Aku Yang Dulu Dan Bukanlah Yang Sekarang | Versi Blogger

As salam buat rakan pembaca,

Aku Yang Dulu Dan Bukanlah Yang Sekarang merupakan salah satu lagu peberet aku. Kisahnya cukup meruntun jiwa. Tetapi sekarang, alhamdulilah..kehidupan penyanyi tersebut bertambah baik. Malah popular lagi.

Terjah lirik lagu:


Now, giliran aku pula berkongsi kisah bersama pembaca. Siapa aku yang dahulu berbanding sekarang sebagai seorang blogger.

Aku Yang Dulu
Penubuhan blog aku pada tahun 2009, masa tu aku bukan blogger yang aktif
Tak reti edit blog, aku masih ingat lagi..aku tempek gambar ikan berenang-renang letak kat sidebar blog, semak betul ikan tu. Hehehe…
Penggunaan ayat lebih kepada shortform
Ayat pun ringkas je
Pada asalnya aku tak tahu nak isi apa dalam blog, aku lebih banyak copy and paste pasal berita
Join segmen-rupanya segmen tu dah lama tamat. Patut la lepas submit entry penyertaan takde respon langsung dari owner blog tu..hahaha..kelakar betul la
Share kisah kucing, gambar, kisah personal
Terkadang pernah gak terhasil entry berbaur emo
Kalau korang nak tahu, masa blog aku tak berapa nak pemes dulu, aku pernah tempek gambar aku…kat header, kat profile, kat entry, kat sidebar blog. Detail aku pun lengkap, siap de nama penuh, alamat, umur and so on. Tapi tu dulu. Sekarang, aku nak kekalkan diri aku beridentiti misteri. Biarlah rahsia. Hope takde yang menyampah. Hehehe.. Alasannya cuma satu…aku tak mahu dikenali ramai.
  
Aku Yang Dulu Dan Bukanlah Yang Sekarang | Versi Blogger, lagu tegar, aku yang dulu dan bukanlah sekarang, aku yang dulu dan sekarang, dahulu dan sekarang


Aku Yang Sekarang
Bergelar blogger aktif bermula tahun 2012. Tapi hanya sementara apabila line internet terputus selama 5 bulan. Sunyi sepi blog. Dalam masa terputus hubungan dengan dunia blog…aku mula berfikir sendiri, alangkah indahnya andai aku berkongsi entry yang boleh memberi manfaat buat orang lain. Buat pembaca.

Tanggal bulan Februari 2013, Alhamdulillah line internet pulih kembali. Aku hepi, bahagia. Aku melaksanakan hajatku. Iaitu cuba berkongsi sesuatu yang bermanfaat dengan pembaca lain. Pada masa yang sama, melaksanakan misi penting iaitu menjoinkan diri dalam segmen/GA, rindu bebeno aku time tu tau. Sekarang antara aku dan segmen tak dapat dipisahkan. Syok pulak, dapat kawan baru, trafik pun meriah dengan kehadiran pengunjung baru. Terima kasih semua :)

Now, dengan berblogging aku rasa ia menceriakan hidup aku. Menerusi berblog, ia juga mematangkan diri aku. Syukur Alhamdulillah..

Korang pulak? Apakah kisah korang sepanjang bergelar blogger?

Korang yang dulu dan bukanlah yang sekarang…lalalalala…

34 comments

deqla dedulu pun just suka2 berblog.. so x ksh sgt pun x update atau blogwaliking.. mmg x dikenali.. tp sekrg dikenali la jugak kan.. wlu tak femes pun..hihi.. x kesah pun yumida.. deqla respect dgn cara yumida.. trskan je beridentiti rahsia tu..ada kebaikannya juga.. ;)

ku yang dulu bukanla yang sekarang...
dulu blogku pink sekarang putih merah belang...
Dulu dulu duluku suka merapu sekarang..lagi naik tocanggggg

hahaha

p/s: pengalaman mematangkan penulisan. (^_^)

hihi, mama belum ada pengalaman hebat, blog pun masih baru... baca pengalaman yumida je lah..

aku yg dulu bukan yang sekarang lagu feverate juga...dulu xpandai nak buat entry panjang2..sekarang boleh la tahan..penat nak menaip cerita...untuk tatapan rakan maya..hehe

entry simple2jer..bw pun tak rajin..mana nak ramai pengunjung

giler famous lagu tuh...kalau lah ada kucen warna pink kat dunia nie..mau belian terlaris...pompuan je beli kan umi..

