Minggu 7 Tarikh: 11 Februari 2009 Hari: Rabu Tingkatan 1K (Masa: 2:00 – 3.10), 1D (Masa: 5.10 – 6.20) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Garisan (Membuat garisan dengan pelbagai bahan) Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Menerapkan teknik membuat garisan menggunakan pelbagai bahan kepada pelajar 2. Pelajar dapat memahami teknik garisan dan mengaplikasi dalam bentuk lukisan 3. Pelajar mengetahui pentingnya sikap berdikari dalam diri seseorang pelajar Aktiviti Melukis bertemakan tajuk 'bebas' Penerapan Nilai Berdikari Penyerapan Ilmu Matematik Alat Bantu Mengajar Pensel, kertas lukisan, pemadam, pen, warna air, warna pensel,berus warna Refleksi Pelajar memberi idea kreatif dalam lukisan Tarikh: 12 Februari 2009 Hari: Khamis Tingkatan 1M (Masa: 2:00 – 3.10) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Warna (Jenis-jenis warna) Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Pelajar memahami jenis-jenis warna dan jenis gubahan warna 2. Pelajar memberi pendapat berkenaan objek berwarna dalam bilik kelas 3. Sikap bertanggungjawab mesti ada dalam diri manusia Aktiviti Membuat sesi soal jawab berkenaan objek berwarna yang terdapat di muka bumi Penerapan Nilai Bertanggungjawab Penyerapan Ilmu Geografi Alat Bantu Mengajar Pen, pemadam, papan hitam, kapur tulis Refleksi Pelajar dapat menyatakan objek-objek berwarna dan megetahui kepentingan memelihara sumber alam Kelas 1H (Masa: 3.25 – 4.00) Subjek KHB-Reka Bentuk & Teknologi Tajuk Reka Bentuk dan Penghasilan Projek Subtajuk 2.1 Pengenalan Reka Bentuk dan Teknologi Objektif i. Menyatakan definisi reka bentuk dan teknologi ii.Mengenal pasti faktor utama reka bentuk iii.Mengenal pasti sifat bahan dan kegunaannya ABM Buku teks, halaman 10 - 12 KBKK Sistematik Nilai Murni Berjimat cermat Refleksi Pelajar memahami faktor-faktor pemilihan reka bentuk projek Tingkatan 3H (Masa: 4.35 – 5.10) Matapelajaran Pendidikan Moral Gerak Gempur Sains Kertas II Tarikh: 13 Februari 2009 Hari: Jumaat Tingkatan 3B (Masa: 2.00 – 2.35), 3F/3G (Masa: 5.10 – 6.20) Matapelajaran Pendidikan Moral Gerak Gempur Matematik Kertas I & II Tingkatan 1L (Masa: 1.25 – 2.35) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Warna (Jenis-jenis warna) Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Pelajar memahami jenis-jenis warna dan jenis gubahan warna 2. Pelajar memberi pendapat berkenaan objek berwarna dalam bilik kelas 3. Pelajar memahami pentingnya peka terhadap alam sekitar Aktiviti Membuat sesi soal jawab berkenaan perkara di ajar Penerapan Nilai Peka terhadap alam sekitar Penyerapan Ilmu Geografi Alat Bantu Mengajar Meja, kerusi, baju sekolah, kertas notis berwarna, kipas Refleksi Pelajar memahami kepentingan warna dalam kehidupan seharian Tarikh: 14 Februari 2009 Hari: Sabtu (Kelas Ganti) Tingkatan 3B (Masa: 12.10 – 12.45), 3F/3G (Masa: 3.20 – 4.30) Matapelajaran Pendidikan Moral Tajuk Pekerja Beretika Negara Terbilang Tajuk Khas Tahukah anda? Praktikkan bersama-sama Objektif 1. Mengenal pasti ciri amanah seseorang pekerja 2. Menyedari kepentingan sikap amanah sewaktu melaksanakan tugas 3. Mengamalkan sikap amanah semasa melaksanakan tugas