Ujong Mggu Gua & Pesanan

Bru balik dri kenduri pagi tadi
Beznyer......dpt makan2
Byk sunggoh undangan time cuti bulan 12 nih
Masa utk pengilan...pengilan....and pengilan....
Minggu depan ada lagiiii...
Aduhai ayam daging...bersabarlah menunggu kehadirankuuuu

Peliknya.....bila mkn kt kenduri ni tak kenyang2
Balik umah....
Lpas menonton Melodi...gua bedal ayam KFC lak
Mabelesssssssssss!
Nahhh...kasi korang terliur...

Sape yg tengok Melodi tadi????
Panaasss.....Panaasss..Panasss...
Gua malas nak cakap lebih
Meh preview wartawan yg kena sound dek Hattan
Hope semua mengambil iktibar
Jika tidak pasti kesahihan tentang sesuatu
Jgn lah kita menggembar-gemburkan
Kesian pd pihak yg terbabit

Firman Allah bermaksud:
“Wahai orang yang beriman, jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidik (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara tidak diingini, dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) sehingga menyebabkan kamu menyesali perkara yang kamu lakukan.”
(Surah al-Hujurat, ayat 6)

Sabda Rasulullah SAW bermaksud:
“Tidak masuk syurga orang yang suka menyebarkan fitnah.”
(Hadis riwayat Bukhari dan Muslim).
Dosa menyebar fitnah umpama api membakar ranting kering kerana ia cepat merebak dan akan menjadi abu sepenuhnya. Dosa menyebar fitnah menyebabkan pahala terdahulu dihilangkan sehinggakan penyebar fitnah menjadi muflis di akhirat nanti. Maka, sia-sialah segala amalannya.

Rasulullah bersabda lanjut:
“Jika kamu berkata mengenai perkara yang benar-benar berlaku pada dirinya bererti kamu mengumpatnya, jika perkara yang tidak berlaku pada dirinya bererti kamu memfitnahnya.”
(Hadis riwayat Abu Hurairah)

17 comments:

  1. yer..kenyangla ktak duak kali makan...kfc pas kenduri..hehe

    ReplyDelete
  2. wawa: owk....mongan bah...hahaha....

    ReplyDelete
  3. hahaha...word mongan ya lok..hahahaha..=]

    ReplyDelete
  4. wawa: hohoho......loba....tauk sik ka...

    ReplyDelete
  5. hahahaha..ya pun baruk..nafsu.hahahaha....


    nya x minat kaler pink koh....

    ReplyDelete
  6. pengilan sana sini..hancur diet mek..huahua :)

    ReplyDelete
  7. moga diri sentiasa dijauhi dari memfitnah dan difitnah..Amiin..

    ReplyDelete
  8. Pengilan = Kenduri Kendara

    Kmk sekda tgk melodi.. Lepas g pengilan pagi tadik balit alu tdo.. Best da ari ujan ritok. haha..

    ReplyDelete
  9. yoh mkn2 eh.

    zubir ya gaiiii. ya nang pengadu domba la

    ReplyDelete
  10. yahh best da pengilann.. nang makan jak keja.. rezeki mkn free nak ow hehe.. rindok ati mkn gik eyh.. kmk tok gk juak kurus2.. haha..

    ReplyDelete
  11. bila kitak mok pengilan kmk gik?hehehe

    ReplyDelete
  12. budaya suka memfitnah ni memang dah semakin menular kan.minta dijauhkn dr sifat begini..amin

    ReplyDelete
  13. yoseh! kepsi ya..alu sa nak turun drive ke satok ya jak bcarik ngan kepsi..lapa~ haha..musim cuti skolah,mesti rami org kawen ow..xpayah bmasak jak kta,mkn pengilan pg ptg..haha

    ReplyDelete
  14. hujung tahun ni makin bertambah2 kendurinye, bulan satu mengawan plak hehe.. eh, psal gemuk pendek tu? kelakar lah hattan...

    ReplyDelete