comel kucing pinkj..kita baru nak belajar brblog ;)

Hahah join segmen yang dah tamat tu teruk betol.. apapun semoga kekal selamanya berblog sebagai gadis misteri..*tp rasa jgk nak kenal tuannya..

hehehe semoga kita mempertingkatkan kualiti dalam berblog ya yumida syg.. amin :)

dulu kucing putih skarang kucing pink..hihik

Kadang2 rajin kadang2 malas nak update blog...tegok musim gak sy ni

dulu sya buat byk buat entry mengarut.. sekarg sya masih buat entry mengarut jugak kot haha..

ikut dan je sekarg nak taip huhu

suri www.cahayacinta.com

wah pas pink kala apa pula di cat nyer kucing tu. admin silalah sambungkan ceritanya lagi hee...

seronok membaca semoga gembira dengan dunia blogging yeah

ps: blh tak admin letak "Nama/URL" di ruang komen supaya mudha saya nak tinggalkan jejak.huhu..

saya harap akan dapat pergi belog ini selalu :)terima kasih

akak pn start blogging 2009 tp aktif 2012..klu baca entry2 lama mmg kelakar...ayat pn mmg byk short form..tp mkin lama kte cuba perbaiki penulisan

fi pulak dulu suka blog gelap....biasalah dulu jahil lagi bab-bab dunia blogging ni..lama2 dah tahu..oklahkn :P

Setiap blogger mempunyai pengalaman pahit manisnya sendiri. Ianya menjadi kenangan dalam lipatan sejarah kehidupan. Teruskan blogging...tetapkan satu matlamat, anda pasti akan terasa lebih mencabar dan menyeronokkan

Assalamualaikum Yumida

kisah saya peribadi ajer

aku ayng dulu bukan seorang blogger, tapi sekarang dah ada blog sendiri..hu3

same old same old je for me :D

p/s: jom support segmen fifi http://sweetmissfifi.blogspot.com/2013/09/segmen-my-feveret-book-everrr.html :)

Blogging mmg menceriakan hidup. Hehe. Selalu jak senyum sorang2 baca komen org. Hehe

Dulu blogging tak de sapa nk view page. Lama2 dan sekarang Alhamdulillah makin ramai :)

masha belum boleh dikata dulu lagi....hahaa

kalau nk citer ni kene buat entry mcm sis dlu la ahhaha...btw teruskan berblog yer sis ..

Lia pon seronok bile ade blog.. Sebab dapat kenal kawan baru.. kadang2 dpt hadiah kalau menang ga/segmen.. :)

Assalammualaikum...yumida,

kenangan dulu3 jadi kenangan dan masa dulu ada sejarah dan sekarang adalah masa realiti harus kita tempuhi sebagai blogger. Daripada Blogger yang biasa2 menjadi blogger yang matang dan memberikan inpirasi kepada jutaan peminat blog yumida ini.

Moga yumida sukses selalu. Jika ada seribu badai yang melanda tempuhi dengan jiwa yang tenang. ok.

mselim3

pls: daripada kawan yg seniasa menyokong kekawan.

menarik ler..
boleh sahrk tiru untk next entry nie..
hehehe..

baru tau dulu kucing tu kaler putih.
masih misteri siapa sebenar Yumida yerp.

ehh .. samalah kita , masa mula2 blogging tempek gmbr sana sini kasi bog semak , pastu join ga yg dah tamat .. adoih .. tergelak plak bila teringat balik kan .. haha

Nnt lah kita share citer kak... Sy dulu dan skrg.. Hehe

sekarang blog ni dah makin happening kan.. happy blogging yumida.. ;)

Naim mula blogging pada tahun 2009.. hehe

sama jua , dulu suka letak widget sampai nak loading blog berat. hehe

CiM dulu dan skarang sama jer, cuma rutin harian berbeza2, semakin busy nk berblog pown tak sempat apatah lagi bw.

dulu tak glamourmsgt sbb menulis suka2, tp skang adalah yg kenal, smpikan gi mana2 ada jer yg cakap.... "mcm kenal lah akak ni, familiar sgt" errkkkkk....pengaruh blog kaaaaa?

Amboi.. kemain lagi.. Mieya dulu pon serba tak tahu. But now, alhamdulillah adalah juga belajar beberapa ilmu

Dulu langsung x femes, skrg pon dok x femes jg.. Haha :P

memang blog ni dah bawa manfaat...tahniah sis..


EmoticonEmoticon