Prosedur 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Pembentangan hasil kerja pelajar 3. Refleksi ABM Buku teks, halaman 10 -12 Penerapan Nilai 1. Ciri-ciri menjadi seorang pekerja yang cemerlang 2. Ciri-ciri etika kerja yang harus dicontohi 3. Kesan negatif yang diterima jika bersikap tidak amanah Penilaian Pelajar dpt membezakan ciri-ciri amanah dan tidak amanah Refleksi Pelajar dapat menyatakan pendapat mengenai etika kerja di negara kita Tingkatan 1L (Masa:12.45 – 1.55) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Warna (Warna sekunder) Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Mengaplikasi teknik warna sekunder dalam bentuk lukisan dan warna 2. Menggunakan teknik mewarna yang betul 3. Memupuk sikap kerajinan dalam setiap diri pelajar Aktiviti Melukis dan mewarna Penerapan Nilai Kerajinan Penyerapan Ilmu Pendidikan Moral Alat Bantu Mengajar Pensel, pemadam, kertas lukisan, warna air, warna pensel, berus warna Refleksi Pelajar dapat mengaplikasi teknik warna sekunder Minggu 8 Tarikh: 16 Februari 2009 Hari: Isnin Kelas 1H (Masa: 3.25 – 4.00) Subjek KHB-Reka Bentuk & Teknologi Tajuk Reka Bentuk dan Penghasilan Projek Subtajuk 2.4 Alatan Tangan dan Mesin Objektif i. Mengenal pasti nama dan fungsi alatan tangan dan mesin ii.Menerangkan cara mengukur, menanda, memotong, dan mencantumkan bahagian projek iii. Menyenaraikan alat dan bahan kemasan yang sesuai dengan projek ABM Buku teks, halaman 12 - 37 KBKK Sistematik Nilai Murni Bertanggungjawab Refleksi Pelajar menyiapkan tugasan diberi Tingkatan 3H (Masa: 5.10 – 6.20) Matapelajaran Pendidikan Moral Tajuk Pekerja Beretika Negara Terbilang Tajuk Khas Tahukah anda? Praktikkan bersama-sama Objektif 1. Mengenal pasti ciri amanah seseorang pekerja 2. Menyedari kepentingan sikap amanah sewaktu melaksanakan tugas 3. Mengamalkan sikap amanah semasa melaksanakan tugas Prosedur 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Pembentangan hasil kerja pelajar 3. Refleksi ABM Buku teks, halaman 8 -12 Penerapan Nilai 1. Ciri-ciri menjadi seorang pekerja yang cemerlang 2. Ciri-ciri etika kerja yang harus dicontohi 3. Kesan negatif yang diterima jika bersikap tidak amanah Penilaian Pelajar dapat membezakan ciri-ciri amanah dan tidak amanah Refleksi Pelajar dapat menyatakan pendapat mengenai etika kerja di negara kita Tarikh: 17 Februari 2009 Hari: Selasa Tingkatan 3F/3G (Masa: 12.50 – 2.00), 3B (Masa: 3.25 – 4.35) Matapelajaran Pendidikan Moral Tajuk Harga Diriku, Maruah Hidupku Tajuk Khas Fikir dan jawab/ Bincangkan bersama-sama Objektif 1. Mengenal pasti amalan menjaga maruah dan harga diri 2. Menyedari kepentingan menjaga maruah dan harga diri 3. Mempraktikkan cara hidup sihat masa kini Prosedur 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Pembentangan hasil kerja pelajar 3. Refleksi ABM Buku teks, halaman 14 - 19 Penerapan Nilai Kasih sayang Penilaian Pelajar dapat membentangkan hasil kerja dengan baik Refleksi Pelajar menyatakan pendapat cara-cara meningkatkan harga diri Tingkatan 1C (Masa: 4.35 – 5.45) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Warna (Jenis-jenis warna) Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Pelajar