3. Menghargai kemudahan yang disediakan

Prosedur 

1. Perbincangan dan soal jawab

2. Simulasi

3. Refleksi 

ABM 

Buku teks, halaman 56 - 58

Penerapan Nilai 

Tolong-menolong

Penilaian 

 

Refleksi  

 

Tingkatan 

1L (Masa: 2.35 – 3.45) 

Matapelajaran 

Pendidikan Seni

Tajuk 

Bentuk

Bidang 

Asas Seni Reka 

Objektif 

1. Melakar bentuk manusia

2. Menghubungkaitkan format garisan dengan lakaran manusia

3. Mengaplikasi warna ke atas lakaran manusia

Aktiviti 

Melakar, melukis dan mewarna bentuk manusia

Penerapan Nilai

Kasih Sayang

Penyerapan Ilmu  

Geografi

Alat Bantu Mengajar 

Pensil, pembaris, pemadam, warna

Refleksi  

 

2 comments

Nice blog.
Your RPH is up to date.
Keep up the good work.

From
GK Tek. & Vok.
SMK Serian


EmoticonEmoticon