Minggu 44 Tarikh: 26 Oktober 2009 Hari: Isnin Kelas 1H (Masa: 3.25 – 4.00) Subjek Kemahiran Hidup Bersepadu (Perdagangan & Keusahawanan) Tajuk KHB-Reka Bentuk & Teknologi Subtajuk Perdagangan dan Keusahawanan Objektif 4.2 Penubuhan dan Pengendalian Perniagaan ABM 1. Latihan Pengayaan A & B 2. Rumusan keseluruhan bab penubuhan perniagaan 3. Sesi soal dan jawab KBKK Buku teks, halaman 315 - 331 Nilai Murni Berdikari Refleksi Pelajar membuat latihan pengayaan dalam buku teks. Seramai 84% pelajar memerlukan bimbingan daripada guru untuk menyelesaikan latihan dalam buku teks. Manakala, 16% pelajar lagi boleh mencari jawapan dengan usaha sendiri. Selesai membuat latihan, guru membuat penerangan ringkas tentang rumusan bab 2. Pada hujung masa, guru membuat sesi soal jawab dengan pelajar. Sebanyak 100% pelajar memberi respon yang baik dalam sesi perbincangan. Tingkatan 3H (Masa: 5.10 – 6.20) Matapelajaran Pendidikan Moral Pelajar tingkatan 3 cuti selepas PMR Tarikh: 27 Oktober 2009 Hari: Selasa Tingkatan 3F/3G (Masa: 12.50 – 2.00), 3B (Masa: 3.25 – 4.35) Matapelajaran Pendidikan Moral Pelajar tingkatan 3 cuti selepas PMR Tingkatan 1C (Masa: 4.35 – 5.45) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Irama & Pergerakan Bidang Seni Lukisan Objektif 1. Mengenal pasti ciri-ciri irama dan pergerakan 2. Memerhati irama dan pergerakan di alam sekelililng 3. Mengkaji kesan irama dan pergerakan dalam karya-karya seni visual Aktiviti Melukis kesan pergerakan tiupan angin kuat dan hujan terhadap pergerakan rambut Penerapan Nilai Hormat menghormati Penyerapan Ilmu Geografi Alat Bantu Mengajar Pensil, pemadam, kertas lukisan dan warna Refleksi Sesi P&P tidak dapat dijalankan sebab saya mengambil cuti selama 2 hari. Tajuk bagi subjek PSV ini akan diajar pada minggu hadapan sebelum peperiksaan bermula. Tarikh: 28 Oktober 2009 Hari: Rabu Tingkatan 1K (Masa: 2:00 – 3.10), 1D (Masa: 5.10 – 6.20) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Irama & Pergerakan Bidang Seni Lukisan Objektif 1. Mengenal pasti ciri-ciri irama dan pergerakan 2. Memerhati irama dan pergerakan di alam sekelililng 3. Mengkaji kesan irama dan pergerakan dalam karya-karya seni visual Aktiviti Melukis kesan pergerakan tiupan angin kuat dan hujan terhadap pergerakan rambut Penerapan Nilai Hormat menghormati Penyerapan Ilmu Geografi Alat Bantu Mengajar Pensil, pemadam, kertas lukisan dan warna Refleksi P&P tidak dapat dijalankan kerana saya masih bercuti. Tajuk ini akan diajar untuk minggu hadapan Tarikh: 29 Oktober 2009 Hari: Khamis Tingkatan 1M (Masa: 2:00 – 3.10) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Irama & Pergerakan Bidang Seni Lukisan Objektif 1. Mengenal pasti ciri-ciri irama dan pergerakan 2. Memerhati irama dan pergerakan di alam sekelililng 3. Mengkaji kesan irama dan pergerakan dalam karya-karya seni visual Aktiviti Melukis kesan pergerakan tiupan angin kuat dan hujan terhadap pergerakan rambut Penerapan Nilai Hormat menghormati Penyerapan Ilmu Geografi Alat Bantu Mengajar Pensil, pemadam, kertas lukisan dan warna Refleksi Pelajar kreatif dalam menggambarkan kesan tiupan angin terhadap pergerakan rambut manusia. Terdapat idea tambahan dalam lukisan pelajar. Sebanyak 100% pelajar menghantar lukisan sebaik masa tamat. Kelas 1H (Masa: 3.25 – 4.00) Subjek Kemahiran Hidup Bersepadu (Perdagangan & Keusahawanan) Tajuk KHB-Reka Bentuk & Teknologi Subtajuk Perdagangan dan Keusahawanan Objektif 4.3 Dokumen Perniagaan ABM 1. Latihan Pengayaan A & B 2. Rumusan keseluruhan bab dokumen perniagaan 3. Sesi soal dan jawab KBKK Buku teks, halaman 351 – 352 Nilai Murni Berjimat cermat Refleksi Semua pelajar memberi kerjasama baik dalam melakukan latihan pengayaan berdasarkan buku teks. Guru memberi penerangan ringkas mengenai dokumen yang diperlukan dalam perniagaan. Terdapat