memahami jenis-jenis warna dan jenis gubahan warna 2. Pelajar memberi pendapat berkenaan objek berwarna dalam bilik kelas 3. Menerangkan sikap hemah tinggi yang perlu diamalkan oleh setiap pelajar Aktiviti Membuat sesi soal jawab berkenaan perkara di ajar Penerapan Nilai Berhemah Tinggi Penyerapan Ilmu Sejarah Alat Bantu Mengajar Meja, kerusi, baju sekolah, kertas notis berwarna, kipas Refleksi Pelajar memahami kepentingan warna dalam kehidupan seharian Tarikh: 18 Februari 2009 Hari: Rabu Tingkatan 1K (Masa: 2:00 – 3.10), 1D (Masa: 5.10 – 6.20) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Warna ( Jenis-jenis warna) Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Pelajar memahami jenis-jenis warna dan jenis gubahan warna 2. Pelajar memberi pendapat berkenaan objek berwarna dalam bilik kelas 3. Sikap bantu-membantu amat penting diterapkan dalam diri seseorang pelajar Aktiviti Membuat sesi soal jawab berkenaan perkara di ajar Penerapan Nilai Bantu-membantu Penyerapan Ilmu Bahasa Melaysia Alat Bantu Mengajar Meja, kerusi, baju sekolah, kertas notis berwarna, kipas Refleksi Pelajar memahami kepentingan warna dalam kehidupan seharian Tarikh: 19 Februari 2009 Hari: Khamis Tingkatan 1M (Masa: 2:00 – 3.10) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Jalinan (Mengenal jenis dan teknik menghasilkan jalinan) Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Membezakan jalinan sentuh dan jalinan tampak 2. Membuat hasil jalinan dengan menggunakan pelbagai media 3. Menerangkan pentingnya sikap sederhana dalam kehidupan Aktiviti Menunjukkan contoh-contoh jalinan tampak kepada pelajar Penerapan Nilai Kesederhanaan Penyerapan Ilmu Bahasa Malaysia Alat Bantu Mengajar Alat tulis dan kertas lukisan Refleksi Pelajar menyuarakan pendapat contoh-contoh jalinan sentuh Kelas 1H (Masa: 3.25 – 4.00) Subjek KHB-Reka Bentuk & Teknologi Tajuk Reka Bentuk dan Penghasilan Projek Subtajuk 2.4 Alatan tangan dan mesin Objektif 1. Mengenal pasti nama dan fungsi alatan tangan dan mesin 2. Membuat latihan soalan objektif bagi perkara diajar 3. Membuat penyemakan jawapan Bab 2 bersama-sama ABM Buku teks, halaman 13 - 22 KBKK Sistematik Nilai Murni Bersederhana Refleksi Pelajar menyiapkan tugasan diberi Tingkatan 3H (Masa: 4.35 – 5.10) Matapelajaran Pendidikan Moral Tajuk Harga Diriku, Maruah Hidupku Tajuk Khas Fikir dan jawab/ Bincangkan bersama-sama Objektif 1. Mengenal pasti amalan menjaga maruah dan harga diri 2. Menyedari kepentingan menjaga maruah dan harga diri 3. Mempraktikkan cara hidup sihat masa kini Prosedur 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Simulasi 3. Refleksi ABM Buku teks, halaman 14 - 19 Penerapan Nilai Kasih sayang terhadap keluarga Penilaian Pelajar memahami pentingnya menjaga maruah dan harga diri Refleksi Pelajar menyatakan pendapat cara-cara meningkatkan harga diri Tarikh: 20 Februari 2009 Hari: Jumaat Tingkatan 3B (Masa: 2.00 – 2.35), 3F/3G (Masa: 5.10 – 6.20) Matapelajaran Pendidikan Moral Tajuk Tugasku Tanggungjawabku Tajuk Khas Apakah tindakan anda?