Personaliti Ladys Mengikut Warna

Ramai dalam kalangan kita tidak mengetahui bahawa 
melalui warna yang digemari juga sikap seseorang itu dapat diterjemahkan.
*Untuk perempuan sahaja yer... 

Jom Terjah!!!!!!!!
 
BIRU MUDA
- suka merendah diri.
-suka mengalah dan tidak sanggup menghadapi cabaran.
-sanggup berkorban demi kepentingan orang lain.
-cerdas dan bijak.
-sukakan sesuatu yang ringkas tetapi tidak menonjol.
-agak pendian tetapi seorang pendengar yang baik.

BIRU
- setia pada pasangan.
-senang untuk pegang wang (telaga duit jugak lah nie...! huhuhu)
- mahu kemahuannya dituruti.
- berterus terang dan jujur.
- cepat beri kemaafan tetapi tegas.
- tidak mahu mengalah dan senang meletakkan sasaran dalam hidup.

MERAH
- berani.
- emosional dan tegas.
- sanggup hidup susah daripada berusaha.
- tamak dan gelojoh.
- suka hidup senang lenang.
- mementingkan persahabatan dan tidak gemari persengketaan.

MERAH JAMBU
- tegas tetapi agak manja.
- mudah tersentuh dan menyimpan perasaan.
- suka romantis dan bermadah.
- tidak senang dengan bising dan peperangan.
- tidak banyak bercakap tetapi suka berfikir.
- cepat marah tetapi mudah redanya.

HITAM
- suka bermurung.
- prihatin.
- kuat menghadapi cabaran.
- tidak mudah terpengaruh.
- setia pada suami.
- baik hati tetapi cepat tersinggung.

PUTIH
- mempunyai perangai elok dan tulus.
- tidak banyak prasangka.
- berkata benar, jujur, dan rendah hati.
- ramah dan sopan-santun.
- 'open-minded' cepat berubah ikut keadaan.
- suka menolong tetapi sukar untuk menerima bantuan kerana lebih senang berdikari.

KELABU
- suka mengelamun.
- romantis.
- penyabar.
- tenang tetapi sukakan sesuatu yang penuh cabaran.
- suka mengada-ngada dan bergosip.

UNGU
- murah hati.
- merdeka hatinya dan tidak mahu diperintah.
- penuh inisiatif.
- pandai tetapi emosi.
- dingin dan kehendaknya meluap-luap.
- suka menggunakan orang lain untuk berjaya

HIJAU
- seseorang yang sukakan kedamaian.
- cintakan kebahagiaan.
- tidak suka peperangan dan huru-hara.
- patuh pada agama.
- teguh pendirian.
- agak konservatif.

KUNING
- amat menyukai ilmu.
- gemar membaca.
- tekun dan cerdas.
- tabah menghadapi cabaran.
- lebih suka mendengar pendapat orang lain daripada buat keputusan sendiri.
- teguh pendirian dan mudah berdolak-dalik.

COKLAT
- memiliki sifat keibuan.
- suka merendah diri.
- sopan dan halus budi.
- hati sentiasa was-was takut tersalah.
- sukar memberi kepercayaan.
- takut untuk membuat keputusan.

JINGGA
- seorang yang tahan lasak.
- garang dan berrhati kering.
- mudah dipercayai tetapi sukar mendengar kata.
- sukakan wang dan agak kebendaan.
- suka menjadi perhatian tetapi sukakan persaingan.
- suka meluahkan apa yang dirasai melalui kata-kata dan kadang-kadang agak menyakitkan.

12 comments:

  1. aie..prmpn jak.mun laki2 sikda ya?iboh pelik ya tek nangga kmk kakar srwk.hihi..sikit2 jak.. :D

    ReplyDelete
  2. Kenak la sik pelik bunyi kakar sarawak ya.. haha... Pasan siknya kmk ngerijiknya.. haha..

    ReplyDelete
  3. grace minat pink...and coklat... hehehehe... alahai...knapa ada kena sikti2 ni? ahakz!! hehe

    ReplyDelete
  4. suka semua warna. tapi paling suka warna merah. tapi macam tak tepat langsung. haha.

    ReplyDelete
  5. macam betul jak..coba tekak kmk suka warna apa...hehe

    ReplyDelete
  6. wawa: mun betol da adiah sik? pa tek? berik myvi baru? yesss... ungu????

    ReplyDelete
  7. info ini sgt bagus.. abistu kalau warna warni macam dalm gambr tu? hahahha

    ReplyDelete
  8. eza suka kaler orennn:D, tapi eza tak garang dan tak berhati kering...

    haha!! yang lain ada la juak benanya.. :P tapi x la, 100%. ngeh3..

    ReplyDelete
  9. abu: blh gak..bc kesemua personaliti di stas..hihi

    eza: oren...woooo....ktk semestinya yg unik

    ReplyDelete
  10. hahahahahahha=]camni kitak tauk....


    sayang ketat2 jak o.....hehehe

    ReplyDelete

SITE: P_yumida (mobile) Mobile overlay 320x50: