Minggu 42
Tarikh: 12 Oktober 2009 Hari: Isnin | |
Kelas | 1H (Masa: 3.25 – 4.00) |
Subjek | Kemahiran Hidup Bersepadu (Perdagangan & Keusahawanan) |
Tajuk | Bab 3 hingga Bab 5 |
Subtajuk | 1.3 Langkah menubuhkan perniagaan kecil 1.4 Jenis dokumen perniagaan 1.5 Bidang pengeluaran |
Perkara | Kerja Kursus |
Objektif | Memberi peluang kepada pelajar untuk menyiapkan semua kerja kursus terutama bagi bab 3 hingga bab 5 |
ABM | Buku teks, halaman 332 – 361 |
KBKK | Sistematik |
Nilai Murni | Berdikari |
Refleksi | Semua pelajar membaiki dan menambah maklumat pada kerja kursus masing-masing. Sebanyak 84% pelajar yang belum siap sepenuhnya kerja kursus. Manakala 16% pelajar lagi telah menyiapkan kerja kursus bagi bab 3, 4 dan 5. Sebaik masa tamat pelajar menghantar kerja kursus. Daripada kerja kursus yang diterima, sebanyak 38% pelajar telah menyiapkan sepenuhnya kerja kursus. Bagi 46% pelajar lagi akan menyambung semula kerja kursus pada hari Khamis. |
Tingkatan | 3H (Masa: 5.10 – 6.20) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Penilaian Menengah Rendah (PMR) |
Tarikh: 13 Oktober 2009 Hari: Selasa | |
Tingkatan | 3F/3G (Masa: 12.50 – 2.00), 3B (Masa: 3.25 – 4.35) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Penilaian Menengah Rendah (PMR) | |
Tingkatan | 1C (Masa: 4.35 – 5.45) |
Matapelajaran | Pendidikan Seni |
Tajuk | Penegasan |
Bidang | Seni Lukis |
Objektif | 1. Mengenal ciri-ciri penegasan 2. Memerhati penegasan di alam sekeliling, pada benda alam dan juga benda buatan manusia 3. Mengkaji cara-cara menimbulkan penegasan dalam penghasilan seni visual |
Aktiviti | Mereka pakaian terbaru |
Penerapan Nilai | Kreatif dan inovatif |
Penyerapan Ilmu | P. Seni |
Alat Bantu Mengajar | Pensil, pemadam, warna |
Refleksi | Sebanyak 20% pelajar menghantar tugasan sebaik masa tamat. Manakala 80% pelajar lagi akan menghantar tugasan keesokan harinya. Daripada pemerhatian terhadap tugasan yang di hantar, terdapat beberapa orang pelajar yang mempunyai bakat seni semulajadi. Contohnya, seorang pelajar telah mereka bentuk 4 helai pakaian terbaru yang seakan-akan seorang pereka fesyen yang professional. Pelajar ini juga telah menghasilkan beberapa lukisan yang mengkagumkan. |
Tarikh: 14 Oktober 2009 Hari: Rabu | |
Tingkatan | 1K (Masa: 2:00 – 3.10), 1D (Masa: 5.10 – 6.20) |
Matapelajaran | Pendidikan Seni |
Tajuk | Penegasan |
Bidang | Seni Lukis |
Objektif | 1. Mengenal ciri-ciri penegasan 2. Memerhati penegasan di alam sekeliling, pada benda alam dan juga benda buatan manusia 3. Mengkaji cara-cara menimbulkan penegasan dalam penghasilan seni visual |
Aktiviti | Mereka pakaian terbaru |
Penerapan Nilai | Kreatif dan inovatif |
Penyerapan Ilmu | P. Seni |
Alat Bantu Mengajar | Pensil, pemadam, warna |
Refleksi | Sebanyak 100% pelajar menghantar tugasan sebaik masa tamat. |
Tarikh: 15 Oktober 2009 Hari: Khamis | |
Tingkatan | 1M (Masa: 2:00 – 3.10) |
Matapelajaran | Pendidikan Seni |
Tajuk | Penegasan |
Bidang | Seni Lukis |