/ Renung bersama/ Bincangkan bersama-sama/ Projek bersama Objektif 1. Mengenal pasti ciri-ciri seorang yang bertanggungjawab 2. Menyedari kepentingan sikap bertanggungjawab 3. Melaksanakan tanggungjawab dengan sempurna Prosedur 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Simulasi 3. Refleksi ABM Buku teks, halaman 20 - 25 Penerapan Nilai Kebebasan bersuara Penilaian Pelajar mengetahui pentingnya sikap bertanggungjawab sebagai seorang pelajar dan pekerja Refleksi Pelajar membentangkan hasil kerja berkumpulan mengenai kerjaya di pilih Tingkatan 1L (Masa: 2.35 – 3.45) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Jalinan (Mengenal jenis dan teknik menghasilkan jalinan) Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Membezakan jalinan sentuh dan jalinan tampak 2. Membuat hasil jalinan dengan menggunakan pelbagai media 3. Menerangkan pentingnya sikap sederhana dalam kehidupan Aktiviti Menunjukkan contoh-contoh jalinan tampak kepada pelajar Penerapan Nilai Kesederhanaan Penyerapan Ilmu Geografi Alat Bantu Mengajar Alat tulis dan kertas lukisan Refleksi Pelajar memberi pendapat contoh-contoh jalinan sentuh Minggu 9 Tarikh: 23 Februari 2009 Hari: Isnin Kelas 1H (Masa: 3.25 – 4.00) Subjek KHB-Reka Bentuk & Teknologi Tajuk Reka Bentuk dan Penghasilan Projek Subtajuk 2.6 Reka Bentuk Projek Objektif 1. Mengenal pasti masalah yang hendak diselesaikan 2. Mengumpul maklumat dan data ABM Buku teks, halaman 37 - 40 KBKK Menganalisa data Nilai Murni Kerjasama Refleksi Pelajar dapat menyenaraikan cara untuk mengumpul data Tingkatan 3H (Masa: 5.10 – 6.20) Matapelajaran Pendidikan Moral Tajuk Tugasku Tanggungjawabku Tajuk Khas Apakah tindakan anda?/ Renung bersama/ Bincangkan bersama-sama/ Projek bersama Objektif 1. Mengenal pasti ciri-ciri seorang yang bertanggungjawab 2. Menyedari kepentingan sikap bertanggungjawab 3. Melaksanakan tanggungjawab dengan sempurna Prosedur 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Simulasi 3. Refleksi ABM Buku teks, halaman 20 - 25 Penerapan Nilai Hemah tinggi Penilaian Pelajar mengetahui pentingnya sikap bertanggungjawab sebagai seorang pelajar dan pekerja Refleksi Pelajar membentangkan hasil kerja berkumpulan mengenai kerjaya di pilih Tarikh: 24 Februari 2009 Hari: Selasa Tingkatan 3F/3G (Masa: 12.50 – 2.00), 3B (Masa: 3.25 – 4.35) Matapelajaran Pendidikan Moral Tajuk Amalan Berbudi Hidup Sejahtera Tajuk Khas Fikir dan Jawab/ Iktibar Bersama/ Pedoman Bersama/ Apakah Tindakan Anda Objektif 1. Memahami kepentingan mengamalkan sikap berhemah tinggi 2. Mengamalkan sikap terbuka terhadap kritikan untuk kemajuan diri 3. Membezakan ciri-ciri berhemah tinggi dan tidak berhemah tinggi Prosedur 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Pembentangan hasil kerja pelajar 3. Refleksi ABM Buku teks, halaman 26 - 30 Penerapan Nilai Berdikari Penilaian Pelajar dapat membezakan ciri-ciri berhemah tinggi dan tidak berhemah tinggi Refleksi Pelajar memberi pendapat ciri-ciri seorang pelajar yang berhemah tinggi Tingkatan 1C (Masa: 4.35 – 5.45) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Jalinan (Mengenal jenis dan teknik menghasilkan jalinan) Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Membezakan jalinan sentuh dan jalinan tampak 2. Membuat hasil jalinan dengan menggunakan