Camera Sony Ku...Owh Tidak!!


Ni ialah camera Sony kepunyaanku..model DSC-W570

Aku beli tahun 2011 dengan harga RM650.00.
16.1 Mega pixels
Memory card 8gb

Dahulunya aku suka tangkap gambar. Gambar objek, serangga, kucing, karnival and so on. Start tahun ni..2013..tetibe aku rasa malas nak ambik gambar. Tersadai la camera ni kat umah berbulan-bulan.

Raya tahun ni..adik aku..kata nak pinjam camera. Aku pun bagi. Then just advice kat dia, bila pakai camera aku ni jaga baik-baik. Dia cakap wokey. So...deal la.

Masa aku pinjamkan camera ni kat dia, aku hanya bagi charger je. Cable USB untuk transfer pic aku takde bagi. Coz aku ingat bila aku balik kat umah nanti, nanti aku transfer pic kesemuanya. Al maklum la..Raya...hobi nak tangkap gambar sana sini.

Then, masa aku balik tu kan.. Adik aku datang mengadu, katanya pic dalam camera tu tak dapat transfer. Aku kata, kan dah diremind aritu tunggu aku balik. Nanti aku transfer semuanya sekali. Tu la..pakai telinga kuali. Tak menyabo nak transfer gambar. Bila aku try nak transfer gambar..tetibe tak boleh. Padahal pakai cable usb camera tu.

Bermacam usaha aku cuba..memang tak dapat transfer. Aku rasa dia dah ‘terdelete’ file dalam camera tu. Memandai je nak bukak itu ini. Ni la yang aku takmo berlaku. Dasar telinga kuali. Pernah tengok telinga kuali? Korang akan tengok bila jumpe orang yang tak dengar cakap.. Haih..nasib baik jumpe akak se-cool aku. Jenis tak berkira and tak mengamuk. Kalau dengan adik aku yang sorang tu..habis la..kompom kena bayar ganti rugi nyer.

Tu la kan..kengkadang niat kita nak bantu someone dengan hati yang terbuka. Kasi itu ini.. Nak jadi orang baik hati pun susah..nak jadi orang kedekut apatah lagi. Sebagai peminjam kita kena tahu cara menghargai bantuan daripada si pemberi pinjaman.

Kata-kata keramat dariku buat si peminjam semua:
Barang saya..itu barang saya..jaga dengan hati-hati.
Barang awak..itu barang awak. Awak boleh buat sesuka hati.

Kan kan kan...senyum sokmo..awet mudah forever. Takmo marah-marah la weh.

*Meh sama-sama isi tabung Nuffnang ku. TQ :)

43 comments

ahaha kak kesian kena telinga kuali.. eh ayat keramat tu best... yeahh kak yumida cool tak marah2, sentiasa awet muda giteewww.. :D

ayat makan dalam. :P

jom baca
http://pemudattbc.blogspot.com/2013/08/ustaz-fawwaz-md-jan-orang-kolot-koman.html

cool gilak lah kitak tek dik...hihi...
laju juak hadiah ya datang...hihih

kekadang susah juak nak madah benda macam tok huhuhuhu...

Alahai....kesian plak kat dia kan.....

Laa, kesiannya. Lepas ni kena berhati-hatilah. Eloh, pindahkan dulu gambar tu dari masa ke masa.

sebagai peminjam pon ade etika jugak...kalau rosak perlu ganti barang yang dipinjam...peringatan supaya lain kali x buat lagi...heheheh...cool btol cik yumida...heheh..terbaek!!!

Selamat akaknya cool kalau tak habislah si adik.. huhu

Hahaha, kan dah kena telinga kuali.
Takpe, try godek2 lagi, mane tau file tu tersorok kt mana2

alahai sabar jelah kalu dah jadi macam tu


Entri Baru Je Update : Buat Sendiri Oreo Milkshake Crunchy

hihi.. nak marah pun adik kan. sabar jelah..

habis semua gambar..
sayangnya....

sabar ye yumida...

cukup pantang org pinjam barang tapi gaya bukan mcm pinjam barang org tp mcm harta sendiri. grrrr

habis semua gambar ke?alahai kesiannya..sabar jerlah...

