Giveaway Rahmatnya Ramadhan part 2

KLIK BANNER UTK JOIN

KEISTIMEWAAN BULAN RAMADHAN:


1. Puasa Ramadhan melatih diri berdisiplin

Puasa juga melatih diri berdisiplin , Wahbah Zuhaili menjelaskan bahawa seorang yang berpuasa harus makan dan minum dalam waktu yang terbatas. Bahkan dalam berbuka puasa pun harus disegerakan.



2. Puasa Ramadhan melatih kesabaran

Bulan Ramadhan adalah bulan puasa di mana pada siang hari kita diperintahkan meninggalkan makanan yang asalnya halal, terlebih lagi yang haram. Begitu pula di saat ada seseorang mengganggu kita. Rasulullah Saw. bersabda: “Bila seseorang menghina atau mencacinya, hendaknya ia berkata 'Sesungguhnya aku sedang puasa." (HR. Bukhari)



3. Ramadhan bulan ampunan

Bulan Ramadhan adalah bulan ampunan, Rasulullah Saw. bersabda: “Dan siapa yang berpuasa Ramadhan dengan dasar keimanan dan pengharapan redha Allah, diampunkan untuknya dosa yang telah lalu.”(HR. Bukhari)



4. Puasa Ramadhan menyihatkan

Rasulullah bersabda: ”Berpuasalah, maka kamu akan sihat” (HR. Ibnu Sunni), ada yang menyatakan bahawa hadits ini dhoif, akan tetapi ada pula yang menyatakan bahawa darjat hadits ini sampai dengan tingkat hasan (lihat, Fiqh Al Islami wa Adilatuh, hal 1619).



Tapi makna hadist masih boleh diterima, kerana puasa memang menyihatkan. Al Harits bin Kaldah, tabib Arab yang pernah mengabdi kepada Rasulullah Saw. juga pernah menyatakan:”Perut adalah tempat tinggal penyakit dan sedikit makanan adalah ubatnya”.


HADIAH:

Topup rm5x6 by Siti Hajar Karim 
Topup rm5x2 by Nurul Hasanah
1x kerongsang by Syieraa md saad
RM 100X1  by Prince Nub
Topup rm30x1 by Elih Japahar
1x mask dan 1xhandbag by Fadhila Farhana
1x shawl  dan 1x shiseido mask by Myra Eyra
Kad raya tempahan x2 + bookmarks kain felt x1 by Nurul Cahaya
Topup rm10x2  by Putera Rimba

TAMAT: 3 OGOS 2013

2 comments

RAJINNYA BERSEGMAN..SEMOGA BERJAYA YE..=)

Selamat bersegmen akak ! Goodluck :D

#tak sabar pulak rasenye nak tunggu bulan puasa nanti :D :D


EmoticonEmoticon