Jalan Raya Ke Gedong, Buntal & Semariang

Raya tahun ni tak banyak sangat jalan. Tak macam tahun lepas. Banyak tempat pergi. Tahun ni aktiviti berziarah agak terhad. Sebabnya baby Adeeba masih kecil (5 bulan) risau takut dia menangis rumah orang. Dia kalau buka mulut, kelam kabut dibuatnya. Pitch dia tinggi. Hehe..

Apa pun, tetap jugak dapat berjalan raya. Merayap sana sini. Nun haaa sampai ke Gedong, Buntal dan Semariang. Wah seronok rasanya dapat jejak kaki ke Gedong. Ni kali ke-3 aku sampai ke Gedong tapi pengalaman pertama beraya ke Gedong. Raya kedua hari tu, kami follow akak ipar ke Gedong.

Keluarga kecil kami

Banyak lorong kat Gedong, mau sesat dibuatnya kalau confuse jalan. Sana sini tembus jalan. Haritu kami pergi Kampung Perintah. Datang-datang je disaji dengan mi laksa Sarawak. Sedap weh! Buah hati! Apa lagi bedal! Aku kek-kek raya ni, aku kurang makan. Tak gemar makanan manis. Tapi kalau dihidangkan dengan makanan lain..wah seronoknya dapat isi perut. Rumah seterusnya pergi rumah kawan hb. Makan nasi arab. Ooo macam tu rasanya nasi arab, rasa berempah, agak pedas nasinya.

Raya ke-4, kami pergi ke Buntal dan Semariang. Dapat menikmati hidangan spaghetti dan roti bakar. Urmmm sedapnya. Eh ada jugak hidangan buras (makanan orang Sabah). Sedapnya nasi dalam pisang tu.

Raya tahun ni, puas aku teguk air gas. Sebab tahun lepas aku pregnant, so agak control sikit minum minuman manis. Even tak digalakkan untuk ibu mengandung. Nah tahun ni, aku pulun je air menggoda atas meja. Letak bersama ais. Fuh…kejap je habis! Pelik kan…aku tak suka makanan manis, tapi minuman manis macam air gas aku bedal. Kikiki…

13 comments

dah dekat rmh kmk ya. hehe

terima kasih.

http://ejulz.blogspot.com/2018/07/top-komentor-sepanjang-zaman.html

hi kak yumida lama x jenguk blog kak
jemput la blow walking kat blog sy
http://sihijo.blogspot.com

Hai Yumida, lama tak update... jomlah join my GA CONTEST: Isi Buih-kata Komik, hadiahnya komik2 indie tempatan edisi terhad! Tarikh akhirnya 1 Dis ni... meh join meh (merayu nih) :"D

Kite bukan spam tau huhuhu... :"3

Assalamualaikum..

Salam ukwah dari saya untuk anda..

Jom follow blog saya iya seo dan

saya sudah follow blog anda #4002

Tinggalkan komen dan saya akan cuba membalas komen anda..

Saya akan berusaha membalas kunjungan anda jika berkesempatan..

Komen yang baik2 sahaja ye..

Semoga ikatan ukhwah kita akan berterusan..

Terima kasih sekali lagi..ya

I read your entire article and I genuinely like it.Thank you for discussing this great post. And Pikdo is an Instagram Online Viewer that you can easily browse users, location, followers, hashtags, popular contents, statistics and much more. ...

Salam perkenalan, nama blogger baru dan nama saya Linda
Saya ingin bertukar link dengan rakan-rakan blogger semua
Sertai segmen saya "Jom Tukar Bloglist"
Maaf jika ada salah susunan, orang baru…heheheh..Baru nak belajar buat segmen dan cari rakan-rakan
JOM TUKAR BLOGLIST

Great post I must say and thanks for the information. Education is definitely a sticky subject. However, is still among the leading topics of our time. I appreciate your post and look forward to more. how does google ads generate responsive search ads?

This comment has been removed by the author.

"Thanks for sharing! I always looking for ways to make customers lives easier, and your blog post is a great example of that.

I'm excited to tell the company that provides Messaging services which that help increase customer satisfaction and sales.

Click to know more:
bulk sms
bulk sms provider in india
"

"Thanks for sharing this valuable content!

I'm glad I found RatSMS Messaging Service which is helpful, and I hope it helped you increase sales and customer satisfaction.

Click to know more:
bulk sms service
bulk sms provider
sms blaster
"


EmoticonEmoticon