Kompom xleh ke tu..
Kdg2 software tu sbb dh lm x pkai.
Xpn mmory kad tu rusak..
Hehe..
Sabar yew.
Godek2 ler dlu kmera tu mlm ni.

emmm hang kot...x pun ada rezeke baru menanti...amin

assalamualaikum yangg, lawa tu model sony! alahaiii kesiannya. cer try baca bismillah. insyallah gambar tu masih boleh transfer lagi. heee bestnya dapat akak cool macam yumida ni >________<

Kalau saya pun mesti marah berasap telinga...gambar tu bukannya boleh snap semula, huhu
Kesian telinga kuali...sabor je la

serusly yumida...same r situasi kte skngni..kamera nikon krole pon da prob skngni gara2 mmber pinjam ritu...adus...pnin jgk kpala..camne nak baiki ni~

Kamek paling sik suka owg makey sik cermat sedangkan kamek makey cermat2. Mun barang berharga memang kamek keberatan gilak nak nyuroh owg makey sebab kamek tawuk nya sik akan jaga barang kamek ya sebagus nya jaga barang nya. Ya kamek sebelum mewk soh owg minjam, memang kamek pesan, jaga kedak jaga nyawa dirik empun, mun rosak ganti.

Kalau boleh cari kamera yg build in wifi atau bluetooth macam samsung zoom lagi best x payah pakai usb tangkap gambar pun senang.

alahai..
si adiknya x sabo nk upload pic kot,sabar ye Yumida..org sabo ni Tuhan syg..lagi pula dgn adik2.huhuhu

sama arr.. mmg pantang la org pinjam brg kite x jaga dgn baik.. huhu.. tp tgk keadaan gak la nk mrh tu.. maybe adik yumida x sengaja..yela, 1st time guna kot.. huhu..

Kamera sy pun rosak kerana kawan.. syg giler..beli dgn harga Rm740 zaman belajar dulu.. langsung tak boleh baiki dh..buang begitu saja..

hihi kan dh kean mrh..tkt ni akak dh mngamuk.hihi

nang x best mun brg di berik pinjam pasya brg ya pandei rosak indah -.-'

Assalammualikum...Yumida,

wahh2... garangnyer akak kita nie...hehehe, tp hati baik kan...

mselim3

pls: kata sayang adik kan..hehehe...

sabar jela..apa boleh buat..huhu.mrh2 pun takde guna..hehe

semenjak kejadian yang dulu dulu yang pinjamkan harta lepas tue peminjam buat macam harta sendiri, saya jadi kedekut dan berkira... kah kah kah

hehehehe bertuah punya adik dapat kakak sebaik ini .. done sedekah nuffnag dah

ayat keramat tu...haha...jangan sampai keluar hantu kepada si peminjam...haha serammmm

wah...nie betul-betul marah yea,,,...hehe

siannye.. kamera kite same la.. sblm akak kawin dulu akak gune kamera camtula.. suami akak belikan.. skrg kamera tu nth ke mana menghilangkan diri.. sob3x..

alahai kesiannya yumida... adik tak sengaja tu....

kamera deno, asyik kakak je pakai pegi oversea.. tuan dia tak pernah sampai oversea.. paling jauh pun singapore..
.. huhu.. nak buat mcm mana, tuan dia sakit, nak jalan jauh2 tak boleh, kamera je sampai kat sana.. tapi kakak mesti beli ole2 utk tuan kamera... muahahaha :p

Alahai...kesiannya dan sedihnya...brg2 gtu mmg ssh nk bg pnjm...Tkut jdi mcm nih lah kn..

owh telinga lintah pernah dengar,telinga kuali tak he3...yelah kan,tak bagi pinjam nanti kecil hati pulak huhu..sabor jelah ^^

he3..dia xsgaja kot =) he3 garang nya kakak ni hu3..kamera ni sama dgn akak sy punya..tp yg dia dh hilang..menges2 dia..sbar jelh..

hehehe..sabo jelah ..nasib baik akak sayang adik kan...=D

M mmg tak berani nk pinjam barang org...


EmoticonEmoticon