Kicap Jatuh, Pecah & Tumpah Di Kaunter Cashier

Jatuhkan kicap di meja cashier? Eh bukan aku. Tapi kesilapan cashier tu. Betapa panik cashier tu. Mana taknya lantai habis tumpah dengan kicap! Bau kicap merebak. Kat kaunter tu ada sorang cashier dan sorang pembantu yang tugasnya masukkan barang yang telah di scan ke dalam plastik. Dua-duanya muka pucat lesi! Sorang pandang sorang, sorang lagi blur tak tahu nak buat apa. Panik!

Agak lama jugak diorang terdiam, terkejut tengok kicap tumpah di lantai. Kemudian baru bersuara. Minta tolong cleaner bersihkan. Nasib baik barisan kami tak ada orang. Tak banyak sangat orang pergi berbaris nak bayar. Kalau tak, mesti diorang merungut jugak.

Macam ni kisahnya…masa hb aku nak letakkan barang atas kaunter untuk di scan, cashier tu ambil barang lain. Dia tak tahu yang depan dia ada kicap. Mungkin tak alert ada kicap depan dia, hmmm apa lagi pakkk!! Kicap terjatuh! Isinya terus terburai. Kicap tumpah!!

Kicap Manis Adabi, kicap adabi, kecap
Kicap Manis Adabi yang super nyaman tu yang pecah

Akibat terlalu panik dan kami menunggu agak lama respon dari diorang berdua ni, hb arahkan aku ambil kicap untuk ganti kicap yang pecah tu. Patutnya pembantu dia yang pergi ambik. Tapi tak apa la, mungkin diorang keresahan kebingungan dapat kes macam tu.

Hmmm susah jadi cashier ni. Bukan senang. Kena sentiasa alert. Sebab kat atas meja cashier ada banyak barang-barang yang customer beli. Yang kaca, yang berais, yang bertin kena asingkan. Lagi la kalau makanan dengan racun serangga. Kena asingkan plastik. Tak boleh sembarangan campur. Begitu la kisah yang terjadi kat kami hari Sabtu lepas. 

8 comments

Panik masing2 ye Umi..
Terkejut pun ya gak tu..
Betul jugak takut barang yg racun kan bahaya...
Kena hati2..

panik punya pasal..
Hihihi..
Salah mereka mereka gantilah..

Ikhlas dari
AlongMisuari.com

pernah keje cashier. pernah kena sabun tumpah, gula tumpah, air anggur yg botol kaca yg mahai tu apa ntah nama yg tu pun pernah pecah. bau dia semerbak haha.. cuak gak sikit tp kena pantas call supervisor suh pggilkan cleaner. xboleh blur lama2 sgt kang customer len marah haha

Mencabar jugak keje jadi cashier ni. Nampak cam senang je keje sambil duduk

http://www.fatindays.com


EmoticonEmoticon