Segmen Seni : Makeover Me Contest



Makeover Me Contest adalah berlatar belakangkan Las Vegas. Ini merupakan rupa Alif Ismail selepas sesi makeover. Memandangkan beliau merupakan seorang usahawan berjaya di Las Vegas, tema background di atas sangat bersesuaian dengan photoshot ini. Warna ‘maroon’ pada rambut dan kening dipilih kerana sesuai dengan warna kulit Alif yang mana memberi kesegaran pada penampilan Alif dan tampak lebih muda.

Pemilihan kanta mata biru pula sebagai penegasan dan menimbulkan kontra. Ini sangat penting bagi seseorang supaya tampak lebih elegant, macho, unik, seperti ada sesuatu tarikan untuk sentiasa memandang ke arahnya. Ia seakan-akan orang Asia yang mirip seperti orang Barat, keunikan wujud di situ.

Pemilihan kemeja biru bersesuaian dengan warna tali leher yang gelap sedikit. Penggayaan kot hitam melambangkan seorang usahawan berjaya. Seluar slack berwarna hitam amat sesuai dengan warna kot. Tali pinggang berwarna coklat tua dipilih bagi menimbulkan kontra dalam imej Alif Ismail.

Oh ya...pasti anda tertanya-tanya kan. Perniagaan apa yang dijalankan oleh Alif Ismail ni. Alif Ismail mengembangkan sayap perniagaannya sebagai Model Agent yang bekerjasama dengan Italian Vogue.  Beliau juga bekerjasama bersama model antarabangsa iaitu Tyra Banks, Kate Mose dan jurugambar terkenal Nigel Barker.

Jom Kengkwn Kita Meriahkan Lagi Contest Makeover Ni
Try Ler......
Jgn Tak Try!

7 comments

salam...

wow...tu dia imaginasi yg sgt tinngi..!!! hahahah..

terima kasih kerana join ye..berbakat semua..!!

waahhh sgt kreatif, gdluck ye.. sy pun join ^_^

sory salah share link.. hehe
ini link baru blog sy..

comel juak tukang penganjur ya eh......


EmoticonEmoticon