beberapa orang pelajar yang keliru mengenai jenis-jenis dokumen, guru menerangkan satu per satu sehingga pelajar memahami setiap jenis dokumen dan dapat membezakan semua dokumen dalam perniagaan. Sebaik loceng berbunyi, sebanyak 84% pelajar menghantar tugasan manakala 16% pelajar lagi akan menghantar tugasan latihan bagi keesokkan harinya. Tingkatan 3H (Masa: 4.35 – 5.10) Matapelajaran Pendidikan Moral Pelajar tingkatan 3 cuti selepas PMR Tarikh: 30 Oktober 2009 Hari: Jumaat Tingkatan 3B (Masa: 2.00 – 2.35), 3F/3G (Masa: 5.10 – 6.20) Matapelajaran Pendidikan Moral Pelajar tingkatan 3 cuti selepas PMR Tingkatan 1L (Masa: 2.35 – 3.45) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Irama & Pergerakan Bidang Seni Lukisan Objektif 1. Mengenal pasti ciri-ciri irama dan pergerakan 2. Memerhati irama dan pergerakan di alam sekelililng 3. Mengkaji kesan irama dan pergerakan dalam karya-karya seni visual Aktiviti Melukis kesan pergerakan tiupan angin kuat dan hujan terhadap pergerakan rambut Penerapan Nilai Hormat menghormati Penyerapan Ilmu Geografi Alat Bantu Mengajar Pensil, pemadam, kertas lukisan dan warna Refleksi Sebanyak 80% pelajar mempunyai daya usaha sendiri dalam melakukan tugasan ini. Manakala 20% pelajar lagi memerlukan bimbingan daripada guru untuk menggambarkan suasana pergerakan angin dalam karya seni lukisan. Guru menerangkan secara terperinci cara menghasilkan kesan daripada tiupan angin kuat dalam lukisan kepada pelajar. Semua pelajar menghantar lukisan sebaik sahaja masa tamat. Minggu 43 Tarikh: 2 November 2009 Hari: Isnin Cuti Peristiwa Tarikh: 3 November 2009 Hari: Selasa Tingkatan 3F/3G (Masa: 12.50 – 2.00), 3B (Masa: 3.25 – 4.35) Matapelajaran Pendidikan Moral Pelajar tingkatan 3 cuti selepas PMR Tingkatan 1C (Masa: 4.35 – 5.45) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk 1. Lukisan 2. Irama & Pergerakan Bidang Seni halus Objektif 1. Mengenal pasti pelbagai jenis alat, bahan dan media yang sesuai untuk melukis 2. Mempelajari proses melukis dan cara persembahan 3. Mendapat pengetahuan am tentang lukisan sebagai satu cabang seni halus 4. Mengenal pasti ciri-ciri irama dan pergerakan 5. Memerhati irama dan pergerakan di alam sekelililng 6. Mengkaji kesan irama dan pergerakan dalam karya-karya seni visual Aktiviti Menghasilkan karya lukisan menggunakan teknik ton dan gosokan Penerapan Nilai Berusaha bersungguh-sungguh Penyerapan Ilmu Pendidikan Seni Alat Bantu Mengajar Pensil, pemadam dan warna Refleksi Tarikh: 4 November 2009 Hari: Rabu Tingkatan 1K (Masa: 2:00 – 3.10), 1D (Masa: 5.10 – 6.20) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk 1. Lukisan 2. Irama & Pergerakan Bidang Seni halus Objektif 1. Mengenal pasti pelbagai jenis alat, bahan dan media yang sesuai untuk melukis 2. Mempelajari proses melukis dan cara persembahan 3. Mendapat pengetahuan am tentang lukisan sebagai satu cabang seni halus 4. Mengenal pasti ciri-ciri irama dan pergerakan 5. Memerhati irama dan pergerakan di alam sekelililng 6. Mengkaji kesan irama dan pergerakan dalam karya-karya seni visual Aktiviti Menghasilkan karya lukisan menggunakan teknik ton dan gosokan Penerapan Nilai Berusaha bersungguh-sungguh Penyerapan Ilmu Pendidikan Seni Alat Bantu Mengajar Pensil, pemadam dan warna Refleksi Tarikh: 5 November 2009 Hari: Khamis Peperiksaan Akhir Tahun Bahasa Cina/ Bahasa Iban/ Pendidikan Islam Masa: 4.30 – 6.20p.m Tarikh: 6 November 2009 Hari: Jumaat Peperiksaan Akhir Tahun Masa: 2.00 – 3.00p.m 2) Kemahiran Hidup Bersepadu Masa: 3.30 – 5.00p.m
RPH Minggu 44-45
Pendidikan Seni Visual
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓
Related Posts
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comments so far
PN Umi,
RPH puan telah saya semak. Ianya lengkap dan kemas. Kekalkan usaha baik ini.
T. kasih
EmoticonEmoticon