Di Atas Pagar [Bukan Pagar Rumahmu/ Bukan Juga Pagar Rumahku]


Kata sepakat telah diputuskan
aku masih termanggu-manggu
berfikir sejenak..
cuba untuk memujuk hati
YA pun tidak, TAK NAK pun tidak
hanya bersuara TAK TAHU
demi menjaga hati mereka
jadi yg terbaik bagiku...berdiam & tunduk akur

Pernahkah kamu mengalami situasi begini?
Apa solusi kamu?

41 comments

em em..kdg2 silence is better kan..drp berckp nanti bnyk hati yg terasa..kdg2 kene sabo je.tapi sabo pun ade batas nyee

binggung sekejap kalau berada dalam keadaan situasi mcm ni... mmg payah,...!

NAL lebih suka untuk melontarkan pendapat..kalau nak setuju pun boleh tapi lebih baik jika difikirkan apa impak yang akan berlaku.. :)

Assalam, ini persoalan yg selalu terjadi apabila nak buat pilhan dan jalan yg terbaik buat kita adalah solat istikarah... mintalah bantuan Dari-Nya, insyaAllah keputusan yg akan dibuat nanti pasti adalah yg terbaik utk kita... Wassalam... >.<

bersewrah saja pada ALLAH. buat solat sunat istiqarah InsyaAllah ALLAH akan tunjukan jalan.

jadi ats pagar siapala skrg nie? hehe

awak,
buat solat istikarah sbgai jalan utk membantu awak mencari jalan penyelesaian.. :)insyaAllah..

Kadang2 kita mmg terpaksa berdiam untuk selesaikan masalah... Tp jgn sampai melarat pulak... Kena amik tindakan lain la plak..

err berdiam diri je kot. tp kalau tu dpt setelkan masalah la. kalau tak, terpaksa la pilih antara dua tu. :)

http://hunyieda.blogspot.com/2012/06/awesome-giveaway-by-us.html jemput j0in sini.. banyak hadiah menarik..

bermonolog dalam hatilah jawabnya wuwuwuwuwu

solusinya, mohonlah pada Allah swt, semoga dia beri petunjuk yang sebaik-baiknya

fuhh cam susah jer..tapi kalau berdiam adalah jalan yg terbaik maka itu lah yg terpaksa dibuat..

Assalamualaikum Yumida..

Mohon padaNYA dengan mendirikan solat sunat istiqarah.
Insyaallah di beri jalan yang terbaik. :)

emm yumida,klu saya redha ajelah... (^_^)

Tuk lebih kurang sama ngan peribahasa ditelan mati emak diluah mati bapak,betul ke sik tuk,hihihi.....

pernah jadi. dan biasanya buat tak tahu sebab mls nak bg opinion. nnt bercanggah orang marah.

pernah kak..mula la tak tidur malam dibuatnya..

السلم عليكم ورحمة الله

Pernah juak, diam mun nya boleh mengugat hubungan tapi mun perkara mungkar perlu bersuara menegur..

Yumida..moga diberi petunjuk oleh Allah untuk memilih yang terbaik, moga diberi kekuatan juga untuk bersuara jika perlu..

yup berdiam diri 2 lbh bek =)

mohon pada Allah supaya diberikan petunjuk... :)

pernah terjadi dan pasrah je

kdg2 berdiam diri itu lebih baik, dn kadang2 kita kena juga bersuara akan maruah kita tidak dipijak2

ni mesti kes bergaduh kan..kita di tengah2..huhu

cara penyelesaian yg lebih baik...biar bukan yes or no...nothing to say...

kdg2 diam tu adalah yg terbaik..

yumida..sometimes silence is better :)

susah kan cam gini.. dlm dilema!! ditelan pahit dibuang sayang rasanya! huhu

ye. skrg pun tgh lalui. ditelan mati mak, diluah mati bapak. huhu

silent is the best, is it correct?

npe link blog solehah je yg xd dlm bloglist GSF yumida ye?hurmmm

kadang2 berdiam diri lebih baik... hu3.. tp kn, kalo xnk situasi keliru btmhh keliru.. so, katakan sja apa yg terbuku d hati.. insyaallah, mrk akn faham..

kadang2 berdiam tu tak dapt menyelesaikan masalah...;)

pilih yg terbaik...kite mesti ada keputusan...:)

memang jalan terbaik diam.kadang bila bersuara dlm keadaan merah tak sengaja melukakan hati orgplak walaupun hatikita luka jugak.huhu

pernahh...senyumm tak pelu kata apa² senyummm..♫♫♫

susah nak jaga hati semua orang~~ huhu~~


EmoticonEmoticon