Sinopsis Anissa dan Anissa

Sinetron Anissa dan Anissa menggantikan Sinetron Cintaku. Jom baca sinopsis Sinetron Indonesia Anissa dan Anissa  yang ditayangkan di TV3.

Sinopsis Anissa dan Anissa - Sinetron TV3

Dugaan dalam hidup ini tidak akan terhenti selagi kita bernama manusia. Kerana dugaan itulah sebenarnya membawa makna kehidupan buat seseorang. Itulah yang dilalui oleh Anissa di mana dia dikhianati sahabatnya sendiri, Soraya kerana Soraya begitu mendambakan cinta suaminya iaitu Pramana. Kehidupan Anissa berubah sekelip mata apabila dia terlibat dalam satu kemalangan jalan raya yang dirancang oleh Soraya. Mampukah Anissa mengembalikan kebahagiaan yang dinikmatinya sebelum ini setelah semuanya dirampas oleh Soraya?

Kisah Anissa dan Anissa bermula apabila Anissa berkahwin dengan Pramana. Kehidupan Anissa hampir sempurna apabila dia disahkan berbadan dua. Kebahagiaan yang dikecapi oleh Anissa dicemburui oleh sahabatnya sendiri, Soraya. Soraya cuba memusnahkan rumah tangga Anissa dan Pramana agar dia dapat memiliki lelaki idamannya itu.

Kemudian Soraya mendapatkan bantuan dari rakannya, Chandra untuk memerangkap Anissa agar terlibat dalam kemalangan jalan raya. Rancangan Soraya ternyata berjaya apabila kereta yang dipandu oleh Anissa hilang kawalan dan jatuh ke dalam gaung lalu terbakar. Pramana percaya bahawa Anissa sudah meninggal dunia kerana polis menemui mayat seorang wanita yang hangus terbakar dan tidak dapat mengecam rupanya di tempat kejadiaan berlakunya kemalangan Anissa.

Tiada siapa yang tahu hakikat sebenarnya bahawa Anissa masih hidup. Anissa telah diselamatkan oleh sebuah keluarga dari kampung berhampiran kawasan itu. Walau bagaimanapun, Anissa mengalami amnesia. Anissa sememangnya tidak ingat latar belakangnya. Jadi keluarga yang menyelamatkan Anissa itu membuat keputusan untuk menjaga Anissa dan memberi nama baru untuknya iaitu Yanti.

Sementara itu, Soraya tidak pernah berputus asa menggoda Pramana. Impian Soraya untuk bersama serta membolot kekayaan Pramana menjadi kenyataan apabila mereka berdua akhirnya berkahwin. Pada waktu yang sama, Yanti telah selamat melahirkan bayi perempuan. Bayi comel itu diberi nama Anissa.

Masa berlalu dan tahun silih berganti. Anissa juga dibesarkan dengan penuh kasih sayang. Kini, Anissa bercita-cita untuk menjadi pereka fesyen baju terkenal kerana baginya itu adalah salah satu cara untuk dia mencari bapa kandungnya. Tetapi, impiannya itu terpaksa dilupakan kerana tangan kanannya lumpuh berpunca dari insiden dia menyelamatkan Desta dari kemalangan. Sejak itu, Anissa dan Desta mula rapat.

Malangnya, hubungan pasangan muda itu mendapat tentangan hebat dari ibu Desta iaitu Soraya. Soraya sekali lagi berpakat dengan Chandra untuk menghapuskan Anissa kerana dia dapat merasakan gadis itu adalah anak kepada suaminya bersama isteri lamanya, Yanti.

Meskipun Anissa mula menjauhkan diri dari Desta, tetapi pemuda itu sentiasa berusaha mendekatinya. Kehadiran Sandy yang juga menyukai Anissa turut menimbulkan perasaan cemburu dalam diri Desta. Keadaan menjadi lebih rumit apabila rakan Anissa iaitu Melly menyimpan perasaan pada Sandy.

Chandra juga tidak senang duduk apabila mendapat tahu Desta dan Sandy merebut cinta dari perempuan yang sama. Ini kerana Desta dan Sandy adalah anaknya. Pramana pula kecewa apabila mengetahui Desta adalah anak hasil dari hubungan Soraya dan Chandra. Kemudian, Desta mula menjejak anak kandungnya yang didapati masih hidup. Pencarian anak kandung Pramana bertambah sukar apabila ada gadis lain mengaku mereka adalah anak Pramana. Berjayakah Pramana bertemu Anissa? Sementara itu, siapakah yang akan menjadi pilihan hati Anissa, adakah Desta atau Sandy?
Sumber: Budiey & foto

Gambar Anissa dan Anissa

Anissa dan Anissa – Sinetron TV3, Sinopsis Anissa dan Anissa. Gambar Anissa dan Anissa. Pelakon Anissa dan Anissa. Anissa & Anissa drama sinetron Indonesia tv3. Natasha Rizky, Ali Syakieb, Nunu Datau. Adjie Pangestu

OST Anissa dan Anissa

Lagu: Tak Sanggup Lagi
Penyanyi: Rossa

Saksikan drama Sinetron Anissa dan Anissa
Jumlah episod: 32

Hari: Isnin hingga Khamis
Jam: 2.00 petang hingga 3.00 petang
Saluran: TV3

6 comments

kmk ada tgk episod marek.. ;) Nasib juak episod xbyk glk ;D

sebab kerja memang tak berkesempatan lah ni nak tengok...hew hew hew...

Mmg tak dpt nk menonton time mcm tu.. thanks sharing citernya Yumida.. :)

Mesti episod citer nie panjang

sempat tgk sekejap citer nih..


EmoticonEmoticon