Objektif | 1. Mengenal ciri-ciri penegasan 2. Memerhati penegasan di alam sekeliling, pada benda alam dan juga benda buatan manusia 3. Mengkaji cara-cara menimbulkan penegasan dalam penghasilan seni visual |
Aktiviti | Mereka pakaian terbaru |
Penerapan Nilai | Kreatif dan inovatif |
Penyerapan Ilmu | P. Seni |
Alat Bantu Mengajar | Pensil, pemadam, warna |
Refleksi | Sebanyak 46% pelajar menyambung semula kerja kursus yang belum siap. Tepat jam 4.00p.m pelajar tersebut menghantar tugasan. Semua tugasan telah diterima. |
Kelas | 1H (Masa: 3.25 – 4.00) |
Subjek | Kemahiran Hidup Bersepadu (Perdagangan & Keusahawanan) |
Tajuk | Bab 3, 4 & 5 |
Subtajuk | 1.3 Langkah menubuhkan perniagaan kecil 1.4 Jenis dokumen perniagaan 1.5 Bidang pengeluaran |
Perkara | Kerja Kursus |
Objektif | Memberi peluang kepada pelajar untuk menyiapkan semua kerja kursus terutama bagi bab 3 hingga bab 5 |
ABM | Buku teks, halaman 332 – 361 |
KBKK | Sistematik |
Nilai Murni | Berdikari |
Refleksi | Semua pelajar telah menyiapkan kesemua tugasan kerja kursus yang merangkumi bab 3, 4 dan 5. Guru mengingatkan pelajar untuk menyiapkan tugasan bab lain bagi minggu hadapan. |
Tingkatan | 3H (Masa: 4.35 – 5.10) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Pelajar tingkatan 3 cuti selepas PMR |
Tarikh: 16 Oktober 2009 Hari: Jumaat | |
Tingkatan | 3B (Masa: 2.00 – 2.35), 3F/3G (Masa: 5.10 – 6.20) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Pelajar tingkatan 3 cuti selepas PMR | |
Tingkatan | 1L (Masa: 2.35 – 3.45) |
Matapelajaran | Pendidikan Seni |
Tajuk | Penegasan |
Bidang | Seni Lukis |
Objektif | 1. Mengenal ciri-ciri penegasan 2. Memerhati penegasan di alam sekeliling, pada benda alam dan juga benda buatan manusia 3. Mengkaji cara-cara menimbulkan penegasan dalam penghasilan seni visual |
Aktiviti | Mereka pakaian terbaru |
Penerapan Nilai | Kreatif dan inovatif |
Penyerapan Ilmu | P. Seni |
Alat Bantu Mengajar | Pensil, pemadam, warna |
Refleksi | Tepat jam 3.45p.m semua pelajar menghantar lukisan masing-masing. Pelajar memberi kerjasama yang baik dengan guru. |
Minggu 43
Tarikh: 19 Oktober 2009 Hari: Isnin | |
Kelas | 1H (Masa: 3.25 – 4.00) |
Subjek | Kemahiran Hidup Bersepadu (Perdagangan & Keusahawanan) |
Tajuk | Bab 1 & Bab 2 |
Subtajuk |
|
Perkara | Kerja Kursus |
Objektif | Memberi peluang kepada pelajar untuk menyiapkan semua kerja kursus terutama bagi bab 1 dan bab 2 |
ABM | Buku teks, halaman 295 – 330 |
KBKK | Sistematik |
Nilai Murni | Berdikari |
Refleksi | Daripada 47 orang pelajar, hanya 35 orang pelajar sahaja yang telah menyiapkan bagi tugasan bab 1 dan 2. Manakala 12 orang pelajar belum menghabiskan bab tersebut. Guru memberi peluang kepada pelajar tersebut menyambung tugasan tersebut sehingga selesai. Sebaik loceng berbunyi hanya 4 orang pelajar yang berjaya menyiapkan tugasan pada masa itu. Bagi 8 orang pelajar lagi yang belum siap, tugasan akan disambung pada hari Khamis nanti. |
Tingkatan | 3H (Masa: 5.10 – 6.20) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Pelajar tingkatan 3 cuti selepas PMR |
Tarikh: 20 Oktober 2009 Hari: Selasa | |