pelbagai media 3. Menerapkan ciri-ciri berhemah tinggi dalam diri pelajar Aktiviti Menunjukkan contoh-contoh jalinan tampak kepada pelajar Penerapan Nilai Berhemah tinggi Penyerapan Ilmu PK Kemahiran Hidup Bersepadu Alat Bantu Mengajar Alat tulis dan kertas lukisan Refleksi Pelajar memberi pendapat contoh-contoh jalinan sentuh Tarikh: 25 Februari 2009 Hari: Rabu Tingkatan 1K (Masa: 2:00 – 3.10), 1D (Masa: 5.10 – 6.20) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Jalinan (Mengenal jenis dan teknik menghasilkan jalinan) Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Membezakan jalinan sentuh dan jalinan tampak 2. Membuat hasil jalinan dengan menggunakan pelbagai media 3. Menerangkan pentingnya bersikap amanah dalam kehidupan Aktiviti Menunjukkan contoh-contoh jalinan tampak kepada pelajar Penerapan Nilai Amanah Penyerapan Ilmu PK Kemahiran Hidup Bersepadu Alat Bantu Mengajar Alat tulis dan kertas lukisan Refleksi Pelajar memberi pendapat contoh-contoh jalinan sentuh Tarikh: 26 Februari 2009 Hari: Khamis Tingkatan 1M (Masa: 2:00 – 3.10) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Rupa Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Mengenal rupa organik dan dan geometri 2. Menghasilkan rupa positif dan negatif 3. Menerangkan kepentingan sikap bertanggungjawab sebagai seorang pelajar Aktiviti Menyalin nota dan melukis Penerapan Nilai Bertanggungjawab Penyerapan Ilmu Pendidikan Moral Alat Bantu Mengajar Alat tulis, kertas lukisan dan warna Refleksi Pelajar memberi pendapat bagi tajuk lukisannya Kelas 1H (Masa: 3.25 – 4.00) Subjek KHB-Reka Bentuk & Teknologi Tajuk Reka Bentuk dan Penghasilan Projek Subtajuk 2.5 Proses Reka Bentuk Objektif 1. Menyediakan jadual kerja 2. Menyenaraikan bahan dan alatan yang diperlukan 3. Mengubah suai projek untuk mendapatkan hasil yang lebih berkualiti 4. Membuat penyemakan jawapan Bab 1 bersama-sama ABM Buku teks, halaman 26 - 36 KBKK Sistematik Nilai Murni Toleransi Refleksi Pelajar memberi kerjasama baik dalam penyemakan kertas soalan Tingkatan 3H (Masa: 4.35 – 5.10) Matapelajaran Pendidikan Moral Tajuk Toleransi Kunci Kedamaian Tajuk Khas Fikir dan Jawab/ Tahukah Anda?/ Apakah Tindakan Anda? Objektif 1. Mengenal pasti cirri amalan toleransi 2. Mengetahui kepentingan sikap toleransi dalam kehidupan 3. Mengamalkan sikap toleransi dalam penyelesaian masalah Prosedur 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Simulasi 3. Refleksi ABM Buku teks, halaman 31 - 33 Penerapan Nilai Kerajinan Penilaian Pelajar memahami pentingnya bersikap toleransi terhadap semua orang dalam kehidupan seharian Refleksi Pelajar menyenaraikan sikap toleransi terhadap semua pihak Tarikh: 27 Februari 2009 Hari: Jumaat Tingkatan 3B (Masa: 2.00 – 2.35), 3F/3G (Masa: 5.10 – 6.20) Matapelajaran Pendidikan Moral Tajuk Toleransi Kunci Kedamaian Tajuk Khas Fikir dan Jawab/ Tahukah Anda?