Gambar Gubahan Kain Pelikat Untuk Hantaran

Gubahan hantaran kain pelikat 2017/ 2018. Gambar gubahan kain pelikat untuk hantaran terkini cantik memukau! Koleksi idea gubahan kain pelikat untuk hantaran. Bagi yang sedang mencari idea kreasi hantaran kain pelikat, bolehlah rujuk gambar kain pelikat gajah duduk dalam artikel ini. Ada dikongsikan gambar idea gubahan kain pelikat terkini, contoh gubahan kain pelikat bentuk tengkolok, gubahan kain pelikat bentuk keris, gubahan kain pelikat simple, gubahan kain pelikat bentuk kapal, gubahan lipatan keris, gubahan kain pelikat bentuk love, gubahan kain pelikat bentuk kipas, gubahan kain pelikat bentuk anggur, gubahan kain pelikat bentuk terompah / selipar dan gubahan kain pelikat bentuk baju kemeja (rujuk dalam link video di bawah).

Bermacam idea kreatif mendekorasi gubahan hantaran kain pelikat menarik. Lihat ↓↓↓

Kain pelikat ni ada yang memanggil kain sarong atau pun sarong cloth. Apakah jenama kain pelikat terbaik? Ermm setahu saya kain pelikat gajah duduk antara jenama kain pelikat paling popular orang beli. Apa sejarah kain pelikat? Asal usul kain pelikat adalah dari India. Ketika zaman Kesultanan Melaka, pedagang Palaiyakat (kawasan di timur laut Tamil Nadu) menjual barangan diimport dari Palekat di Melaka. Kain sarung ini menjadi sangat popular di kalangan masyarakat tempatan dan dikenali sebagai PELIKAT. Kat kampung, sering kita tengok golongan dewasa dan orang-orang tua menggunakan kain pelikat. Malah ada yang begitu kreatif menghasilkan pelikat pants untuk digayakan oleh orang-orang muda. Mudah bergerak ke mana saja. Kain pelikat berbentuk seluar.

Memandangkan majlis pertunangan dan perkahwinan memerlukan belanja besar, ramai pasangan yang terfikirkan tentang gubahan kain pelikat yang murah. Jadi, kalau nak yang murah kena buat sendiri. Jom cuci mata melihat idea kreatif gubahan kain pelikat hantaran, cantik-cantik dalam artikel ini. Memberi ilham cara membuat dan menghias gubahan hantaran kain pelikat diy sendiri. Nak lebih banyak design gubahan hantaran kain pelikat? Rujuk dalam link video koleksi gubahan hantaran kain pelikat di atas.

 Kalau macam saya sendiri, saya suka melihat hasil kerja orang lain, dari situ boleh dapat idea membuat hantaran kain pelikat untuk perkahwinan/ pertunangan. Malahan dapat ilham mendekorasi kain pelikat hantaran tunang simple. Gubahan kain pelikat, dihias dengan bunga-bunga, diselitkan dengan reben. Memang cantik la. Kalau malas buat sendiri, boleh menempah gubahan hantaran kain pelikat dari mereka yang pakar. Ada banyak yang menjual servis membuat gubahan kain pelikat untuk hantaran.

Pssst! Yang nak explore gubahan kain pelikat hantaran pernikahan, boleh lihat gambar hiasan hantaran kain pelikat bawah ni. Belajar sendiri tutorial cara melipat kain pelikat untuk hantaran, banyak dikongsikan kat blog-blog dan di YouTube. Jom lihat kreativiti mereka dalam membuat gubahan hantaran kain pelikat terkini. Kreatif!

jenama kain pelikat terbaik, kain pelikat gajah duduk, kain sarong, sarong cloth, gubahan hantaran kain pelikat, gubahan kain pelikat untuk hantaran, kain pelikat hantaran tunang perkahwinan, gubahan kain pelikat bentuk tengkolok dan keris, gubahan kain pelikat bentuk kapal dan love, gubahan kain pelikat bentuk kipas dan anggur, gubahan kain pelikat bentuk terompah / selipar dan baju kemeja
Gubahan kain pelikat bentuk tengkolok
jenama kain pelikat terbaik, kain pelikat gajah duduk, kain sarong, sarong cloth, gubahan hantaran kain pelikat, gubahan kain pelikat untuk hantaran, kain pelikat hantaran tunang perkahwinan, gubahan kain pelikat bentuk tengkolok dan keris, gubahan kain pelikat bentuk kapal dan love, gubahan kain pelikat bentuk kipas dan anggur, gubahan kain pelikat bentuk terompah / selipar dan baju kemeja
Gubahan kain pelikat bentuk kapal

Berpandukan video koleksi gubahan hantaran kain pelikat di atas, harap ianya menambah ilham anda untuk membuat hiasan hantaran kain pelikat hantaran anda. Tak pun boleh tunjukkan pada pengambil upah buat hantaran, nak design gubahan kain pelikat hantaran macam ni, macam tu. Selamat mendeko kain pelikat hantaran anda.

3 comments

kreatifnyaaaa. kite buat hantaran hari tu simple je kak. hehe


EmoticonEmoticon