SEGMEN MERDEKARAYA by Syira Lokman

KLIK BANNER UTK JOIN

makna Raya dan Kemerdekaan yang indah bagiku...

Raya...hari kemenangan buat seluruh umat Islam selesai sahaja menjalani ibadah puasa. hari meraikan kemeriahan...memohon kemaafan antara satu sama lain..hari untuk berkunjung dari satu rumah ke rumah lain..mengeratkan lagi silaturrahim. lagi...mengingatkan aku pada kek lapis, biskut raya, lemang, ketupat, duit raya, mercun, bunga api, api lip lap raya dan banyak lagi!!!

Kemerdekaan...pengisytiharan negara Malaysia kita daripada dijajah oleh mana-mana pihak. pembangunan dan kejayaan negara kita bertonggak hasil titik peluh rakyatnya sendiri. kemajuan..hidup berdikari..tanpa campur tangan negara lain. bangganya aku menjadi rakyat Malaysia. Malaysia boleh! juga kalau nak kira meaning kemerdekaan tu, cara pemikiran, cara perlakuan kita juga harus merdeka. jangan terkongkong dengan sesuatu sekatan. fikirkan bagaimana cara untuk keluar daripada sekatan itu. berani mencuba, sentiasa berfikir. transformasikan kehidupan biasa kita kepada luar biasa. 

TAMAT: 31 OGOS 2013

5 comments

selamat bersegmen .. & selamat menyambut kemerdekaan yg ke 56.. ;)

terima kasih..da lama follow blog anda ^_^
tunggu kan entry pemenang ye :)

salam....selamat bersegmen dari ayu....ada masa nanti singgah la ke blog ayu...ayu ada buat segmen sempena merdeka hari ni..

http://www.ayuinsyirah.my/2013/08/segmen-blogwalking-merdeka-bersama.html


EmoticonEmoticon