/ Apakah Tindakan Anda? Objektif 1. Mengenal pasti cirri amalan toleransi 2. Mengetahui kepentingan sikap toleransi dalam kehidupan 3. Mengamalkan sikap toleransi dalam penyelesaian masalah Prosedur 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Simulasi 3. Refleksi ABM Buku teks, halaman 31 - 33 Penerapan Nilai Kerajinan Penilaian Pelajar memahami pentingnya bersikap toleransi terhadap semua orang dalam kehidupan seharian Refleksi Pelajar menyenaraikan sikap toleransi terhadap semua pihak Tingkatan 1L (Masa: 2.35 – 3.45) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Rupa Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Mengenal rupa organik dan dan geometri 2. Menghasilkan rupa positif dan negatif, dan jenis-jenis muka taip 3. Memupuk sikap bertolak ansur sesama pelajar Aktiviti Menyalin nota dan melukis Penerapan Nilai Bertolak ansur Penyerapan Ilmu Sains Alat Bantu Mengajar Alat tulis, kertas lukisan dan warna Refleksi Pelajar memahami cara menghasilkan rupa Minggu 10 Tarikh: 2 Mac 2009 Hari: Isnin Kelas 1H (Masa: 3.25 – 4.00) Subjek KHB-Reka Bentuk & Teknologi Tajuk Elektrik Subtajuk 3.1 Sumber dan kegunaan elektrik 3.2 Jenis wayar dan kerja pendawaian Objektif 1. Mengenal pasti sumber elektrik 2. Mengenal pasti kegunaan elektrik 3. Mengenal pasti alatan tangan dan fungsinya ABM Buku teks, halaman 47 - 55 KBKK Sistematik Nilai Murni Hemah tinggi Refleksi Pelajar membuat tugasan diberi Tingkatan 3H (Masa: 5.10 – 6.20) Matapelajaran Pendidikan Moral Tajuk Berdikari Tangga Kejayaan Tajuk Khas Tahukah Anda? Objektif 1. Memahamai konsep berdikari untuk mencapai kejayaan 2. Menyedari kepentingan sikap berdikari untuk mencapai kejayaan 3. Berdikari untuk melaksanakan tugas dengan cemerlang tanpa bantuan orang lain Prosedur 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Simulasi 3. Refleksi ABM Buku teks, halaman 36 - 37 Penerapan Nilai Kasih sayang Penilaian Pelajar menyenaraikan ciri-ciri seorang usahawan berjaya Refleksi Pelajar memberi pendapat ciri-ciri seorang pelajar berjaya Tarikh: 3 Mac 2009 Hari: Selasa Tingkatan 3F/3G (Masa: 12.50 – 2.00), 3B (Masa: 3.25 – 4.35) Matapelajaran Pendidikan Moral Tajuk Berdikari Tangga Kejayaan Tajuk Khas Tahukah Anda? Objektif 1. Memahami konsep berdikari untuk mencapai kejayaan 2. Menyedari kepentingan sikap berdikari untuk mencapai kejayaan 3. Berdikari untuk melaksanakan tugas dengan cemerlang tanpa bantuan orang lain Prosedur 1. Perbincangan dan soal jawab 2. Simulasi 3. Refleksi ABM Buku teks, halaman 36 - 37 Penerapan Nilai Kasih sayang Penilaian Pelajar menyenaraikan ciri-ciri seorang usahawan berjaya Refleksi Pelajar memberi pendapat ciri-ciri seorang pelajar berjaya Tingkatan 1C (Masa: 4.35 – 5.45) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Rupa Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Mengenal rupa organik dan dan geometri 2. Menghasilkan rupa positif dan negatif 3. Menerangkan kepentingan sikap bertanggungjawab sebagai seorang pelajar Aktiviti Menyalin nota dan melukis Penerapan Nilai Bertanggungjawab Penyerapan Ilmu Matematik Alat Bantu Mengajar Alat tulis, kertas lukisan dan warna Refleksi Pelajar membuat tugasan Tarikh: 4 Mac 2009 Hari: Rabu Tingkatan 1K (Masa: 2:00 – 3.10), 1D (Masa: 5.10 – 6.20) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Rupa Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Mengenal rupa organik dan dan geometri 2. Menghasilkan rupa positif dan negatif 3. Menerangkan