Tingkatan | 3F/3G (Masa: 12.50 – 2.00), 3B (Masa: 3.25 – 4.35) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Pelajar tingkatan 3 cuti selepas PMR | |
Tingkatan | 1C (Masa: 4.35 – 5.45) |
Matapelajaran | Pendidikan Seni |
Tajuk | Imbangan |
Bidang | Seni Lukis |
Objektif | 1. Mengenal pasti ciri-ciri imbangan 2. Mengetahui sifat-sifat imbangan simetri dan imbangan sifat tidak simetri 3. Mempelajari aplikasi prinsip rekaan imbangan dalam gubahan corak |
Aktiviti | Melukis sayap rama-rama berdasarkan tajuk imbangan |
Penerapan Nilai | Menghormati ibu bapa |
Penyerapan Ilmu | P. Seni |
Alat Bantu Mengajar | Pensil, pemadam, warna |
Refleksi |
Tarikh: 21 Oktober 2009 Hari: Rabu | |
Tingkatan | 1K (Masa: 2:00 – 3.10), 1D (Masa: 5.10 – 6.20) |
Matapelajaran | Pendidikan Seni |
Tajuk | Imbangan |
Bidang | Seni Lukis |
Objektif | 1. Mengenal pasti ciri-ciri imbangan 2. Mengetahui sifat-sifat imbangan simetri dan imbangan sifat tidak simetri 3. Mempelajari aplikasi prinsip rekaan imbangan dalam gubahan corak |
Aktiviti | Melukis sayap rama-rama berdasarkan tajuk imbangan |
Penerapan Nilai | Menghormati ibu bapa |
Penyerapan Ilmu | P. Seni |
Alat Bantu Mengajar | Pensil, pemadam, warna |
Refleksi |
Tarikh: 22 Oktober 2009 Hari: Khamis | |
Tingkatan | 1M (Masa: 2:00 – 3.10) |
Matapelajaran | Pendidikan Seni |
Tajuk | Imbangan |
Bidang | Seni Lukis |
Objektif | 1. Mengenal pasti ciri-ciri imbangan 2. Mengetahui sifat-sifat imbangan simetri dan imbangan sifat tidak simetri 3. Mempelajari aplikasi prinsip rekaan imbangan dalam gubahan corak |
Aktiviti | Melukis sayap rama-rama berdasarkan tajuk imbangan |
Penerapan Nilai | Menghormati ibu bapa |
Penyerapan Ilmu | P. Seni |
Alat Bantu Mengajar | Pensil, pemadam, warna |
Refleksi | |
Kelas | 1H (Masa: 3.25 – 4.00) |
Subjek | Kemahiran Hidup Bersepadu (Perdagangan & Keusahawanan) |
Tajuk | Bab 1 & Bab 2 |
Subtajuk | 1.3 Langkah menubuhkan perniagaan kecil 1.4 Jenis dokumen perniagaan 1.5 Bidang pengeluaran |
Perkara | Kerja Kursus |
Objektif | Memberi peluang kepada pelajar untuk menyiapkan semua kerja kursus terutama bagi bab 1 dan bab 2 |
ABM | Buku teks, halaman 295 – 330 |
KBKK | Sistematik |
Nilai Murni | Berdikari |
Refleksi | |
Tingkatan | 3H (Masa: 4.35 – 5.10) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Pelajar tingkatan 3 cuti selepas PMR |
Tarikh: 23 Oktober 2009 Hari: Jumaat | |
Tingkatan | 3B (Masa: 2.00 – 2.35), 3F/3G (Masa: 5.10 – 6.20) |
Matapelajaran | Pendidikan Moral |
Pelajar tingkatan 3 cuti selepas PMR | |
Tingkatan | 1L (Masa: 2.35 – 3.45) |
Matapelajaran | Pendidikan Seni |
Tajuk | Imbangan |
Bidang | Seni Lukis |
Objektif | 1. Mengenal pasti ciri-ciri imbangan 2. Mengetahui sifat-sifat imbangan simetri dan imbangan sifat tidak simetri 3. Mempelajari aplikasi prinsip rekaan imbangan dalam gubahan corak |
Aktiviti | Melukis sayap rama-rama berdasarkan tajuk imbangan |
Penerapan Nilai | Menghormati ibu bapa |
Penyerapan Ilmu | P. Seni |
Alat Bantu Mengajar | Pensil, pemadam, warna |
Refleksi |