kepentingan sikap bertanggungjawab sebagai seorang pelajar Aktiviti Menyalin nota dan melukis Penerapan Nilai Bertanggungjawab Penyerapan Ilmu Matematik Alat Bantu Mengajar Alat tulis, kertas lukisan dan warna Refleksi Pelajar melukis dalam kelas Tarikh: 5 Mac 2009 Hari: Khamis Tingkatan 1M (Masa: 2:00 – 3.10) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Bentuk Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Membezakan definisi rupa dan bentuk 2. Mengenal pasti jenis-jenis bentuk 3. Menerangkan kepentingan sikap bertolak ansur sesama insan Aktiviti Menyalin nota dan melukis Penerapan Nilai Bertolak ansur Penyerapan Ilmu Sains Alat Bantu Mengajar Alat tulis, kertas lukisan dan warna Refleksi Pelajar menghantar tugasan membuat lukisan Kelas 1H (Masa: 3.25 – 4.00) Subjek KHB-Reka Bentuk & Teknologi Tajuk Elektrik Subtajuk 3.2 Jenis wayar dan kerja pendawaian Objektif 1. Mengenal pasti jenis wayar dan kegunaannya 2. Mengenal pasti jenis plag dan fungsinya 3. Membuat pendawaian plag 3 pin 13A ABM Buku teks, halaman 53 - 59 KBKK Sistematik Nilai Murni Hormat – menghormati Refleksi Pelajar mengetahui jenis-jenis wayar dan plag Tingkatan 3H (Masa: 4.35 – 5.10) Matapelajaran Pendidikan Moral Tajuk Berdikari Tangga Kejayaan Tajuk Khas Bincang bersama-sama Objektif 1. Mengenal pasti faktor-faktor kejayaan 2. Memilih salah seorang tokoh/idola yang telah berjaya 3. Menyenaraikan jenis kejayaan yang telah dikecapi Prosedur 1. Perbincangan bersama guru 2. Perbincangan dalam kumpulan 3. Pembentangan ABM Buku teks, halaman 39 - 40 Penerapan Nilai Kejujuran Penilaian Pelajar dapat menyenaraikan faktor-faktor kejayaan Refleksi Pelajar membentangkan hasil kerja dengan baik Tarikh: 6 Mac 2009 Hari: Jumaat Tingkatan 3B (Masa: 2.00 – 2.35), 3F/3G (Masa: 5.10 – 6.20) Matapelajaran Pendidikan Moral Tajuk Berdikari Tangga Kejayaan Tajuk Khas Bincang bersama-sama Objektif 1. Mengenal pasti faktor-faktor kejayaan 2. Memilih salah seorang tokoh/idola yang telah berjaya 3. Menyenaraikan jenis kejayaan yang telah dikecapi Prosedur 1. Perbincangan bersama guru 2. Perbincangan dalam kumpulan 3. Pembentangan ABM Buku teks, halaman 39 - 40 Penerapan Nilai Amanah Penilaian Pelajar dapat menyenaraikan faktor-faktor kejayaan Refleksi Pelajar membentangkan hasil kerja dengan baik Tingkatan 1L (Masa: 2.35 – 3.45) Matapelajaran Pendidikan Seni Tajuk Bentuk Bidang Asas Seni Reka Objektif 1. Membezakan definisi rupa dan bentuk 2. Mengenal pasti jenis-jenis bentuk 3. Menerangkan kepentingan sikap bertolak ansur sesama insan Aktiviti Menyalin nota dan melukis Penerapan Nilai Bertolak ansur Penyerapan Ilmu Sains Alat Bantu Mengajar Alat tulis, kertas lukisan dan warna Refleksi Pelajar menghantar tugasan membuat lukisan
RPH Minggu 7-10
.
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓
↓↓↓Carian Pembaca Paling Panasss↓↓↓
Related Posts
This Is The Oldest Page
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments
Blog menarik. RPH kemas kini. Teruskan penambahbaikan. Masukkan pautan berkaitan pnp untuk rujukan. Terima kasih kerana menghantar.
ooo.. panjang kena scrooll..ehhehe
err.. rph?? akk cikgu jugak ke ?
EmoticonEmoticon